Relaksirajuće vježbe s velikom loptom

Image

Zbog svoje veličine i volumena, velika lopta osigurava razne ugodne položaje za istezanje i relaksaciju.

U nastavku ću opisati neke od opuštajućih vježbi s velikom loptom. Vodite računa da je promjer lopte prilagođen visini i građi tijela, kako bi se sigurno i bez bolova opustili i smanjili stres.

Vježbe

Istezanje čitave prednje strane tijela i masaža kralježnice

Istezanje čitave prednje strane tijela i masaža kralježnice

Ukoliko prvi put izvodite ovu vježbu, preporuka je da vas netko pridrži kako ne bi došlo do pada zbog nestabilne baze velike lopte. Kada se položaj nauči, vrlo je ugodan i opuštajući.

Osloniti leđa i glavu na veliku loptu i prebaciti ruke preko glave. Stopala ostaju čvrsto na podlozi u liniji koljena. Polako ispružiti koljena i kukove, te osjetiti istezanje čitave prednje strane tijela.

Istezanje kvadricepsa, kukova i prsa s osloncem leđa na veliku loptu

Istezanje kvadricepsa, kukova i prsa s osloncem leđa na veliku loptu

U položaju na koljenima osloniti leđa i glavu na loptu iza sebe, dok su potkoljenice fiksne na podlozi. Raširiti ruke i suprotnim dlanom zagrliti suprotno rame.

Snažnijim osloncem o loptu, osjetiti istezanje prednje strane tijela.

Istezanje kuka u iskoraku

Istezanje kuka u iskoraku

U položaju na koljenima, iskoračiti naprijed jednom nogom s vanjske strane velike lopte, te suprotnu potkoljenicu ostaviti na podlozi. Potkoljenica i natkoljenica prednje noge su pod pravim kutem, a kuk stražnje noge prelazi liniju koljena na podlozi. Osloniti se sa zdjelicom na loptu a trup izdužiti prema gore.

Ponoviti vježbu sa suprotnom nogom naprijed.

Ovom vježbom se ujedno isteže iliopsoas (sa strane spuštene noge) - mišić koji je najčešće u fleksiji od cjelodnevnog sjedenja.

Kotrljanje s loptom i istezanje leđa

Kotrljanje s loptom i istezanje leđa

Ukoliko imate problema s koljenima, izbjegnite dinamiku u ovoj vježbi, te se samo oslonite na loptu i opustite.

Osloniti glavu i prsa na veliku loptu i obgrliti je rukama, dok su potkoljenice na podlozi. Koturati se više puta naprijed s podizanjem potkoljenica od poda i nazad sa spuštanjem sjednih kostiju prema petama.

Vježba djeluje opuštajuće i isteže leđa.

Gore opisane vježbe izvodite kako bi smanjili stres i napetost u određenim dijelovima tijela. U zadanim položajima ostanite što duže, najmanje 60 sekundi.

Objavljeno 13.08.2014.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!