Donosimo izračun: Koliko kalorija troši trčanje?

Image

Mnogi se u želji za istopiti višak kilograma i dobiti željenu tjelesnu formu odlučuju za trčanje. Trčanje se smatra aktivnošću koja troši puno kalorija i koja će pomoći u ostvarenju cilja.

No, na potrošnju kalorija utječe niz varijabli, koje svakako treba uzeti u obzir prilikom procjene koliko ćete kalorija potrošiti tijekom jedne trkačke dionice. Na ukupnu energetsku (kalorijsku) potrošnju utječu parametri poput tjelesne težine, godina i tjelesne kompozicije (udjela mišića i masnoga tkiva), ali i tempo trčanja te teren i nagib po kojem trčite.

trcanje

Da biste stekli dojam o ukupnoj potrošnji kalorija, donosimo 3 moguća scenarija i kalorijsku potrošnju u svakom od njih za osobe različite težine:

1. scenarij:

Trčanje 8 km/h (7:30 minuta za kilometar) po ravnom terenu

  • Osoba od 60 kg će potrošiti 66 kalorija po kilometru
  • Osoba od 70 kg će potrošiti 79 kalorija po kilometru
  • Osoba od 80 kg će potrošiti 92 kalorije po kilometru
  • Osoba od 90 kg će potrošiti 99 kalorija po kilometru
  • Osoba od 100 kg će potrošiti 118 kalorija po kilometru

2. scenarij:

Trčanje 8 km/h (7:30 minuta za kilometar) po terenu s nagibom od 2,5 posto

  • Osoba od 60 kg će potrošiti 73 kalorije po kilometru
  • Osoba od 70 kg će potrošiti 88 kalorija po kilometru
  • Osoba od 80 kg će potrošiti 102 kalorija po kilometru
  • Osoba od 90 kg će potrošiti 116 kalorija po kilometru
  • Osoba od 100 kg će potrošiti 190 kalorija po kilometru

3. scenarij:

Trčanje 12 km/h (5:00 minuta za kilometar) po ravnom terenu

  • Osoba od 60 kg će potrošiti 64 kalorije po kilometru
  • Osoba od 70 kg će potrošiti 76 kalorija po kilometru
  • Osoba od 80 kg će potrošiti 89 kalorija po kilometru
  • Osoba od 90 kg će potrošiti 101 kaloriju po kilometru
  • Osoba od 100 kg će potrošiti 114 kalorije po kilometru

Vjerojatno vas je iznenadio podatak da se manje kalorija troši sa bržim trčanjem, no objašnjenje se nalazi u tome što se učinkovitost trčanja poboljšava s brzinom, ali i u tome što se računica odnosi na potrošnju kalorija nakon 1 kilometra, a ne određenog trajanja trčanja.

trcanje

Stoga, pogledajmo potrošnje nakon određenog vremena:

4. scenarij:

Trčanje 12 km/h (5:00 minuta za kilometar) po ravnom terenu u trajanju od 12 minuta

  • Osoba od 60 kg će potrošiti 96 kalorija u 12 minuta
  • Osoba od 70 kg će potrošiti 115 kalorija u 12 minuta
  • Osoba od 80 kg će potrošiti 133 kalorije u 12 minuta
  • Osoba od 90 kg će potrošiti 151 kaloriju u 12 minuta
  • Osoba od 100 kg će potrošiti 170 kalorija u 12 minuta

Stoga, prateći ove podatke možete doći do procjene koliko ćete kalorija potrošiti ako trčite istim tempom navedenim u našim primjerima u određenom periodu te po određenom nagibu, što je najlakše kontrolirati trčeći na traci za trčanje.

Zaključak koji se može donijeti jest da trčanjem brže ili uzbrdo trošite više kalorija. za svako povećanje brzine od 0,80 km/h ili za 2-postotno povećanje nagiba, potrošnju kalorija ćete povećati ukupno za oko 8 posto.

Objavljeno 05.02.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!