Iskoristi priliku: do 1000 kn popusta na odabrane kućne fitness sprave!

Kako spavanje može utjecati na bolove u leđima i vratu?

Image

Spavanje je jedna od najprirodnijih ljudskih aktivnosti i upravo je kvalitetno i dostatno spavanje preduvjet pravilnog funkcioniranja ljudskog organizma, ali i održavanja zdravlja.

No, unatoč svim prednostima, čak se i spavati može – pogrešno. Vjerojatno ste se više puta u životu probudili s bolovima u vratu, leđima ili nekom drugom dijelu tijela, a koji su nastali kao posljedica nepravilnog spavanja. Vjerojatno vam se dogodilo da ustanete i vrlo brzo krenete osjećati bolove u leđima, bez obzira vučete li neku staru ozljedu ili imate novu. Za sve navedeno odgovorno može biti loše i nepravilno spavanje.

Naime, postoji nekoliko savjeta u vezi spavanja koje je dobro slijediti kako bi se maksimalno smanjio pritisak na kralježnicu tijekom spavanja i osigurao najbolji odmor. Za početak potrebno je naučiti kako pravilno ustajati i lijegati u krevet kako bi se izbjegle nepravilne i prekomjerne rotacije kralježnice.

spavanje

Lijeganje u krevet

Ako ste se prepoznali u nekom od gore navedenih bolnih stanja, očito je da ste skloni bolovima u leđima ili vratu ili se oporavljate od ozljede toga dijela tijela. U tom slučaju jako je važno imati kvalitetan madrac koji će vam pomoći u oporavku, ali i smanjiti rizik od nastanka ozljeda.

No, čak ni najbolji madrac neće vas spasiti ako imate nepravilan obrazac kretanja kad ustajete ili liježete u krevet. Stoga, liječnici savjetuju „rolanje“ u pokretima lijeganja ili ustajanja iz kreveta. Evo kako bi trebalo izgledati pravilno i sigurno lijeganje u krevet:

  1. Najprije sjednite na rub kreveta i rukama polako spuštajte tijelo na bok. Podignite noge i ostavite ih savijenima.
  2. Iz ovog položaja zarolajte se na leđa zadržavajući leđa i bokove u ravnini. Izbjegavajte uvijanje leđa aktivacijom trbušnih mišića. U ovom položaju izravnajte noge.
  3. Da biste se ustali, prvo savijte noge u koljenima pa se polako zarolajte na bok i kliznite nogama sa strane kreveta na pod.
  4. Kontrahirajući trbušne mišiće, laktom i rukom odgurnite se od madraca i podignite u sjedeći položaj.
  5. Iz sjedećeg položaja, upirući se stopalima u pod, podignite se u uspravan položaj.

spavanje

Spavanje na leđima

Ako obično spavate na leđima, naučite pravilan položaj kako biste izbjegli nepotrebni stres na dijelovima kralježnice.

  1. Pratite gore navedene upute lijeganja u krevet.
  2. Koristite jastuk srednje veličine ispod glave kako biste osigurali da su vaše tijelo i glava u istoj razini.
  3. Ako je potrebno, stavite mali jastuk ispod donjeg dijela leđa radi potpore.
  4. Postavite jedan ili dva jastuka ispod koljena kako biste kralježnicu držali u neutralnom položaju.

Spavanje na boku

Ako više volite ležati i spavati na boku, važno je držati bokove i vrat u ravni. Evo kako:

  1. Pratite gore navedene upute lijeganja u krevet rolanjem.
  2. Pod glavu stavite jastuk srednje veličine tako da su vam glava i tijelo podignuti za istu razinu.
  3. Ako je potrebno, stavite mali urolani ručnik u zavoj vrata.
  4. Postavite jastuk tanke do srednje veličine između koljena kako biste podupirali donji dio leđa.

spavanje

Spavanje na trbuhu

Općenito, spavanje na trbuhu nije preporučljivo zbog pritiska koje ovaj položaj postavlja na vaša leđa i vrat. Ali ako je to jedini način na koji možete spavati, slijedite upute kako biste smanjili pritisak na kičmeni stup:

  1. Pratite gore navedene upute lijeganja u krevet rolanjem, ali se umjesto na leđa zarolajte na trbuh.
  2. Koristite vrlo tanki ili nikakav jastuk ispod glave kako biste vrat uskladili s linijom tijela.
  3. Postavite tanak ili jastuk srednje veličine ispod trbuha i zdjelice kako biste pomogli da kralježnica ostane u neutralnom položaju.
  4. Jednu nogu stavite na stranu i lagano je savijte. Postavite srednji jastuk ispod koljena kako biste ublažili pritisak na donji dio leđa.

Vježbanjem pravilnog načina spavanja koji smo naveli u tekstu, možete smanjiti rizik od razvoja bolova u leđima i vratu, pa time i poboljšati kvalitetu sna i razinu energije kad se probudite. U slučaju nastavka bolova posavjetujte se s liječnikom, ali i provjerite je li vam madrac možda dotrajao i treba zamjenu.

Objavljeno 27.01.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!