Trening sa živim rekvizitom: Odradite vojnički trening za snažne noge
Vježbe

Trening sa živim rekvizitom: Odradite vojnički trening za snažne noge

Vojnički trening prepoznat je u svim civilizacijama koje su bile usmjerene na osvajanje i širenje svojih carstva i ideja. Drevne civilizacije spremale su mladiće za vojne pohode i borbe kako bi u njima bili što spremniji.

Ako govorimo o posebnom vidu treninga, možemo reći da je vojnički trening usmjeren na jačanje mentalne čvrstoće i razvoj fizičkih sposobnosti s posebnim naglaskom na izdržljivost i snagu.

Iako se za razvoj vojske i naoružanja ulažu velika sredstva i koriste najsofisticiraniji resursi, trening vojnika ostao je jednostavan i bazičan. Na terenu vojnicima nisu dostupne teretane i utezi, kao što nisu potrebne ni vježbe za razvoj maksimalne snage i eksplozivnosti.

Trening kojim se vojnike priprema za vojne operacije mora se sastojati od oblika kretanja koji će se najviše koristiti i uz pomoć sredstava koja će biti dostupna na terenu.

Vojnički trening usmjeren na razvoj izdržljivosti bazira se na raznim oblicima hodanja pod opterećenjem, trčanja po neravnom terenu (kros trening), savladavanja prepreka puzanjem, penjanjem i prenošenjem tereta, dok se vježbe za razvoj snage provode koristeći težinu vlastitog tijela, vojne opreme ili partnera.

Uzimajući u obzir navedeno, pripremili smo vam jednostavan vojnički trening s partnerom koji se može provoditi na otvorenom prostoru, a uz pomoć kojeg ćete izgraditi snažne noge.

Opis treninga i vježbi

Trening se izvodi u paru tako da partneri naizmjenično izvode vježbe, prvo jedan a zatim odmah drugi iz para. Vježbe se izvode u kružnom obliku rada. Cilj treninga je sve vježbe ponoviti 5 puta u što kraćem vremenu.

  • Nošenje na leđima - 50 metara
  • Čučanj s partnerom na ramenima – 12 -15 ponavljanja
  • Nošenje na ramenima – 50 metara
  • Pretklon s partnerom na ramenima – 12 – 15 ponavljanja
  • Iskoraci s partnerom na ramenima - 25 metara

Ponoviti 5 X u što kraćem vremenu.

Nošenje na leđima

nosenje na ledjima

Osnovni oblik hodanja s opterećenjem u kojem partnera nosimo na leđima. Kako bi olakšali nošenje, rukama obuhvate partnerove noge i uhvatite ručne zglobove. Tako smo učvrstili hvat i stabilizirali partnera kako bi nam što manje smetao u hodu. Hod mora biti što prirodniji.

Čučanj s partnerom na ramenima

cucanj s partnerom

Čučanj s opterećenjem koje predstavlja partner izvodi se kao i čučanj bez opterećenja. Stav je u širini ramena ili malo širi. Iz uspravne pozicije stoja, spuštamo se u najnižu poziciju čučnja. Dubina čučnja ovisi o individualnim karakteristikama, mobilnosti i snazi. Krenite s manjim opsegom da biste s vremenom mogli progresivno napredovati do dubokog čučanja. Koristeći snagu nožnih mišića podignite se iz čučnja i ponovite vježbu.

Nošenje na ramenima

nosenje na ramenima

Oblik nošenja u kojem opterećenje prenosimo na ramenima. Zbog raspodijele težine tijela i sila koje se javljaju, ovaj način prenošenja nešto je teži od prethodnog, nošenje na leđima. Pokušajte što bolje obuhvatiti tijelo partnera kako bi prilikom nošenja bilo što stabilnije.

Pretklon s partnerom na ramenima

pretklon

Pretklon kao oblik kretanja spada u osnovnu skupinu biotičkih motoričkih znanja. Dodatno opterećenje koje predstavlja partner angažirat će stražnji kinetički lanac. Gluteusi, stražnja loža i stabilizatori trupa odradit će najveći dio posla u ovoj vježbi.

Iskoraci s partnerom na ramenima

iskoraci

Iskoraci s opterećenjem zahtjevan su oblik treninga za noge. Osim što jačate noge, veliki izazov u ovoj vježbi predstavljat će ravnoteža. Kao i kod ostalih oblika prenošenja tereta, pokušajte što bolje stabilizirati tijelo partnera. Dužinu i dubinu iskoraka određuje snaga nožne muskulature. Krenite s manjim koracima da biste postupno produžili korak i bolje angažirali mišiće.

Cijeli trening pogledajte u videu:

Iskoristite lijepo vrijeme i duže dane koji nam slijede tako da s prijateljima odradite trening u prirodi. Zabavite se vježbama koje su prikazane u našem treningu i izgradite snagu i izdržljivost koja je karakteristična za vojnike.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 08.07.2016
Piše:
Marko Čakan, mr. kineziologije