Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

5 stvari koje nikad ne biste trebali činiti kad vježbate!

Image

Želja za napretkom i motiviranost u treningu ključni su u uspjehu i postizanju rezultata, kako kod rekreativnih vježbača, tako i kod profesionalnih sportaša. No, ponekad se (najčešće kod onih koji ne vježbaju pod nadzorom ili prema uputama trenera) u želji za što boljim rezultatima, događaju pogreške koje vježbačev uspjeh bojkotiraju i onemogućavaju.

U vježbanju postoji ono pravilo "više nije bolje" jer uz aktivnost, za napredak je jednako potrebno i vrijeme odmora u kojem se mišići oporavljaju i regeneriraju. 

U nastavku vam donosimo 5 najčešćih pogrešaka koje susrećemo kod vježbača, a koje koče napredak, a u ozbiljnijim slučajevima mogu i onemogućiti nastavak vježbanja. Pročitajte ih detaljno i razmislite činite li i vi neku od ovih pogrešaka.  

ozljeda

1. Vježbate u bolovima

Mnogi se ljudi potpuno zanesu vježbanjem i zaborave na neke ključne principe sigurne i učinkovite tjelovježbe. Vježbati usprkos boli jedan je od najbržih načina da razvijete ozbiljne ili trajne ozljede. Mnogi bolovi lako prerastu u kronične ozljede koje vas proganjaju godinama. Osjećate li bol za vrijeme tjelovježbe stanite, odmorite se i potražite uzrok boli. Ponekad je dovoljno napraviti male preinake na opremi ili položaju tijela da bi se uklonila bol.

Na primjer, planinarite i osjećate kako vam raste žulj na peti: posvetite li odmah pažnju ozljedi i zaliječite je, možete spriječiti njeno daljnje pogoršavanje. Dopustite li da se bol nastavi završit ćete s dugotrajnim žuljevima koji će onemogućiti nastavak planinarenja.

Bol je način na koji vas tijelo upozorava na problem. Obratite li pozornost na vrijeme, brže ćete se i lakše oporaviti.

2. Ignoriranje vašeg medicinskog stanja

Važno je da poštujete vlastite granice i mogućnosti i odaberete tjelovježbu u skladu s tim. Ignoriranje bolesti srca ili zglobova tijekom tjelovježbe može samo pogoršati vaše stanje. Većina liječnika potiče tjelovježbu kao jedan od načina držanja kroničnih stanja pod kontrolom i s vama će razraditi program koji vam odgovara.

Patite li od kakvih oboljenja najbolje bi bilo posavjetovati se s liječnikom ili osobnim trenerom kako biste bili sigurni da vam vježbanje ne škodi više nego što vam koristi. Ignoriranje zdravstvenih problema neće ih riješiti, ali ih može pogoršati.

srce

3. Isti set vježbi svaki dan

Briljirati u nekoj vještini znači naporno vježbati. Međutim, izvođenje istog seta vježbi svaki dan povećava vaš rizik od ozljeda, može dovesti do mišićne neravnoteže, slabosti i dosade. Važno je uvesti male promjene iz dana u dan i iz sezone u sezonu.

Kros trening, kombinirajući izdržljivost i trening brzine i dodavanje treninga s utezima ili yogom dobar su način održavanja forme bez prevelikog opterećivanja određenih grupa mišića.

4. Preskačete dan za odmor

Odmor je često zanemarivani dio treninga. Ne planirate li odmor ili ga ne uključite u raspored treninga zapravo si ograničavate mogućnosti za treniranje. Vaše tijelo postaje snažnije nakon naporne vježbe, stoga trebate odvojiti vremena za potpunu izgradnju mišićnog tkiva.

Učinkoviti program imat će redovite periode odmora i oporavka. Ovo vam omogućuje da se prilagodite vježbi – vratite se veći, snažniji i brži. Odmor vam također pruža priliku da se mentalno i emocionalno oporavite od aktivnosti.

postura

5. Ignorirate pravilno držanje

Bez obzira kakvom se aktivnošću bavili, korištenje pogrešnih i nepravilnih tehnika ne samo što smanjuje učinkovitost tjelovježbe već vas i dovodi u rizik od ozljede. Odvojite vremena kako biste naučili pravilne tehnike bez obzira jeste li se odlučili na fitness, jogu, plivanje ili bilo koju drugu aktivnost.

Iako se bavite nekim sportom godinama, iznenadili biste se koliko novog možete naučiti iz samo par sati s osobnim trenerom.

Trening snage zahtijeva pravilno držanje, kontrolirane pokrete i pravilnu težinu utega. Rad s prevelikim težinama i nepravilna izvedba vježbe koraci su do ozljede. Ako se ne možete pravilno držati za vrijeme izvedbe vježbe, težina vam je prevelika.

Vježbanje kad ste umorni još je jedan način kako da postanete traljavi s formom. Teže je paziti na tehniku i ostati fokusiran kad ste umorni. Mentalni umor dovodi vas u opasnost, posebice ako se bavite aktivnostima na otvorenom tijekom kojih morate paziti i na druge ljude. Stoga, pokušajte uvijek vježbati odmorni i fokusirani, kako biste smanjili rizik od ozljede ili nesreće. 

Usvojite li samo ovih 5 pravila, napravili ste puno da smanjite rizik od ozljede, ali i omogućite si kontinuiran napredak i realizaciju svojih ciljeva. 

Objavljeno 21.06.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!