Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na sve trake za trčanje!

Izbjegnite brze i ne zdrave dijete !

Image

Kad bi netko smislio dijetu koja ne škodi zdravlju, uz koju se ne gladuje, a ekspresno skida kile i rezultati dugoročno ostaju, vjerojatno bi uskoro po bogatstvu nadmašio Billa Gatesa, a usput bi bio proglašen najvećim živućim znanstvenikom, jer bi prekršio sve poznate prirodne zakone.

Dakle, čarobne formule za mršavljenje nema, a milijuni ljudi ipak redovito nasjedaju savjetima o tome kako izgubiti deset kila u dva tjedna bez gladovanja.

Kilogrami se u nekim slučajevima i mogu brzo početi topiti, ali taj proces ne mora biti bezazlen i u svakom slučaju ne može dugo trajati. Zato svatko tko planira na dijetu treba znati da je to dug i ne uvijek ugodan proces koji traži disciplinu i stručno znanje, tj. pridržavanje uputa stručnjaka.

Pripadate li skupini koja je uvjerena da ne može smršavjeti bez obzira što poduzme, možda ste se uhvatili za neku od tipičnih zamki loših dijeta :

1. Jedite što hoćete, a i dalje ćete gubiti na težini

Ovo zvuči predobro da bi bilo istinito, ali kad je ova tvrdnja dobro marketinški upakirana, ljudi se rado hvataju za nju. Prirodni zakoni su jasni : da bi tijelo počelo trošiti nagomilane rezerve, mora imati razlog, a taj razlog je najčešće ako trošimo više energije nego je unosimo u organizam. Kretanjem i svim ostalim aktivnostima događa se izgaranje, a hranom i pićem unos energije i od ove činjenice nemoguće je pobjeći.

2. Za gubitak težine nužno je gladovati

Naprotiv, većina izrazito niskokaloričnih dijeta je štetna: drastično smanjenje unosa kalorija dozvoljeno je samo u iznimnim slučajevima, pod kontrolom liječnika, i to kad za to postoje opravdani medicinski razlozi. Postupno mršavljenje je zdravije, ali i znatno lakše.

3. Za gubitak težine nužno je uvijek biti na dijeti

Prelazak s jedne dijete na drugu nije nikakvo rješenje. Dobar plan mršavljenja je plan zdravijeg načina života koji uključuje prehrambene navike, ali i promjenu režima života: navike kretanja, lijeganja i ustajanja u određeno vrijeme, pa čak i psihičku podršku, terapiju, promjenu načina razmišljanja te dobar prehrambeni plan koji neće iscrpljivati i koji nije štetan za zdravlje, a koji donosi dugoročne rezultate.

4. Određena dijeta funkcionira jer je tako smršavjela moja prijateljica

Svi znamo nekoga tko je jako smršavio u kratkom roku i tko se kune u određenu dijetu. Međutim, brze dijete rijetko daju dugoročne rezultate – tu bi osobu trebalo pogledati nakon šest mjeseci ili godinu dana te vidjeti je li nakon kratke dijete nastavila jesti kao i ranije, a da joj se kilogrami nisu vratili.

Naime, nagle promjene prehrambenih navika mogu dati brze rezultate koji uglavnom nestaju povratkom na raniji način prehrane (pa čak i ako se osoba ne nastavi prejedati, nego jede normalne količine hrane).

5. Smršavite 10 kilograma u dva tjedna !

Brzi gubitak težine u drastičnim dijetama, kakve se masovno reklamiraju u svim medijima, najčešće se i dogodi, ali obično je riječ o gubitku vode. Vaga će već nakon nekoliko dana pokazati da ste izgubili na težini, ali to nije gubitak masnoga tkiva.

Većina stručnjaka smatra da je dobar tempo gubitka težine otprilike jedan kilogram u dva tjedna, a većina ljudi užasne se kad ovo čuje, jer izračunaju kako za značajnije mršavljenje moraju biti na dijeti mjesecima. Zato se odlučuju za dijete koje obećavaju brži gubitak težine, ali takvi su ljudi najčešće uvijek na dijeti i uvijek imaju jednaki broj kilograma ili se čak stalno pomalo debljaju.

Kad bi razmislili hladne glave o tome koliko su dana bili više gladni nego siti i kakvi su rezultati takve gnjavaže, većina ljudi s viškom kilograma priznala bi da su sve čarobne formule ostale bez dugoročnih rezultata, piše Tportal.

Mršavljenje tempom jedan kilogram u dva tjedna znači otprilike unos 500 kalorija manje dnevno (točnije, kilokalorija), a to se može dugoročno podnijeti ako je plan prehrane stručno napravljen. Najbolji način da se ovo postigne je promjena prehrambenih navika – izbjegavanje 'loše' i uvođenje 'dobre' hrane.

1. Posavjetujte se s profesionalcem, najbolje liječnikom ili nutricionistom.
2. Jedite male obroke.
3. Jedite raznoliku hranu kako biste bili sigurni da ste unijeli sve važne nutrijente.
4. Jedite puno hrane koja sadrži vlakna (voće, povrće, mahunarke, integralne žitarice).
5. Jedite manje masne hrane (sirevi, maslac, punomasno mlijeko, crveno meso, kolači, većina tjestenine, slatkiši).
6. Vježbajte najmanje 20 minuta tri puta tjedno.

Navedene preporuke o tome što treba činiti, a što ne ako želite smršavjeti, izdala je američka Administracija za hranu i lijekove (FDA), ponukana činjenicom da osam milijuna Amerikanaca godišnje prolazi neku dijetu te da u tom periodu na dijetetske proizvode i programe potroše oko 30 milijardi dolara, a ipak je razvijeni svijet sve deblji. Ako ništa, ovo je dokaz da čudotvorne dijete ne funkcioniraju.

Objavljeno 11.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!