Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

9 benefita treninga snage za žene

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Iako su nekadašnja strahovanja žena od dizanja većih težina danas gotovo svedena na minimum radi boljeg razumijevanja hormona i njihovog utjecaja na rast mišićne mase, i dalje znam čuti brigu u glasu onih koje bi se odvažile na trening utezima ali nisu sigurne koliko je to za njih dobro.

Problem je u tome što se iste više fokusiraju na svoj strah od toga da će svoje tijelo promijeniti u smjeru kojeg ne žele nego na sve benefite koje im takav način treninga može donijeti. Zato sam se odlučila fokus okrenuti u tom smjeru i reći vam nešto više o tim dobrim stranama treninga utezima na koje možda do sad niste ni pomislile. U nastavku ću se fokusirati na njih devet, ali budite sigurne da ih se može naći i više.

zena

1. Bolja kompozicija tijela

Osjećaj zadovoljstva dobro odrađenim treningom nekad može biti dovoljan da bi održale visok nivo motivacije za sljedeći, no moramo biti iskrene i reći da mnoge od nas u smjeru bilo kakvog treninga pokrene upravo želja da izgledamo bolje.

Pravilno složen trening utezima to će vam zasigurno omogućiti ako budete redovite i pazite na ostale aspekte zdravog načina života. Osvijestite samo da se promjena tjelesne kompozicije ne događa preko noći pa čak i ako je istina da vaše tijelo pojačano reagira na veće težine i to vam se ne sviđa, uvijek možete stati s povećavanjem istih kada vam se svidi to što vidite u ogledalu.

Prioritizirajući ciljeve koje se vezuju uz trening snage, ne samo da ćete postići ispunjenje svaki put kada porušite još jednu svoju granicu i uvidite za što ste sve sposobne nego ćete postepenim i progresivnim opterećenjem polagano graditi svoje tijelo u smjeru kojeg želite.

2. Kvalitetniji san

Manjak sna dokazano utječe na mnoge aspekte našeg mentalnog i tjelesnog zdravlja pa se tako često spominje utjecaj istog na naše raspoloženje, razmišljanje, sposobnost fokusiranja, donošenja odluka i na niz metaboličkih funkcija kao što su sposobnost regulacije apetita, razine šećera u krvi itd.

Začarani krug lošeg sna i tjeskobnih raspoloženja često traje toliko dugo da počinje utjecati na općenitu kvalitetu života. Trening utezima je samo jedan od načina pozitivnog utjecaja na kvalitetu sna i smanjenje osjećaja tjeskobe, ali je vrijedan pokušaja s obzirom na sve ostale prednosti koje nam putem donosi.

Ako redovito svoje tijelo umarate dobrim treningom, tako da time ne izazivate dodatan stres koji će vas još više iscrpiti, budite sigurne da ćete osjetiti dobre posljedice na vaš san.

3. Veće samopouzdanje

Sigurno da trening utezima nudi mnoštvo fizioloških benefita ali čak više od toga njegov utjecaj na razinu samopouzdanja je nenadmašiv. Ako redovito trenirate duže vrijeme, dobro shvaćate o čemu govorim. Kada pomaknete svoje zamišljene granice rušeći rekord za rekordom odjednom shvatite da je sve moguće, da možete puno više nego što ste ikad sanjale.

Ne samo da takav pozitivan mentalni stav utječe na vaše odnose s drugima već i na izazove počinjete gledati drugim očima. Tako lekcije s treninga prenosite u ostatak svog života. A to je možda i najveći benefit od svega.

zena

4. Bolja sposobnost fokusiranja 

Ako ste tip osobe koja voli jutarnje treninge sve vam je jasno. Odradite dobar trening i čini vam se kao da ste cijeli dan bolje fokusirani na sve što radite. Pogotovo ako ste usput srušili koji osobni rekord pa u dan ulazite s još većim osjećajem ponosa radi vlastitog postignuća.

Da, to je moć dobro odrađenog treninga, u bilo kojem dobu dana ali dok se dan još budi ta moć još i više dobiva na snazi te vam daje krila da date najbolje od sebe.

5. Snaga

Znam da zvuči očito – ako trenirate s utezima morate i ojačati. Ne nužno. Ako svoj program treninga ne osigurate nekim osnovnim principima moguće je da ćete neko vrijeme trenirati bez ikakvih značajnih rezultata i zbog toga brzo odustati.

Temelji dobrog programa kao što su progresivno opterećenje, optimalan intenzitet i pametno organizirani ciklusi treninga, zajedno sa dobrim oporavkom i ostalim faktorima koji su bitni za uspjeh (prije svega pravilna prehrana) bit će ono što će vas zbilja potjerati u pravom smjeru i osigurati da postanete snažnije.

6. Veće sagorijevanje masnoća u snu

Dobro zvuči zar ne? Masnoće se ne troše samo dok treniramo, zapravo najviše ćemo ih trošiti upravo dok odmaramo ako im pružimo za to dobre uvjete. A jedan od najvećih uvjeta (uz naravno odgovarajuću prehranu) je što veći postotak mišićne mase koji će, zbog svoje izuzetne metaboličke aktivnosti, dati poticaj radu vašeg metabolizma i omogućiti vašem tijelu da pojačano troši masnoće, i to i dok spavate.

Jednostavno je – što više mišića imate to i više energije trebate za njihovo održavanje, a i vaši hormoni su sretniji. Trebali vam još jedan razlog da počnete ili nastavite trenirati utezima?

zena

7. Redukcija boli i manji rizik od povrede

Bolovi u mišićima, zglobovima i okolnim tkivima često su rezultat neravnoteže u odnosima stabilnosti i mobilnosti kao i slabosti mišićja koje onda dovode do raznih kompenzacija i mišićnih disbalansa te time neučinkovitih pokreta u treningu ali i u svakodnevnom životu.

Tu trening snage ima brojne prednosti ako je dobro sastavljen, odnosno tako da uzima u obzir specifičnosti određene osobe, sve jake i slabe strane na kojima treba raditi kako bi se taj odnos uravnotežio te time svaki zglob izvršavao svoju dominantnu funkciju bez potrebe za kompenzacijama od strane onog koji mu je blizak. Jačanjem mišića i okolnih tkiva, zajedno sa optimizacijom rada zglobova postiže se željena ravnoteža i smanjuje rizik od bolova i mogućih povreda.

8. Dobra priprema za trudnoću

Ako već niste upoznate s benefitima treninga s utezima u trudnoći i pomalo vas je strah upuštati se u tako nešto u tom osjetljivom životnom razdoblju tom pitanju biste trebali posvetiti osobitu pozornost. Naime, trening snage tijekom trudnoće koji uključuje vježbe poput čučnjeva, mrtvih dizanja i ostalih vježbi koje utječu na stabilizaciju muskulature trupa može itekako olakšati cijeli proces trudnoće te vas pripremiti za lakši porod uz istovremeno održavanje dobre forme kroz cijeli taj period.

Naravno, svako tromjesečje nosi svoja specifična pravila i nije svaka trudnoća ista, no većina žena može bez problema vježbati tijekom cijele trudnoće manipulirajući pritom raznim varijablama treninga radi sigurnosti sebe i djeteta.

9. Lakše suočavanje sa stresom

Poznati trener Bret Contreras jednom je izjavio: "Ako mislite da je dizanje utega opasno, pokušajte biti slabi. Slabost je opasna."

Bez sumnje, snažno tijelo omogućuje vam lakše nošenje s raznim stresorima s kojima se svakodnevno nosite u svom životu. No unatoč tome nije teško primijetiti da se mnogi i dalje lako prepuštaju neaktivnosti čime malo pomalo gube na mišićnoj masi i snazi. Udaljite se od prosjeka, podignite svoju ljestvicu što više možete.

Zaslužujete biti snažnije ali za to morate biti voljne uložiti golemi trud i premašiti mnoge prepreke na putu. Jeste li spremne? Ako jeste, znate što vam je činiti!

Objavljeno 16.06.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!