OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Skriveni šećer u namirnicama

Image

Jeste li se zapitali zbog čega se ne miče kazaljka na vagi, iako ste već neko vrijeme na strogoj dijeti? Možda je problem u skrivenim šećerima na koje do sada niste obraćali pozornost. Isto vrijedi za sljedbenike „zdrave prehrane“ koji su izbacili konzumaciju šećera, ali nisu računali na neke skrivene šećere koji su obično označeni sitnim slovima na ambalaži proizvoda.

Bijeli šećer je, sad već neupitno, iznimno štetan, a osim što ima negativne posljedice po zdravlje izaziva ovisnost. Što ga više konzumirate, osjećate veću potrebu za njim, bilo u napitcima, kolačima, čokoladama, a ukoliko ga potpuno izbacite iz upotrebe možete nekoliko dana osjećati i pravu ovisničku krizu.

Neka od skrovitih mjesta, mogu biti u namirnicama koje svakodnevno koristite, zato najbolje da proučite naš popis skrivenih šećera i eliminirate ih iz jelovnika.

1. Napitci

Već je odavno poznato kako neki od najpoznatijih gaziranih, ali i prirodnih napitaka u sebi sadrže prilične količine šećera. Tako je izmjereno da Coca Cola sadrži 100 g po litri, a ne zaostaju za njom mnogo ni ledeni čajevi i sokovi. Ipak, najnovija ispitivanja pokazala su kako šećera ima i u nekim mineralnim vodama,naročito s okusima nekog voća, koji se dodaje iz jednog razloga – kako bi napitak imao bolji okus.

Coca cola

2. Čips

Na našem, ali i stranom tržištu postoji veliki broj raznovrsnih slanih grickalica – jedan od najprodavanijih je čips. Prženi krumpir sam po sebi nije zdrav, stoga ga i mnogi poklonici zdrave hrane izbjegavaju. Iako je sam po sebi dovoljno kaloričan, proizvođači u njega dodaju šećer, opet kako bi pojačao okus soli, ali dodao i neke nove nijanse – slatkog okusa.

Čips

3. Salata

Salata s tunom i grahoricama, s gljivama, s piletinom, sirom… Sve konzervirane salate u sebi sadrže i šećere. Stoga, iako se čini jednostavno i brzo rješenje, naročito ako radite i na nekom ste od dijetnih režima prehrane, obavezno pročitajte sastav salate koju kupujete i zamijenite svježim voćem koje sadrži dozvoljenu fruktozu.

4. Piletina

Gotova piletina za brzu pripremu, koja nas umorne, nakon radnog dana ili treninga mami s polica trgovina, uz dodatke i konzervanse, najčešće sadrži i šećer. Proizvođači nerijetko posežu za šećerom da poprave okus koji će kupce ponukati da – dođu po još.

5. Med

Iako sladak sam po sebi,industrijski med često je „obogaćen“ dodanim šećerima. Time proizvođači dobivaju na količini, čime popravljaju zaradu, ali i mijenjaju medu okus. Srećom pa živimo u još uvijek dosta „netaknutoj“ zemlji koja nudi i med domaćih proizvođača. Međutim, njih certifikat o čistoći ne pokriva pa se i u njemu može pronaći šećer.

Med

6. Umaci

Gotovi umaci za tjesteninu ili neke druge kombinacije, iako na ambalaži imaju slike šarenog povrća, u sebi također sadrže šećer. Odlučite se radije za svježu rajčicu, tikvice, patlidžane, mrkvu te napravite umak kod kuće – kojeg nećete morati „pojačavati“ šećerom.

Gotovi umaci

7. Povrće (kukuruz, grašak)

Sudbinu umaka dijeli i konzervirano povrće. Grašak, mrkva, a naročito kukuruz sadrže veću količinu dodanog šećera. Tako da kukuruz šećerac, ne nosi taj epitet zbog svoje prirodne slatkoće, već i šećera dodanog u proizvodnji.

8. Energetske pločice

Energetske pločice i cjelovite žitarice, koje bi trebale biti jedan od rijetkih izvora ugljikohidrata, u svojem sastavu često imaju „glukozni sirup“, koji ni manje ni više, nije drugo nego šećer. Ali, eto, proizvođač dobro zna kad se drugačije napiše na etiketu, drugačije i zvuči. Manje bijelo, slatko i opasno, što je idealna namirnica svake dobre dijete. Čitajte i njihove deklaracije prije nego što im poklonite povjerenje.

9. Fast food

Fast food nije neki najsretniji izbor, barem što se nutritivnog sastava tiče, ali da napomenemo kako šećer nije zaobišao ni njega. Osim u dressinge i umake za salate ,proizvođači fast fooda šećere i peciva za sendviče koje prodaju svojim mnogobrojnim obožavateljima. Teorije zavjere tvrde kako su velike kompanije pronašle savršen omjer okusa koji će svakog kupca vratiti po još. Ne čudi što je i šećer u njima?

Fast food

10. Kruh

I dobra, stara namirnica, koju svakako valja kupovati na provjerenim lokacijama ukoliko želimo izbjeći konzumaciju dodanog šećera. Na provjerenim mjestima, kruh se prodaje uz deklaraciju, na kojoj piše što je točno i u kojim omjerima ušlo u sastav. Zato čitajte deklaracije i pratite gdje nas pokušavaju slatko obmanuti.

Objavljeno 27.06.2013.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!