Kulinarsko putovanje svijetom

Image

Uz ovaj vodič etničke kuhinje, jesti ćete na svakom jeziku.

Hrvati sve više vole uživati po restoranima, ako se isključe mjesta koja poslužuju hamburgere i sličnu hranu, većina obroka dolazi iz etničkih restorana, mjesta gdje je hrana dobra, no ne znamo uvijek sve sastojke u njezinoj pripremi (što nije ohrabrujuća činjenica ako pratite određeni režim prehrane).

moo shu svinjetina

Kineska hrana

Što izbjegavati: slatko-kiselu svinjetinu ili piletinu (komadići mesa umočeni su u mast i šećer). Moo shu svinjetina i smotuljci od jaja također su visokokalorični.

Što naručiti: bilo što pirjano ili u umaku od češnjaka ili Szechwan umaku. Govedina i brokula i piletina chow mein također su dobar izbor, a kao prilog uz njih možete odabrati i povrće na pari.

Grčka hrana

Što izbjegavati: punjeno lišće grožđa, pita od špinata ili musaka sadrže u jednoj maloj porciji više kalorija od prosječne "fast food" hrane. Gyros nije puno bolji izbor pošto je pun umaka nalik majonezi.

Što naručiti: meso i povrće na ražnjiću (souvlaki ili kebab, ovisno o meniju) janjetina i svinjetina su dobar izbor, ali još su bolji piletina i odrezak (na roštilju).

Indijska hrana

Što izbjegavati: hranu koja u imenu sadržava naziv masala, pasanda ili korma. Svi ovi tipovi veoma su masni i jako začinjeni. Jedna porcija janjeće pasande sadrži oko 1000 kalorija, 56g masnoće i 4800mg natrija.

Što naručiti: pečena jela ili ona s roštilja, kao što je tandoori piletina –marinirana piletina, kuhana na visokoj temperaturi. Ili izaberite povrtna jela, kao što su aloo gobi ili povrtni curry, koji su bogati vlaknima i vitaminima.

fettuccine Alfredo

Talijanska hrana

Što izbjegavati: fettuccine Alfredo, naravno. Pozdravite se i s ostalim visokokaloričnim jelima kao što su to ravioli, manicotti i patlidžan s parmezanom. Iako je zadnje jelo povrtno, patlidžan poput spužve upije ulje i masnoću, čineći ga jednim od najnezdravijih izbora.

Što naručiti: špageti ili ziti s marinarom ili umakom od školjki. Želite li i malo proteina uz tjesteninu, naručite i koju mesnu okruglicu (ali ne i umak od mesa u kojem ima znatno manje mesa).

Japanska hrana

Što izbjegavati: sva pržena jela, posebno tempura smotuljke. Na listi visokokalorične hrane su i patka i jegulja.

Što naručiti: tuna, krastavci i sushi smotuljci veoma su poželjni. A dolaze i u strogo određenim porcijama stoga se ne morate bojati prejedanja.

Burritos

Meksička hrana

Što izbjegavati: chimichange, enchilade ili bilo što pečeno ili umakano u umaku ili siru –što ima i više nego trostruku kalorijsku vrijednost. Također izbjegavajte pečeni grah, rižu ili nachose sa sirom.

Što naručiti: jednostavne sastojke poput graha, piletine, odreska i salse. Burritos, fajitas ili male taco salate su savršen izbor. Radije odaberite umak od avokada (guacamole) umjesto umaka od sira ili kiselog vrhnja –bogatiji je vitaminima i zdravim masnoćama.

Izvor slika: zebrabot.com, flickr.com, betterhealth.vic.gov.au

Objavljeno 09.02.2009.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!