Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na sve trake za trčanje!

Usporedba kardio treninga: sobni bicikl, traka za trčanje i orbitrek

Image

Kako u treningu profesionalnih sportaša, tako i u životu običnih ljudi, kardio trening bi trebao zauzimati značajno mjesto. Nebitno, radilo se o maratoncima, hrvačima, nogometašima i sl., želimo li održati razinu tjelesne kondicije ili zdravstvenog statusa radi jednostavnijeg svakodnevnog funkcioniranja, moramo svoje tijelo neprestano izlagati stresu izazvanom treningom.

Za početak, pokušajmo definirati kardio trening.

Mehanizam kardio treninga je vrlo visoki broj ponavljanja mišićnih kontrakcija. Primarne tjelesne adaptacije odnosno fizičke promjene kao rezultat kardio treninga jesu poboljšani prijenos tvari odnosno energije. Načela kardio treninga su uvijek ista, bez obzira radi li se o joggingu, steperu, orbitreku, biciklu... Ta načela su visoki broj ponavljanja mišićnih kontrakcija u cilju podizanja broja otkucaja srca ovisno o ciljanoj zoni.

Mnogi od vas će se složiti da u odnosu na sobni bicikl i orbitrek, traka za trčanje "izgori" najviše kalorija, pod pretpostavkom da je intenzitet rada podjednak na sve tri sprave. Međutim svako od ovih pomagala ima svoje određene prednosti.

Traka za trčanjeTrčanje općenito angažira veliki broj mišića. Većina ljudi bi se iznenadila činjenicom kako možda i ne trče ispravno zbog čega može doći do oštećenja zglobova i vezivnog tkiva. Postoji čitav niz vježbi škole trčanja koje će vam pomoći da postavite svoje tijelo u optimalan položaj prilikom trčanja. Onaj tko nikad nije pokušao trčati na traci, trebao bi za početak hodati. Kroz određeno vrijeme izgubit će se osjećaj nestabilnosti i možete lagano povećavati brzinu, naravno prema svojim mogućnostima.

Na raznim forumima vidjet će te izjave kako traka šteti koljenima i da se ne preporučuje njena upotreba, međutim današnje sprave su moderne i prilagođene tijelu sa posebnim amortizirajućim mehanizmima koji povoljno djeluju na zglobove. Jedini preduvjet da bi osoba koristila traku za trčanje jest povoljan zdravstveni status što znači da je osobe koje imaju oštećenja koljena, kukova ili sličnih tegoba, trebaju izbjegavati.

Prilikom trčanja na traci vodite računa o tome da ne postoji otpor zraka kao pri trčanju na otvorenom, tako da bi trebalo nagib povećati na 1.5 i time bar približno simulirati prirodne uvjete, što će se povoljno odraziti na mišiće donjeg dijela leđa.

Trening na orbitrekuKao što sam rekao, imate li problema sa zglobovima, posebno koljenima, orbitrek je idealno rješenje. Vježbanjem na orbitreku nećete previše opteretiti zglobove jer on simulira prirodno kretanje tijela. Kroz svoje iskustvo u radu sa sportašima i rekreativcima, puno puta sam se uvjerio u svrhovitu upotrebu orbitreka nakon operacije koljena gdje se nakon izvjesnog vremena kineziterapijskih vježbi pokazao kao odličan.

Njegova primjena odlična je i nakon iscrpnog treninga snage uslijed čega znatno opada koncentracija i dolazi do zamora CNS, pa nam vježbanje na njemu smanjuje rizik od ozljeđivanja. Ukoliko si možete priuštiti orbitrek, vježbajte kod kuće, uštedit ćete vrijeme koje bi potrošili na odlazak i vraćanje iz fitness centra, mada i kod ovoga treba biti oprezan jer većini tako sprava nakon određenog vremena postane samo još jedan dio pokućstva koji kupi prašinu.

Treća sprava, međutim nimalo beznačajna je sobni bicikl. Smatram da će te u odnosu na traku i orbitrek, sobnim biciklom potrošiti najmanje kalorija, međutim on dakako ima svojih prednosti. Kao i kod orbitreka, odlično djeluje na koljeno koje je prošlo operativni zahvat bilo kojeg tipa. Ovisno o težini ozljede, potrebno je znati intenzitet i period oporavka u kojem uključiti bicikl kao pomagalo.

Sobni bicikl

Osim kod ozljeda, vrlo je praktičan jer ga možete koristiti kod kuće, zauzima vrlo malo prostora i dozvoljava popratni sadržaj kojim će vam vrijeme brže proći i biti zanimljivije vježbati – gledanje TV-a.

Sobni bicikl praktičan je i za starije osobe zbog svog karakterističnog položaja, potrebno je samo sjesti na njega i pedalirati. Bitna stvar prilikom korištenja sobnog bicikla je da podesite sjedalicu na optimalnu visinu prilikom koje vam je opružena noga tek malo savijena u koljenu. Tako će te mišićima nogu omogućiti maksimalnu kontrakciju i maksimalno istezanje.

Tijekom vremena, svoj trening, bez obzira o kojoj spravi se radilo, poboljšat će te na način da povećavate intenzitet ili povećavate vrijeme provedeno vježbajući, istim intenzitetom.

Objavljeno 29.11.2013.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!