5 laganih obroka nakon kojih ćete bolje spavati

Image

Preskakanje večere, iako odavno prepoznato kao loša navika, i dalje je kod nekih ostala glavna strategija gubljenja suvišnih kilograma. Svatko od nas barem je jednom usnuo gladan misleći da će tom praksom ostvariti željenu formu i zaspati bolje bez osjećaja težine.

Srećom, u današnje vrijeme velike dostupnosti raznih informacija o zdravom načinu života sve se rjeđe može naći osoba koja ne razumije važnost pravilno raspoređenih obroka kroz dan, pa čak i onda kada sunce već odavno zađe.

Od večere se otišlo i korak dalje, naglašavajući obrok pred spavanje kao još jedne dobre navike koja, ako se provodi pravilno, može rezultirati ne samo boljom formom, već i boljim i kvalitetnijim snom. Naravno, lošim odabirom namirnica možemo postići sasvim suprotno – dobiti neželjene kilograme i spavati loše te time opravdati  strah od kasnonoćnih obroka.

Ako imate problema sa spavanjem kao i povremenim napadima gladi u kasne sate, u nastavku slijedi pet prijedloga za ukusne i zdrave obroke pred san, kako biste lakše zaspali, a jutro dočekali svježi i odmorni. 

Cjeloviti krekeri sa svježim sirom

kreker sir

Svježi sir savršena je namirnica za kasnonoćni obrok, niskokalorična i bogata proteinima, pogotovo sporootpuštajućim kazeinom koji hrani naše mišiće tokom cijele noći, a sadrži i triptofan, aminokiselinu zaslužnu za dobar san. 

Budući da je tako bogat izvor proteina, uspješan je i u stabilizaciji šećera u krvi što zajedno sa vlaknima iz cjelovitih krekera čini savršenu kombinaciju za lagani obrok pred spavanje.

Orašasti plodovi s jogurtom

orasasti

Orašasti plodovi dobar su izbor za lagani noćni obrok. Bogati su nutrijentima, iako visoke kalorične vrijednosti zbog čega biste trebali pripaziti na njihovu količinu.

Šačica lješnjaka, badema, oraha i ostalih plodova bit će dovoljna da zadovolji glad bez pretjerivanja sa unosom kalorija, što će donijeti i mirniji san. Jogurt je kao i svježi sir idealan za kasne noćne sate, radi svoje niske energetske vrijednosti i proteina koje sadrži, a koji pozitivno utječu na cijeli organizam, pogotovo u trenucima obnavljanja.

Cjeloviti tost sa maslacem od badema

maslac badem

Žlica maslaca od badema osigurava dobru dozu magnezija čiji se nedostatak vezuje uz teškoće sa spavanjem i grčevima u mišićima što također narušava kvalitetu sna. Cjelovite žitarice također sadrže ovaj vrijedan mineral i tako u kombinaciji dodatno pojačavaju učinak maslaca te vas svojim smirujućim učinkom  pripremaju za dobar san.

Rolica od sira i šunke

sunka sir

Rolica od fete šunke bogate triptofanom umotane u komadić sira dobar su način da utažite glad, bez opasnosti od pretjeranog unosa kalorija. Ne samo da ćete zaspati bolje nego će vam i struk biti zahvalan – isprobajte ovaj iznimno lagan obrok kojemu ćete se zasigurno često vraćati. Po želji dodajte malo povrća radi dobrih ugljikohidrata kako biste još brže i mirnije utonuli u san.

Smoothie od banane

smoothie banana

Ovaj ukusan napitak, od banane i malomasnog mlijeka, izvrstan je izvor vitamina D i kalcija, dva nutrijenta povezana s kvalitetom sna. Istraživanja su pokazala da kod ljudi kojima spomenuto ne manjka, postoji 17% manja vjerojatnost da će imati problema sa spavanjem.

Banana osigurava slatkoću bez dodanog šećera, a i odličan je izvor kalija i magnezija za relaksaciju mišića, te vitamina B6 koji tijelu pomaže proizvesti serotonin, relaksirajući neurotransmiter koji nam pomaže zaspati osiguravajući pritom da se taj san održi do jutra.

Objavljeno 21.02.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
32
8
Podijeli s prijateljima!