OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Izbor koncentrata proteina

Image

U prometu u SAD nalazi se nekoliko stotina raznih proteinskih koncentrata i preparata na bazi aminokiselina. U Europi i kod nas taj je broj nešto manji ali još uvijek dosta značajan. Osobito bodybuilderi troše proteine i njihove smjese s aminokiselinama no ne zaostaju puno dizači utega, triatlonci, hrvači, boksači itd.

Naime u pitanju je vjerovanje da dušik iz aminokiselina bitno utječe na formiranje mišićne mase a time i na snagu. I zaista, zadržavanje dušika trebalo bi osigurati sintezu novog mišićnog tkiva. Neki proizvođači oglašavaju da aminokiseline djeluju kao "prirodni anabolici", što zahtjeva i jedno objašnjenje.

Dodaci na bazi aminokiselina mogli bi se zapravo podijeliti na 2 temeljne skupine: - one koji stimuliraju hormon rasta i one koji omogućuju ponovno punjenje izgubljenog proteina iz mišića. Obje vrste su u prometu ali među njima je stanovita razlika! Ovaj drugi tip tzv aminokiselina razgranatih lanaca (BCAA) imaju evidentnu ulogu u metabolizmu mišića. Mnogi znanstvenici a među njima i dr Susan Kleiner misle da ne treba stimulirati hormon rasta dok takav hormon normalno funkcionira u tijelu športaša! Zašto? Zato što su pokusi pokazali da hormon rasta stimulira tijelo u cjelini a ne samo njegovu mišićnu masu.

Premda dakle, nakon injekcije aminokiselina raste razina hormona rasta u tijelu, to ne mora značiti i porast mišićne mase! Osim toga aminokiseline aplicirane intravenski ne polučuju isti takav učinak nakon davanja na usta (oralno). U seriji ispitivanja dobrovoljci su uzimali dnevno po 20 grama arginina i ornitina dnevno. Učinci na porast razine hormona rasta bili nikakvi ili minimalni čak i kada su podvrgnuti režimu treninga.

Velika doza kao što je 1200 mg arginin piroglutamata i 1200 mg lizina na prazan želudac, pobudila je sekreciju hormona rasta ali to nije imalo nikakvog učinka na mišićnu masu! Hoću reći slijedeće; oko 100 grama kvalitetnog mesa sadrži čak 1700 mg arginina i 2200 mg lizina. Ako to želite nadoknaditi u obliku suplementa, morat ćete uzeti ravno 20 kapsula preparata. Drugi primjer; 35 grama čiste piletine sadrži 7000 mg ukupnih aminokiselina. Da biste toliko dobili od suplemenata, morali biste konzumirati cijelu bočicu! No to nije sve; ta bočica košta stotinjak kuna a piletina nije više od trideset kn.

Što se tiće aminokiselina razgranatih lanaca (BCAA) može ih se složiti i u obroku od 100 grama tunjevine u vlastitom soku, 100 grama piletine, šalici jogurta od obranog mlijeka i šalici kuhanih leguminoza (graha). Dakle, bez obzira na veliku ponudu gotovih suplemenata na bazi jaja, mlijeka, sirutke, soje itd najbolji protein će doći upravo iz hrane pod uvjetom da se dobro dobro izabere i potom potrudi oko pripreme. Međutim, nekima to tako teško pada pa stvar rješavaju najlakšim putem - miksanjem gotovog proteinskog koncentrata.

Objavljeno 01.12.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!