Aru prah - bezglutenski zgušnjivač koji doprinosi radu crijeva
Prehrana

Aru prah - bezglutenski zgušnjivač koji doprinosi radu crijeva

Prije nekoliko dana pisala sam o agar agar prahu koji mnogi koriste u kulinarstvu za zgrušnjavanje, a koji se dobiva preradom jedne crvene morske alge, imena Gelidium. Danas ću vam predstaviti još jedno sredstvo koje se koristi za zgušnjavanje – aru prah.

Aru prah je škrob dobivena iz korijena biljke Maranta arundinacea koja uspijeva u tropskim krajevima. Prema postojećim zapisima, u ljudskoj prehrani je više od 7000 godina. Radi se o bijelom prahu bez okusa koji se najčešće koristi za zgušnjavanje umaka, juha i druge namirnice. Činjenica da je aru prah bez okusa je iznimno pozitivna jer ne mijenja okus jelu što je često slučaj s drugim namirnicama iste funkcije.

Kod kupovine aru praha preporučljivo je uvijek pročitati sastav jer na tržištu postoje različiti aru prašci, a oni lošije kvalitete mogu sadržavati krumpirov škrob, pa pažljivo pročitajte popis sastojaka.

aru prah

Korištenje aru praha

Aru prah se zgušnjava dvostruko brže od bijelog brašna, a budući da ne sadrži gluten pa je pogodan za osobe koje su intolerantne na gluten ili boluju od celijakije.

Kada ga se pomiješa s vodom, aru prah napravi čistu želatinu, a u dodiru s kiselinom (primjerice narančinim sokom) se ne rastapa. Također, želatina dobivena od aru praha dobro podnosi i zamrzavanje i odleđivanje, dok se druge vrste želatina u tom slučaju raspadaju.

Budući da dobro reagira na miješanje s nečim kiselim, aru prah se često koristi za zgrušavanje voćnih gelova i pekmeza. Također, aru prah se koristi i za izradu domaćeg sladoleda.

No, aru prah se ne preporučuje koristiti za pripremu mliječnih proizvoda koji se ne smrzavaju jer može stvoriti neželjenu teksturu.

Osim navedenoga, aru prah se često koristi i u pripremi raznih juha, umaka i gulaša.

aru prah

Kod uporabe aru praha treba se držati nekoliko pravila:

  1. Uvijek prvo napravite otopinu s aru prahom. Umiješajte aru prah s malom količinom hladne tekućine (poput vode) kako biste stvorili otopinu prije dodavanja receptu.
  2. Uvijek dodajte otopinu na samom kraju recepture. Aru prah nije preporučljivo kuhati jer će se na višim temperaturama uništiti, pa ga umiješajte neposredno prije posluživanja.

Zdravstvene prednosti konzumacije aru praha

Budući da se aru prah ne dobiva od žitarice, uvijek ga se preporučuje osobama koje imaju neke probavne smetnje ili osjetljivost na žitarice. Također, sadrži više vlakana od krumpira i drugih škrobastih namirnica, što doprinosi osjećaju sitosti, ali i dobrom radu crijeva.

Aru prah sadrži visok udio kalija, željeza i vitamina B skupine, koji doprinose zdravom metabolizmu, cirkulaciji i kardiovaskularnom zdravlju. Studije su potvrdile da aru prah čak može stimulirati radi imuniteta.

Potvrđeno je i da aru prah pozitivno utječe na liječenje proljeva kod osoba sa sindromom iritabilnog kolona.

Bio aru prah možete kupiti u Fitness.com.hr webshopu.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 04.12.2018
Piše:
Zorana Jagodić