Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Kako spriječiti prežderavanje sad kad smo kod kuće?

Image

Iako je izolacija najbolji način sprječavanja širena zaraze koronavirusom, zatvorenost u vlastitom domu i smanjena fizička aktivnost u mnogim će slučajevima dovesti do nezdravih ponašanja, poput prežderavanja iz dosade ili radi stresa.

Ako se radi o jednom ili dva dana prekomjernog unosa hrane, to se neće pretjerano osjetiti na vašem zdravlju ili izgledu, ali ako se u ovim tjednima i mjesecima krenete učestalo prejedati i trpati glupostima, vaše tijelo i um će to sigurno osjetiti.

kuhanje

Stoga, kako bismo vam pomogli da izbjegnete prejedanje u danima izolacije, donosimo vam 1o savjeta kojih biste se trebali držati:

1. Odgovorite na pitanje: Zašto toliko jedem?

Jedan od najboljih načina da spriječite prejedanje je da shvatite zašto se ono događa. U današnje vrijeme, najčešći razlozi prejedanja su stres i dosada, pa sljedeći put kad poželite posegnuti za hranom, zapitajte se jeste li zaista gladni ili je neki od gore navedenih razloga. Već samo trenutak promišljanja bit će vam dovoljan da preskočite otvaranje frižidera i uzošenje hrpe nepotrebnih kalorija.

2. Izbacite sve što vas „izaziva“

Ako znate da u stanu imate kutiju napolitanki ili čokoladu, veća je šanse da ćete to poželjeti pojesti i nećete se u tome suzdržati. Stoga, kad sljedeći put budete išli u trgovinu nemojte kupovati ništa od toga nepotrebnoga što će vas dovesti u napast i čemu nećete moći odoljeti.

3. Napravite si zdravi plan obroka

Sad je važnije nego ikada da se držite svojih zdravih navika ili ih sad usvojite kad zaista imate vremena. Ako ste dosad jeli 3 glavna obroka i jedan međuobrok, nema razloga da se sad toga ritma odreknete. Pokušajte jesti u približno isto vrijeme u danu i obavezno jedite glavne obroke, a ne da se prejedete grickalicama pa nemate „mjesta“ za glavni obrok koji se sastoji od prave hrane.

room

4. Nemojte biti prerestriktivni

Jedno od najvažnijih pravila u izbjegavanju prejedanja je i izbjegavanje jakih restrikcija. Naime, vrlo lako će jedna krajnost dovesti do suprotne. Stoga, ovakve situacije koje su izvanredne svakako nisu najbolje vrijeme da provodite strogu dijetu ili se nečega značajno i restriktivno odričete.

5. Kuhajte što više možete

Ostajanje kod kuće je izvrsno vrijeme da se posvetite kuhanju ili učenju i isprobavanju novih recepata. Studije pokazuju da osobe koje više kuhaju, imaju i povišen unos voća i povrća. Također, pokazalo se da osobe koje više kuhaju kod kuće imaju i manju stopu pretilosti od onih koji manje kuhaju, a više jedu gotovu hranu ili naručuju dostavu.

6. Pijte dovoljno vode

Boravak kod kuće bilo bi dobro iskoristiti za stjecanje dobrih i zdravih navika. Jedna od njih je redovno i dovoljno konzumiranje tekućine, prvenstveno vode. Dovoljan unos vode važan je za pravilan rad organizma u opće zdravlje. Osim toga, smanjen unos tekućine i dehidracija, često su povezani s povećanim unosom hrane i pretilošću.

Stoga, ujutro si napunite bocu s vodom i držite je blizu sebe, pa svaki put kad je pogledate popijte vode. Na taj način ćete manje jesti, ali i biti dovoljno hidrirani.

voda

7. Izbjegavajte dosadu

Ako ste skloni osjećaju dosade, spriječite je osmišljavanjem zadataka kroz dan koji će vam držati pažnju i izbjegavati osjet dosađivanja. Ako se ne možete baviti svojim hobijem, predlažemo da pogledate film ili seriju koju ste htjeli, a niste imali vremena, pročitate knjigu ili igrate društvene igre s ukućanima.

8. Kontrolirajte veličinu porcije

Ako vam se jede sladoled najgore je uzeti obiteljsko pakiranje i krenuti iz njega jesti žlicom. Šanse da pojedete previše su 100-postotne!

Stoga radije uzmite zdjelicu, odvadite si sladoleda i ostatak spremite. I nemojte si nikad dosipati. Kontrola porcije i zadržavanje na jednoj porciji je izvrstan način da vodite brigu o količini unesene hrane i spriječite prejedanje.

9. Birajte zasitnu i nutritivno bogatu hranu

Umjesto da kupujete grickalice, slatkiše, gumene bombone i ostale prazne kalorije, kupite bademe i lješnjake, jaja, sjemenke, grahorice i slične nutritivno i kalorijski bogate namirnice koje će vas zasititi, ali i nutritivno zadovoljiti.

nuts

10. Osvijestite koliko pijete alkohola

Dok čaša vina ili piva nakon ručka mogu biti izvrstan način opuštanja, sve više od toga može imati negativne posljedice na vaše zdravlje. Osim toga, alkohol povećava apetit pa povećava i rizik od prejedanja. Uz to, alkohol značajno povećava rizik od niza bolesti pa ga treba zaista smanjiti na minimalne razine.

Pokušajte ovo vrijeme koronavirusa iskoristiti da napravite nešto dobro za svoje mentalno i fizičko zdravlje. Izbjegavajte prevelik unos hrane koji će vam ne samo ugroziti izgleda i samopouzdanje, nego može imati i niz štetnih posljedica za vaše zdravlje.

Objavljeno 08.04.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!