Hrana šampiona: Kako izgleda dnevna prehrana Novaka Đokovića

Image

Zadnjih godina puno se govori o bezglutenskoj prehrani i to ne bez razloga, barem za one kojima takva prehrana može ne samo popraviti kvalitetu života nego ga i spasiti. 

Celijakija je autoimuna bolest karakteristična po tome što osoba koja od nje boluje prilikom unošenja glutena iz hrane oštećuje sluznicu crijeva, ali i posljedično cijeli organizam zbog činjenice da često ne dolazi do apsorpcije prijeko potrebnih nutrijenata, pa se celijakija također opisuje i kao malapsorpcijski sindrom.

novak djokovic

Bezglutenska dijeta

Stoga bezglutenska dijeta podrazumijeva kompletno izostavljanje žitarica (pšenice, raži, ječma i zobi) te svih gotovih prehrambenih proizvoda koji sadrže gluten, pa i onih za koje nije sigurno da li ga sadrži ili u tragovima jer čak i mala količina u nekih osoba može uzrokovati štetne posljedice.

Celijakija se primarno liječi strogom doživotnom bezglutenskom prehranom uz kontinuiran nadzor liječnika i prilagođenu edukaciju. Svaki prekid ili kršenje bezglutenske prehrane predstavlja opasnost i ugrožavanje zdravlja za osobe s celijakijom.

Za razliku od celijakije, za intoleranciju na gluten svojstveni su simptomi i probavnog i vanprobavnog karaktera, koji se povlače uvođenjem bezglutenske prehrane, a smatra se da su simptomi nerijetko slični sindromu iritabilnog crijeva. Vrlo je karakteristično da nema promjena sluznice tankog crijeva, što je kod celijakije upravo tipična značajka. Intolerancija na gluten se manifestira na razne načine poput mučnina, nadutosti, grčeva, proljeva, migrena i slično.

U svakom slučaju, oba stanja upućuju na nužnost pridržavanja posebnog režima prehrane. Bezglutenska prehrana za osobe s celijakijom i intolerancijom nije lagana za naučiti i provesti, međutim jednom kad se nauči, lagano postaje sastavni oblik stila života.

novak djokovic

Novak Đoković i tajna njegovog uspjeha

U to se uvjerio i jedan od najpoznatijih sportaša na svijetu, Novak Đoković koji je bio primoran kompletno promijeniti svoj način prehrane i općenito života kada je otkrio da je upravo gluten glavni krivac za mnoge probleme koje je osjećao, a koji nisu imali drugog objašnjenja. Nakon što se na svojoj koži uvjerio u dobrobiti takve prehrane, postao je i njezin promotor, te svoje iskustvo opisao u knjizi „Serviraj za pobjedu“.

Prije toga, Novak je jeo kao i mnogi sportaši – puno tjestenine, kruha i slatkiša. No, malo pomalo, počeo je osjećati manjak energije, kao i probleme s disanjem i alergijama. Na savjet svog doktora odlučio je napraviti pravu malu revoluciju te je tako prešao na prehranu bez glutena i u roku od godinu dana prokrčio put do teniskog trona, prije svega zahvaljujući novom prehrambenom režimu koji mu je pomogao da iz sebe izvuče fizički maksimum.

Prehrana ovog popularnog tenisača zainteresirala je mnoge sportaše da krenu njegovim stopama, pa nije ni čudo da je odlučio objaviti knjigu te sa svima podijeliti svoju tajnu dijetu koja ga je preporodila i dovela do vrha.

Ako vas zanima kako to kod Novaka izgleda na dnevnoj bazi, pogledajte bitne odrednice njegove prehrane, te primjere tri dana jelovnika, kako biste i sami našli inspiraciju za novi početak ili samo dašak nove ideje u svojim obrocima:

Bitne odrednice prehrane:

  • Izbacio je pšenično brašno i proizvode koji ga sadrže, kao i šećer i mliječne proizvode
  • Jede manuka med
  • Pije mlaku vodu, cijeli dan u malim količinama 
  • Ne jede pohana jela i jela spremljena u dubokoj masnoći, samo na grilu
  • Bira svježe voće i povrće
  • Jede tjesteninu od riže i kukuruza
  • U vrijeme turnira kloni se alkohola

novak djokovic

Primjer 3-dnevnog jelovnika Novaka Đokovića

Dan 1:

  • Doručak: Čaša mlake vode nakon ustajanja; 2 velike žlice manuka meda; zdrava kašica od organskih zobenih pahuljica bez glutena, brusnica, grožđica, suncokretovih sjemenki, badema)
  • Užina: Kruh bez glutena, krekeri s avokadom i tunom
  • Ručak: Zelena salata, tjestenina primavera bez glutena (uključujući rižu, šparoge, vegetarijanski sir, rajčice)
  • Užina: jabuka s maslacem od indijskog oraščića; dinja
  • Večera: Cezar salata s dressingom; juha s povrćem; fileti od lososa s prženom rajčicom i marinada

Dan 2:

  • Doručak: Čaša mlake vode nakon ustajanja; 2 velike žlice manuka meda; banana s maslacem od indijskih oraščića; voće
  • Užina: Tost bez glutena s maslacem od badema i medom
  • Ručak: Zelena salata, začinjena salata (uključujući nuddles bez glutena, crveni papar, rukolu, indijski oraščić, bosiljak, vinski ocat)
  • Užina: Voće
  • Večera: Salata s tunjevinom (zeleni grah, kanelini grah, rukola, tunjevina, crveni papar, rajčice, kockice piletine); juha od rajčica

Dan 3:

  • Doručak: Čaša mlake vode nakon ustajanja; 2 velike žlice manuka meda; zobene pahuljice s maslacem od indijskih oraščića i bananama; voće
  • Užina: Humus s jabukama
  • Ručak: Zelena salata, tjestenina bez glutena (uključujući rižu, lješnjake i bosiljak)
  • Užina: Avokado s krekerima bez glutena: voće
  • Večera: Svježa miješana zelena salata s avokadom i dressingom; mrkva i juha od đumbira; pečena piletina prelivena limunom

novak djokovic

Je li ovaj način prehrane zbilja prokrčio Novakov put prema vrhu teniskog svijeta ili ne, možemo raspravljati unedogled. Činjenica je da bezglutenska prehrana u nekim slučajevima zaista ima svoje mjesto i potpuno opravdanje, no i da s druge strane može biti opasna ako se provodi iz krivih pobuda, i postane razlog za neutemeljenu eliminaciju niza drugih namirnica.

Pripazite stoga da svom tijelu priuštite ono što mu zaista treba, ne osvrćući se na modne trendove u prehrani, i prije nego što bilo što poduzmete u vezi ovog pitanja posavjetujte se sa stručnjakom kako biste osigurali da krivca za svoje manje ili veće zdravstvene teškoće ne tražite na krivom mjestu. U protivnom, poslužite se pokojim savjetom i budite hrabri i dosljedni u promjeni svog načina života, zdravlje je ipak uvijek na prvom mjestu.

Objavljeno 16.06.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
27
1
Podijeli s prijateljima!