Velika akcija: do 30% popusta na najpopularnije kardio fitness sprave

10 znakova napretka u mršavljenju koje ne možete izmjeriti vagom

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovine

Sve proizvode za ostvarenje svojih fitness ciljeva pronađi u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu (Vrbani, Središće)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Jutro je krenulo gotovo savršeno. Osjećali ste se sjajno i uzbuđeno oko svojih novih navika, puni motivacije i pozitivnih očekivanja … sve dok niste stali na vagu. Niste očekivali mnogo, ali nadali ste se bar malo većem pomaku s obzirom na trud kojeg ste uložili proteklih dana, a i još jučer vam se činilo da vam odjeća stoji mnogo bolje nego prije. Svejedno, vaga ima zadnju riječ - vaše raspoloženje ruši na nulu i vi se opet osjećate kao da ste na početku.

Ako ste se prepoznali u ovom scenariju ne brinite, niste jedini - vaga mnogima i dalje služi kao glavni i jedini pokazatelj progresa, ma kojem god cilju težili. No svrha ovog članka nije u tome da vas zauvijek odvrati od prakse vaganja već da vam pažnju preusmjeri na spektar drugih pokazatelja, onih malih uspjeha koje svakodnevno ostvarujete, a da ih niste ni svjesni.

Te male pobjede ili zdravstvena poboljšanja koje nastaju kao rezultat postepenog usvajanja zdravijih navika često ostanu neprimijećena ako se isključivo fokusirate na vagu kao mjerilo svog uspjeha. I baš zato, kad ih naučite prepoznati možete kreirati realniju sliku vašeg progresa i izbjeći nalete frustracije i naglog pada motivacije kada vam vaga ne pokaže ono što ste htjeli vidjeti.

Ako prepoznate i samo jednu od ovih 10 pobjeda koje navodimo u nastavku, znajte da se vaš trud isplati. Čestitajte si na ustrajnosti i mirno nastavite dalje, u još veće izazove.

dijeta

1. Odjeća vam stoji bolje nego prije

Hlače koje ste kupili onog dana samo kao motivaciju da izgubite višak kilograma, a sad se ponosno u njima šećete ispred zrcala, o vašoj promjeni reći će vam više od broja na vagi.

Stoga, prije svakog vaganja osvijestite kako se zaista osjećate u svom tijelu i koje ste sve promjene zamijetili u načinu na kojeg promatrate sebe u odnosu na prije. Ako se osjećate ugodnije u odjeći koju nosite, a pogled u zrcalo vam potvrđuje pozitivne promjene, vi ste na pravom putu bez obzira na to što ne vidite značajne promjene u tjelesnoj težini.

2. Češće uživate u različitim aktivnostima

Fizička aktivnost nije vezana samo uz teretane i sportska igrališta - ako ste krenuli na put aktivnijeg i zdravijeg života brzo ćete primijetiti kako vam vaše nove navike olakšavaju izvođenje svakodnevnih radnji. To će vas dodatno motivirati da izlazite češće i angažirate se u aktivnostima koje volite, a za koje prije niste imali dovoljno energije, snage ili volje da im se posvetite.

Igranje u parku s djecom, rad u vrtu, plesanje na omiljenu muziku, redovite šetnje oko kvarta, uz more ili redoviti izleti u prirodu – sve su to aktivnosti koje trebate proslaviti jer ne samo da svjedoče da se vaš trud isplati već vam i pružaju dodatnu priliku za kretanje i druženje s dragim ljudima.

3. Imate više energije

Nutritivno bogata hrana i redovita fizička aktivnost opskrbljuju nas s pregršt energije za sve ono što trebamo i volimo raditi. U suprotnom, ako zanemarimo vrijednost oba faktora često nam se ostanak u krevetu već od ranog jutra čini kao najbolja opcija.

Ako primijetite da od samog trenutka buđenja osjećate nalet dobrog raspoloženja i energije koji vam je bio nepoznat do sada, to je dovoljan razlog da se veselite i nastavite sa svojim dobrim navikama.

dijeta

4. Bolje spavate

Dobar san nužan je za zdravlje, a zdrave navike imaju veliki utjecaj na kvalitetu istog. I najmanja pozitivna promjena u kvaliteti i kvantiteti spavanja može biti znak da se vaše tijelo postepeno prilagođava na nove navike i počinje funkcionirati bolje.

5. Ponosite se svojom fizičkom formom

Vježbanje ima mnogo zdravstvenih benefita. Ako je razina vaše aktivnosti znatno porasla u odnosu na prije vjerojatno primjećujete promjene u svojoj fizičkoj formi, pogotovo ako redovito vježbate. Više ponavljanja, veća opterećenja, veća izdržljivost – svaki pomak kojeg primijetite govori vam da ulažete trud koji se isplati.

Znači li to da ne trebate ništa mijenjati u svojoj prehrani ako vam vaga stoji na mjestu? Ne nužno, u ovom slučaju će možda neke intervencije biti potrebne, pogotovo ako se još tom dijelu niste dovoljno posvetili. Zapamtite samo da si prije svega čestitate na dosadašnjem trudu i ustrajnosti i s optimizmom krenete mijenjati ono što morate.

6. Lakše učite, pamtite i rješavate probleme

Kada promijenite prehranu, vježbate više i kao rezultat toga gubite kilograme i vaše kognitivne vještine počinju se razvijati zajedno sa onim fizičkim. Studije su pokazale povezanost gubitka tjelesne težine s boljom sposobnošću učenja, pamćenja, povećanom pažnjom te bržim mentalnim procesiranjem.

Pouka je – ono što pomaže vašem tijelu, pomaže i vašem mozgu. Ako osjećate da jasnije mislite, bolje se fokusirate na radne zadatke i općenito pamtite bolje, to je još jedna mala pobjeda koju morate proslaviti.

7. Koža vam se čini zdravija i ljepša

Učinak zdrave prehrane i redovite aktivnosti proteže se na cijelo tijelo pa tako konzumacija voća i povrća bogatih vodom, nutrijentima i antioksidansima, kao i istovremena eliminacija namirnica bogatih šećerom također može pomoći u postizanju i održavanju zdrave i lijepe kože.

Kao i kod bolje fizičke forme, ako primjećujete pozitivne promjene na vašoj koži to ne znači da će se i vaši kilogrami otopiti bez dodatnih intervencija u vaš jelovnik, ali može biti znak da ste već sagradili dobar temelj za daljnje korake u smjeru vaših ciljeva.

koža

8. Gubite centimetre

Već ste sigurno puno puta čuli za vrijednost mjerenja krojačkim metrom. Naime, moguće je da vaši kilogrami stoje na mjestu dok gubite centimetre - pogotovo ako trenirate i time gradite mišićnu masu koja vašem tijelu daje veću težinu dok istovremeno zauzima manje prostora od masnog tkiva čineći vas tako vizualno manjima.

Zbog toga vam one hlače s početka priče stoje bolje, iako vam vaga stalno daje dojam da se ništa ne događa. Redovito se mjerite na mjestima koja su vam bitna i prije nego se odlučite provjeriti tjelesnu težinu budite svjesniji poruke koju vam šalju izgubljeni centimetri od one koju vam šalje vaga.

9. Zdravije se nosite s izazovima

Emocionalno prejedanje jedan je od većih, ako ne i najveći uzrok nakupljanja suvišnih kilograma ali s druge strane može dovesti i do naglog gubitka istih. Kada se ljudi susretnu sa stresnim događajima u svom životu veliki postotak njih kao odgovor na to mijenja svoje prehrambene navike – neki počnu jesti više, neki manje. U svakom slučaju, riječ je o tome da hrana postaje alat kojim se bore protiv stresa.

Ako ste prije promjene navika posezali za kaloričnom hranom svaki put kad ste se osjećali tužno, ljuto ili vam je samo bilo dosadno, a sada umjesto toga odete u šetnju, odradite trening ili samo nazovete najboljeg prijatelja - znajte da ste usvojili vrijednu vještinu koja će vam pomoći u dugoročnom održavanju vaših novih navika.

10. Zdravlje vam se poboljšava

Što vaši krvni nalazi govore o učincima vaših novih navika? Ako niste provjerili, mogli biste. Posjet doktoru mogao bi vam pokazati poboljšanje nekih bitnih markera zdravlja poput razine tlaka ili šećera u krvi, što već samo za sebe može biti znak da ono što radite funkcionira i time jako dobra motivacija da nastavite dalje.

Stoga, sljedeći put prije nego stanete na vagu pogledajte oko sebe. Primijetite sve promjene koje su se unutar i izvan vas dogodile od onog dana kada ste donijeli odluku da krećete u smjeru boljih navika. Cijenite sav trud kojeg ste investirali u to da postanete zdraviji, funkcionalniji i sretniji nego ikad prije. I hrabro nastavite dalje.

Objavljeno 18.05.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!