Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Žena ste u teretani? Opasan život živite

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Bok cure. Muškarci, ako vas ima koji ovo čitate - svaka vam čast, da je bar više takvih.

Ipak, danas se obraćam ženama, curama i svima koji se tako osjećaju. Trening za ženu znači više stvari: predstavlja joj ispušni ventil od škole, fakulteta, ostatka obitelji i svakodnevnih stresnih situacija, način je na koji gradi svoje samopouzdanje i bolju sliku o sebi, oblik zabave i razbibrige koji joj utječe na raspoloženje i još mnogo toga.

Kao takav, očito nam je veoma važan i imamo rutinu odlaženja na trening više puta tjedno ili smo možda tek započele s zdravijim načinom života i polako upoznajemo njegove čari. Sve ovo zvuči predivno do trenutka kada uđeš u teretanu i dobiješ svoj prvi komentar tipa: “To ti se ne radi tako”.

Prisutnost muškaraca u teretani je normalna i ne bi trebala predstavljati stres ili anksioznost u žene koja želi otići na trening. Ipak, puno žena ima takav osjećaj. Prema jednoj od anketa, svaka četvrta žena izbjegava vježbanje iz straha da će biti osuđivana dok gotovo polovica od 2.000 anketiranih se žena u jednom trenutku osjećala negativno “gledane” od strane drugih ljudi u teretani - taj broj je najviši za one u dobi od 18 do 24 godine, od kojih je 70 posto reklo da se tako osjećaju.

Trideset i sedam posto žena se osjećalo da drugi vjeruju da nisu "dovoljno dobre" za vježbanje, a 28 posto se boji da ljudi misle da su "neprivlačne" tijekom vježbanja. Trećina žena smatra kako će ljudi misliti da su početnice i radi toga izbjegava prostore teretana.

zena

Zašto je ovo ovako?

Zašto teretana nije isto mjesto muškarcima i ženama?

Napravljene su 4 studije koje su ispitivale zašto se čini da žene imaju manje šanse za bavljenje treningom s vanjskim opterećenjem - popularno zvanim “dizanje utega”, unatoč znanstveno dokazanim blagodatima na tijelo.

Jedna od studija je ukazala na kulturnu disocijaciju između žena i ciljeva vježbanja vezane uz snagu. Ukratko, estetski ciljevi žena su, pod utjecajem raznih socioloških faktora, često smanjivanje svoje kilaže i masnog tkiva. Učestalim treningom snage se očekuje povećanje mišićne mase te s tim i povećanje ukupne mase tijela, što može i ne mora biti istina.

Nadalje, na jednom sveučilištu u SAD-u je napravljeno istraživanje na ženama gdje su morale predvidjeti kako će javnost reagirati prema njima dok u jednom slučaju

  1. a) dižu utege u javnosti (teretani)
  2. b) rade aerobne vježbe poput trčanja na traci ili slično u teretani

Po istraživanju, dizanje utega je ženama uzrokovalo veću zabrinutost i smatrale su kako će okolina negativno na to reagirati u usporedbi s trčanjem na traci i ostalim aerobnim vježbama. 

Gore navedene studije su rasvijetlile probleme žena u prostoru teretane i uzrokovale nove dvije studije o obrascima korištenja teretanske opreme na osnovi roda (na primjer - prostor traka za trčanje i stepera je često shvaćen kao “ženski” dok je prostor s utezima i bučicama često shvaćen kao “muški”) i o psihološkoj nelagodnosti u teretanama. Ovakvi radovi počinju rasvjetljavati sociokulturni kontekst ženskog izbjegavanja određenih vrsta vježbanja.

zena

Što napraviti?

Prvo, ako želite da vam je iskustvo treniranja u teretani što ugodnije, pokušajte se educirati o spravama koje ćete koristiti i samom pokretu kojeg izvodite. Ovo nije samo savjet koji će smanjiti komentare poput “to ti se ne radi tako” i sličnih već je i odlična prevencija od ozljeda. Educirati se možete na više načina:

Internet i Youtube: pronađite trenere, kineziologe i stručnjake u svom polju koji pišu ili snimaju videa o pokretima koji vas zanimaju. Imajte na umu, fitness influenceri (domaći ili strani) većinom nisu dobar izvor stručnih informacija i kao takve bi ih trebali pratiti radi zabavnog sadržaja a ne edukacije o pokretu. Činjenica da su fitness influenceri ne znači da imaju diplomu i potrebnu edukaciju, makar neki i imaju.

Unajmite privatnu trenericu (ili trenera) koja će vas voditi kroz teretanu i pokazati vam kako se svaka sprava koristi i ispraviti vam pokret koji radite. Ako želite možete trenirati s privatnom trenericom ali je možete unajmiti i na samo par sati dok ne naučite osnove. Ja sama sam bila unajmljena za privatni sat koji se sastojao samo od toga da educiram osobu o spravama u teretani i pravilnom izvođenju čučnja iskoraka i mrtvog dizanja. I ništa loše u tome.

Komunicirajte s djelatnicima u teretani kada imate nedoumica oko korištenja sprava, oni bi vam trebali rado pomoći.

zena

Dobar stav je pola bitke

“Ne treba mi pomoć, hvala.” je rečenica koja me spasila više puta u situaciji gdje mi netko počinje objašnjavati da nešto krivo radim. Da ne bi bilo zabune, postoje ljudi u teretani koji će s veoma iskrenom željom pokušati pomoći nekome tko se ne snalazi ali u slučaju da znate što radite, a netko vas svako malo uvjerava da postoji bolji način i ne možete ga se riješiti: “Ne treba mi pomoć.”; “Svjesna sam što radim.”; “Došla sam samo odraditi trening, ne želim gubiti vrijeme na priču” su validni odgovori.

Ako vam je ovo previše otvoreno i stvara vam osjećaj neugode pri izgovaranju ovih riječi onda poslušajte što čovjek ima reći, zahvalite na pomoći i nastavite sa svojim treningom.

Anksioznost i nelagodu koju cure osjećaju ne uzrokuju samo muškarci. Nekada su to njihove kolegice po spolu.. druge žene! Ružni pogledi i podsmjesi su nekada gori od izravne komunikacije muškarca. Ovdje malo stvari možete napraviti. Ili ih pokušajte zanemariti, ili im se sljedeći put kada uđete u dvoranu osmjehnite od uha do uha. Dobar osmijeh puno vrata otvara.

Ima tisuću i jedna stvar koju možete pogriješiti dok ste u teretani, ali sama činjenica da dolazite i radite trening par puta tjedno je nevjerojatna i trebale biste se osjećati ponosno. Tijekom vašeg treniranja ćete naučiti sve te dodatne pokrete i načine korištenja s opremom, ali morate od negdje krenuti.

Naoružajte se sa strpljenjem, znanjem i dobrom voljom i postanite najbolja verzija sebe. A ako taj klišej ne upali (a trebao bi!) stavite slušalice u uši i sve ste riješili.

Objavljeno 08.05.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!