8 superkombinacija pojedinih obroka za podizanje energije i imuniteta

Image

Već i ptice na grani znaju koliko je bitno zdravo se hraniti; pravilno kombinirati proteine i ugljikohidrate, vlaknastu hranu, izvore vitamina i minerala – povrće i voće; izgled piramide pravilne prehrane, doba dana kad se jede koja namirnica… Često je teško u današnje vrijeme držati ritam pravilne prehrane, odnosno jesti zdravo i prikladno u sred radnog vremena, naročito ako taj radni dan traje do večernjih sati i još ako nemate restoran makrobiotičke ili vegetarijanske prehrane gotovo da i nemate šanse pojesti nešto zdravije od sendviča s crnim kruhom ili pohanih tikvica, prženih u najdubljem ulju.

Ukoliko vam je pravilna prehrana iznimno bitna, vjerojatno si za posao pripremate obrok kod kuće, a možda je i glavni obrok u vašem danu onaj večernji. U svakom slučaju, postoji način kako da uobičajeni obrok učinite zanimljivijim, a prije svega zdravijim. Dobro znamo da se u prirodnim izvorima neki od vitamina i minerala nalaze u skupinama; vjerojatno je sama priroda to modificirala kako bismo iskoristili optimalno nutrijente koje dobivamo. Za tim modelom smo se i mi poveli pa vam preporučamo kombinacije hrane iz koje ćete dobiti najviše.

1. Jaja s đumbirom

Umjesto začina koje ste do sada koristili prilikom pripreme jaja, ovaj se put poslužite s đumbirom. Pečena ili kuhana na salatu, jaja odličan izvor energije i proteina, a prema istraživanjima đumbir pomaže da probava radi brže i učinkovitije. Na taj će način proteini i hranjive tvari iz jaja brže doprijeti u vaš organizam.

Đumbir

2. Batat sa sirom

Tko god je upoznat s batatom (slatki krumpir) nesumnjivo zna njegove vrijednosti. Osim što pomaže u prevenciji bolesti krvožilnog i živčanog sustava, batat bogat beta-karotenom i luteinom pomaže u prevenciji karcinoma.

Masne kiseline iz sira u kombinaciji s beta karotenom i luteinom jednostavno pomažu stanicama da se razvijaju zdrave te da budu imune na potencijalne maligne promjene. Osim toga, batat ima nizak glikemijski indeks, što znači da nakon njega nema naglih oscilacija šećera u krvi, stoga nećete imati oscilacije u razini energije, nego ćete cijeli dan biti jednako jaki i učinkoviti.

3. Tunjevina s limunom

Pisali smo već o omega 3 masnim kiselinama koje ukratko sprečavaju starenje živčanih stanica i mozga te jačaju srce i krvne žile boreći se protiv kolesterola.

Tuna s limunom

Crveno meso tune, osim navedenih masnih kiselina, sadrži veće količine željeza, stoga ne bi bilo naodmet da, bez obzira jedete li odrezak od tune ili komadiće na salatu pokapate jelo s limunovim sokom koji je bogat C vitaminom i pospete peršinom, koji također sadrži željezo. Željezo+C vitamin = savršenstvo.

4. Kruh i maslac od kikirikija

Kruh od cjelovitih žitarica, naročito prekrupe, i maslac od kikirikija zajedno nude koktel masnih kiselina koje pomažu u stvaranju proteina koji pomažu očuvanju i rastu vaših mišića. Jelo bez masti životinjskog podrijetla, ali zato bogato proteinima, vašem će organizmu biti njihov dodatan izvor.

Kikiriki maslac

5. Salata i zeleni čaj

Japanska i kineska kuhinja osim raznih egzotičnih kombinacija, nude i onu sa toplim napicima i hladnom hranom, koji jedne uz druge čine vašu probavu bržom, a zagrijavanjem i hlađenjem organizma povećavaju potrošnju kalorija. Osim toga, zeleni čaj prema istraživanjima, sam po sebi povećava potrošnju kalorija za 4%. Salata, zbog niskog udjela ugljikohidrata, smanjuje pretvaranje viška energije i nakupljanje u masti tijekom noći pa ste u biti sa takvim obrokom u višestrukoj prednosti.

6. Svježi sir s jabukom

Svježi sir, osim velike količine proteina, sadrži i prijeko potrebne masne kiseline, neophodne za rad mozga i krvožilnog sustava. Vitamini iz jabuke hranjiva su energija za vaš um stoga je ova kombinacija možda najbolja kada osjećate da vam lagano popušta koncentracija, a pred vama je još mnogo rada.

Svježi sir s jabukom

7. Pločica od žitarica i banana

Evo još jedne instant hrane za mozak, a nije fast food. Pločica od žitarica uglavnom je lako dobavljiva, stoga je odličan izvor magnezija i vitamina B6 koji su vam potrebni kada se više trošite, bilo zbog stresa na poslu ili samog rada. Banana, osim što pomaže apsorpciju vitamina B6 i magnezija, brzo diže šećer u krvi, stoga se preporuča kada ste pod pojačanim stresom ili većom i dugotrajnom fizičkom aktivnosti.

8. Zobeni kolačić i hummus

Zobeni kolačić izvor je energije i vlakana koji pospješuju probavu, na taj način ubrzavajući metabolizam. Humus je dobar izvor proteina i esencijalnih masti. Ovaj snack produžit će vaš radni učinak, bilo da ste na poslu ili tjelovježbi, a ujedno će nahraniti mozak pa ćete se bolje koncentrirati na zadatke koji vas očekuju preko dana.

Objavljeno 05.01.2015.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!