15 namirnica za svačiji hladnjak

Image

Već i ptice na grani znaju da su voće i povrće zdravi, a čips i keksi ne. Prilično jednostavno, zar ne? No, jesu li police vašeg hladnjaka i smočnice pune pravih zdravih namirnica, tj. onih koje vam pružaju optimalnu nutritivnu vrijednost za utrošen novac (i prostor)? Ove bi se namirnice uvijek trebale nalaziti na vašem popisu kupovine.

Jogurt

"Dobre" kulture u jogurtu pomažu u održavanju crijevne flore. No, kupujte pažljivo pošto neke vrste jogurta mogu biti krcate šećerom. Držite se običnog jogurta ili pak pažljivo pročitajte što piše na pakiranju. Jogurt je jedna od super-namirnica iz razloga ne samo što pruža osjećaj sitosti već je i pun kalcija, kalija i vitamina B.

Divlji losos

Prema rezultatima studija za razliku od nekih drugih vrsta riba losos u sebi sadrži manje žive. Odlične vijesti za sve nas pogotovo kad znamo da riba u zamjenu za par kalorija čini visoko hranjiv proteinski obrok. Također sadrži i Omega-3 masne kiseline, jedan od bitnih čimbenika u očuvanju zdravlja srca. Zašto divlji? Riba iz uzgoja sklonija je raznim oboljenjima te postoji mogućnost da je bila izložena ili tretirana antibioticima.

Losos i povrće

Bjelanjci

Čak i sa žumanjkom jaje sadrži 70-80 kalorija. Pripremite omlet od svježih bjelanjaka i povrća i dobit ćete zdrav i cjelovit doručak.

Lisnato zeleno povrće

Povrće poput brokule, kupusa i kelja namirnice su visoke nutricijske vrijednosti i sadrže spoj koji bi mogao pomoći u smanjenju rizika od raka. Nedostaje vam vitamina? Ubacite špinat u salatu. Baš kao i ostalo zeleno lisnato povrće bogat je željezom i vitaminom K, koji pomaže u borbi protiv osteoporoze, dijabetesa i artritisa.

Borovnice

Ovo ne bi bio popis zdravih namirnica kad ne bismo spomenuli borovnice. Ova je namirnica puna antioksidanata te djeluje i protuupalno. Pojedite barem pola šalice dnevno bilo na kriški kruha od cjelovitih žitarica, umiješane u jogurt ili same.

Bademi

Prema studiji objavljenoj u International Journal of Obesity ne samo što bademi smanjuju razinu lošeg kolesterola u krvi već će vam i pomoći da se riješite neželjenih kilograma. Prema pak studiji provedenoj na Harvard School of Public Health ovaj orašasti plod smanjuje rizik od srčanog udara za 25% jedete li ga barem dva puta tjedno.

Bademi

Crni grah

Burrito za doručak? Zašto ne. Visoki postotak vlakana, kalcija, željeza i folne kiseline razlozi su zašto bi se ova namirnica trebala nalaziti na vašem popisu kupovine. Crni grah nije ograničen samo na burrito – umiješajte ga u omlet ili skuhajte juhu koja će vas okrijepiti za ovog, još uvijek, hladnog vremena.

Jabuke

Sasvim ste u pravu ako ste mislili da jedna jabuka zdravlje čuva. Prema studiji objavljenoj u Nutrition Journal jabuke su krcate vlaknima i smanjuju rizik od srčanih oboljenja. Također u sebi sadrže i mineral pod nazivom bor (boron) koji je dobar za kosti.

Rajčica

Rajčica sadrži antioksidant likopen, koji pomaže u borbi protiv nekih vrsta raka. Studije pokazuju kako rajčica smanjuje kolesterol, snizuje krvni tlak i održava zdravim rast stanica u tijelu (ili drugim riječima pomaže zdravijem rastu kose, kože i noktiju). Pogodnosti rajčice još ćete više iskoristiti pijete li sok od rajčice nego da ju jedete samu narezanu na kriške.

Sok od naranče

Moguće je i piti zdrave namirnice. Sok sadrži kalij i, naravno, vitamin C. Neke od kupovnih vrsta danas su i obogaćene Omega-3 masnim kiselinama. Ovaj bi vam sok mogao i povisiti razinu HDL-a, tj. dobrog kolesterola, u krvi. Kupujete li ga, potražite varijantu s malo šećera. Mi vam pak preporučujemo svježe iscijeđeni.

Prirodni sok od naranče

Slatki krumpir

Hranjivo, hranjivo. Slatki krumpiri sadrže pet puta više od preporučene dnevne doze beta-karotena. Što to znači? Zdraviju kožu. Beta-karoten dobar je u prevenciji oštećenja nastalih prekomjernim izlaganjem suncu, jača vaš imunološki sustav i drži prehladu i gripu dalje od vas.

Pšenične klice

Ova namirnica sadrži magnezij, koji čini vaše kosti zdravima, pozitivno djeluje na stres i razinu inzulina u krvi. Također sadrži: željezo, vlakna, kalcij, kalij i cink (koji jača vaš imunološki sustav). Lako se dodaje u prehranu – samo pospite pšenične klice po jogurtu ili pahuljicama.

Šipak (nar)

Treba li vam doza antioksidanta, tanina i anthocyaninsa počastite se ovom voćkom pomalo oštrog okusa ili pak popijte sok. Ovo je obavezna namirnica za sve one koji pate od srčanih oboljenja jer pomaže pri regulaciji protoka krvi i snizuje razinu lošeg kolesterola. Prema studiji sa sveučilišta UCLA šipak je koristan i u prevenciji nastajanja nekih vrsta raka.

Ljute papričice

Ne samo da daju poseban okus jelima već su i prepune vitaminom C, smanjuju bol i olakšavaju vam gubljenje na težini. Prema nedavnim istraživanjima ljuta hrana ubrzava metabolizam do 23% za kreći period vremena.

Zobena kaša

Dnevna zdrava doza vlakana nalazi se i u zdjeli zobene kaše koja osim što će smanjiti LDL ili loš kolesterol osigurat će vam: vitamin E, željezo i magnezij. Savjet: dodajte malu žlicu proteina u prahu za snažniji početak dana.

Objavljeno 07.04.2010.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
9
0
Podijeli s prijateljima!