Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Low-carb dijeta može podići plodnost za čak 5 puta!

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Stručnjaci tvrde, ženama koje planiraju majčinstvo savjetuje se prijeći na prehranu s niskim udjelom ugljikohidrata (low-carb) jer time povećavaju šansu za trudnoćom čak 5 puta!

Savjetuje se iz prehrane izbaciti bijeli kruh, tjesteninu i žitarice te barem jedan obrok u danu imati bez ugljikohidrata. Ova vrsta prehrane posebno se savjetuje ženama s problemima oko začeća.

prehrana

Štetno djelovanje prehrane bogate rafiniranim ugljikohidratima

Visok unos ugljikohidrata, posebno rafiniranih, od ranije je povezan sa štetnim djelovanjem na metaboličke funkcije te pretilošću koji također negativno utječu na plodnost. Dodatno, sada su znanstvenici potvrdili da tipična zapadnjačka prehrana, puna rafiniranih šećera i brze hrane, negativno utječe na reproduktivno zdravlje kod žena te smanjuje kvalitetu njihovih jajnih stanica.

Parovima koji rade na potomstvu savjetuje se obratiti pozornost na prehranu te izbaciti ugljikohidrate. Znanstvenici su potvrdili da žene s nižim unosom ugljikohidrata imaju 4 puta veću uspješnost u začeću od onih na standardnoj zapadnjačkoj prehrani.

Studija koju su proveli na Delaware Institute for Reproductive Medicine napravila je ispitivanje nad ženama koje pokušavaju zanijeti IVF-om (in-vitro fertilizacijom). Žene su podijeljene u dvije skupine, prema omjeru proteina i ugljikohidrata u njihovoj prehrani. Kako stoji u zaključku, 58% onih koje su bile na „low-carb“ prehrane uspjele su zatrudnjeti.

U skupini koja je bila na visokom udjelu ugljikohidrata (proteini su u udjelu manjem od 25% u dnevnom unosu hrane) samo 11% ih je uspjelo iznijeti trudnoću. Znanstvenici zaključuju da žene koje pokušavaju postati majke trebaju težiti udjelu proteina od 35% posto te udjelu ugljikohidrata manjem od 40% u dnevnom unosu nutrijenata.

par

Svježe povrće i proteini

„Savjetujemo svima koji pokušavaju zanijeti da jedu što više svježeg povrća i proteina, a da dnevni unos ugljikohidrata smanje na jednu porciju. Ako pojedete tost za doručak, onda u ostatku dana ne trebate više ugljikohidrata.“, navode autori.

Također, ženama se savjetuje da redovno jedu mliječne proizvode, budući da je kolesterol „gradivni element“ za sve reproduktivne hormone.

par

Štetno djelovanje rafiniranih ugljikohidrata na spermu

No, promjene u jelovniku se ne savjetuju samo ženama već i njihovim partnerima. Jutarnje mueslije pune šećera zamijenite jajima ili jogurtom s bobičastim voćem, sendviče zamijenite proteinima bogatim salatama, a ako birate koje ugljikohidrate unijeti dajte prednost kompleksnima, poput zobene kaše, riže ili integralne tjestenine.

„S vremenom, ljudsko tijelo postaje sve manje sposobno probavljati šećere, što dovodi do slabog metaboličkog zdravlja, a to dovodi do upalnih procesa te oštećenja mitohondrija, moćnog dijela stanice.

Ženske jajne stanice su velike stanice s velikim brojem mitohondrija, pa njihova kvaliteta direktno ovisi o prehrani. Osim toga, rafinirani ugljikohidrati na mušku plodnost utječe tako da uništavaju DNA u spermi. Ovo utječe na pokretljivost sperme, njihovu sposobnost da plivaju, morfologiju, oblik i količinu, odnosno koliko sperme uopće muškarac može proizvesti.

Stoga, prehrana jednako loše ili dobro može utjecati na plodnost i kod muškaraca i kod žena pa se parovima savjetuju zajedničke promjene u jelovniku kako bi se zdravim odabirom namirnica povećala šansa u začeće i rađane zdravog potomstva.

Objavljeno 25.06.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!