Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Ovo su najveće pogreške kod žena u fitnessu!

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Posljednje desetljeće potpuno je promijenilo ženski fitness. Uglavnom se radi o pozitivnim promjenama, ali neki principi treninga i dalje su ostali isti. O čemu se zapravo radi, pročitajte dalje u članku.

Kad je riječ o ženama i fitnessu, u svojih 12 godina iskustva vidio sam zaista puno toga. Određene stvari se kod većine žena ponavljaju. U ovom članku navesti ću samo one greške i nepravilnosti koje su se učestalo ponavljale kroz godine.

zena

Cardio, cardio, cardio. Dugotrajni cardio!

Uvriježeno je mišljenje većine kad žele izgubiti potkožno masno tkivo da trebaju provoditi sate na cardio opremi u fitness centru. Bilo da je riječ o orbitreku, traci za trčanje, steperu ili sobnom biciklu, vidio sam to svakodnevno.

Ideja je krenula još iz ere 80-ih kad su žene masovno kretale u obližnje fitness centre i pokušale „iznojiti“ potkožno masno tkivo. Znanost je uvelike napredovala otad i ispostavilo se da dugotrajnim cardio treningom stavljate svoje tijelo u kataboličko stanje, čime zapravo ne radite ništa, osim trošite kalorije.

Stoga, ukoliko želite biti utegnuti i imati lijepu figuru, dugotrajan cardio nije najbolje rješenje. Istina, izgubiti ćete pokoji kilogram, koji centimetar u struku, ali ćete i dalje biti ista verzija sebe, samo manja, mekana i bez mišića.

Cardio oblik treninga uvijek se može (i u nekim slučajevima obavezno treba) ukomponirati i svakako nisam protivnik, dapače. Smatram da biste trebali imati i jedan oblik kardiovaskularnog treninga, odvojen od treninga s utezima ili nakon treninga s utezima.

Ukoliko se bavite uredskim poslom svakako bi preporučio da u svom trenažnom režimu imate nekakav oblik cardio trening. To može biti u obliku jutarnjih ili večernjih šetnji. Ili jednostavno u obliku LISS cardio treninga nakon treninga s utezima u gymu.

Imajte na umu: krećite se prvo pravilno, a potom dulje i snažnije.

bag

Utezi i strah od muškobanjastog izgleda

Moram priznati, oduvijek postoji taj jedan strah od utega i ideje o „prenabildanosti“ kad su u pitanju žene i trening. Vjerujem da ste i vi puno puta čuli ili znate nekog tko ne želi naporno vježbati s utezima zbog straha da će biti muškobanjast ili „bulky“. Ili ste i vi to mislili? Ako i dalje to mislite, ne morate strahovati.

Realno, to nije baš tako lako moguće. Glavni razlog je testosteron, kojeg žene imaju jako malo u odnosu na muškarce. Odrasli muškarac, koji je prošao pubertet, ima 15 puta više testosterona u odnosu na ženu iste dobi.

Kad je riječ o tjelesnoj rekompoziciji, smanjenju potkožnog masnog tkiva ili općenitom zdravlju, htio bih staviti trening s opterećenjem u prvi plan. Višezglobne vježbe i slobodni utezi. Bez obzira bili muškarac ili žena.

„Želim samo malo tonirati mišiće, pa radim s laganim utezima“ je pristup koji ne biste trebali imati ukoliko želite napredovati. Takvo što ne postoji.  Najviše koristi imati ćete uvijek od težinskog treninga s vježbama prilagođenim vama, vašoj strukturi tijela, te vašim ciljevima.

Čučnjevi, njegove varijacije, potisci, vučenja i slično, imaju mnoge funkcionalne koristi u svakodnevnom životu. Koristite ih.

zena

Od šume se ne vidi drvo. Prehrana puna „zdravih ugljikohidrata", bez glutena, bez umjetnih zaslađivača, a proteina ni na vidiku. Eventualno biljnih.

Instagram je prepun fitness stručnjaka, influencera, savjetnika za prehranu i ostalih samoprozvanih stručnjaka. Na mrežama poput instagrama uz mnoštvo korisnih informacija i kvalitetnog sadržaja možete pronaći i neprovjerene informacije, dobro upakirane, bazirane na subjektivnom mišljenju koje nisu potkrijepljene znanstvenim istraživanjima, ali koje super zvuče.

To su informacije koje vam neće pomoći. No, upravo te informacije zbunjuju sve one koji se žele malo više educirati o svom zdravlju.

Postoji mnoštvo fitness stranica prepunih recepata sa „zdravim“ ugljikohidratima gdje se proteini nalaze u tragovima. Zobene kaše i zdjele prepune voća, jogurta, lanenih sjemenki, chia sjemenki i ostalih, danas popularnih namirnica.

Realno, takvi obroci napakirani su energijom, što je izvrsno, ako ste maratonac ili profesionalni sportaš s 2 naporna treninga u danu. Ukoliko ste žena koja želi smršaviti, a ima uredski posao, sjedilački način života i ne kreće se tijekom dana  vrlo vjerojatno nema nikakve potrebe za tolikom količinom ugljikohidrata, a posebice ne u jednom obroku.

Fokus bi trebao biti na proteinima, bilo da je cilj biti mršaviji, snažniji ili malo više muskulaturniji. Potrebe za ugljikohidratima manje su nego što mislite.

cucanj

Vježbanje samo donjeg dijela tijela (guza i noge)

Nalazimo se u vremenu kad je ženski fitness postao i sveo se na guzu, guzu, guzu i tajice visokog struka. Nikad do sad nismo imali toliko prostituiran ženski fitness. Gotovo svaki drugi ženski fitness kanal prepun je fotografija ženskih stražnjica u tajicama s vježbama za istu.

Koliko god lijepa stražnjica privlači pogled, kako muškaraca, tako i žena, nikako ne smije postati jedini fokus treninga. Lijepo tijelo uvijek će biti ono koje je simetrično, izbalansirano. Prevelike, izgrađene  stražnjice na tijelima koje nisu „paket“ ne izgledaju toliko privlačno koliko vi mislite. Usporedimo to s muškarcima koji samo vježbaju gornji dio tijela, a koji zapostavljaju noge.

Simetrija je ključ. Balans i kompletno tijelo uvijek će biti privlačno, ali i zdravo. Ne zaboravite na mišiće leđa, snagu u potiscima i ramena!

Objavljeno 04.09.2022.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!