Izdržaji s velikom loptom za cijelo tijelo

Image

Velika lopta kao rekvizit za rekreativno vježbanje svoju današnju raširenost može zahvaliti popularizaciji pilates programa u fitness industriji, čak i do te mjere, da i danas postoji velik broj entuzijasta koji na spomen velike lopte pomisle da se ona koristi isključivo u pilates treninzima.

Istovremeno, nema rekvizita koji može konkurirati velikoj lopti kada je u pitanju smijeh i dobro raspoloženje, koje svaki put doživim s klijentima provodeći treninge s njom.

Jeste li se ikada zapitali tko je izumio taj nestabilan rekvizit, koji nam nudi neiscrpan broj raznovrsnih vježbi i stvara dobru atmosferu?

Novitet tadašnjeg naziva "Švicarska lopta" ("Swiss ball") razvio je 1963. godine Aquilino Cosani, talijanski proizvođač plastike. Lopta, tada poznata kao "Pezzi lopta", isprva se koristila za liječenje novorođenčadi u Švicarskoj, te kasnije u fizikalnoj terapiji odraslih, da bi danas svjedočili njenoj primjeni od fizikalne terapije, do profesionalnog sporta i rekreacije.

Pilates lopta u treningu

Pronalazimo je i pod raznim drugim nazivima: pilates lopta, švicarska lopta, balans lopta, Pezzi lopta, fitness lopta, physioball, exercise ball, fit ball, gym ball, no, svi ti nazivi čine isti rekvizit.

Veličinu velike lopte birajte prema visini tijela

Ukoliko ste se po prvi put odlučili isprobati veliku loptu, bez obzira ako ćete samo sjediti na njoj u uredu ili ju koristiti u treningu, prvenstveno je bitno izabrati odgovarajuću veličinu.

Pilates lopte u tri veličine

Nalazimo ih u promjeru od 35 do 85 cm, a u nastavku su nabrojane 3 najčešće veličine velike lopte, namijenjene različitim visinama tijela:

  • Veličina lopte: 55 cm, visina tijela: 150 cm – 162,5 cm
  • Veličina lopte: 65 cm, visina tijela: 162,5 cm – 180 cm
  • Veličina lopte: 75 cm, visina tijela: 180 cm – 201 cm

Najlakše ćete testirati odgovarajuću veličinu lopte kada sjednete na nju sa koljenima u liniji stopala koja su oslonjena na podlogu ispred lopte. Ukoliko se radi o pravoj veličini, koljena bi trebala biti pod pravim kutem, a bedra paralelna s podlogom.

Pilates lopta u treningu

Naravno da postoje i iznimke u kojima se koristi veći ili manji promjer lopte, kako bi se pojedina vježba dodatno otežala ili olakšala, pa je na vama da se odlučite.

Slijedi video prikaz izdržaja s varijantama na velikoj lopti za cijelo tijelo:

Nestabilna baza oslonca velike lopte, otežat će svaku uobičajenu vježbu poput skleka, izdržaja, abdominalnih serija itd., jer će tražiti puno veći angažman core mišića kako bi se postigla stabilnost i pravilni položaji tijela oslanjajući se na nju.

Zato krenite polako i sigurno u svaku vježbu, tek nakon što ste savladali pravilne položaje tijela na stabilnoj podlozi.

Vježbe možete izvoditi kao zaseban trening ili ih uklopiti u već postojeći. Napravite 10 -15 ponavljanja svake, a kao dodatan izazov, s vremenom ih izvodite u slijedu bez stanki. Za početak, to mogu biti samo npr. 3 vježbe, pa kasnije više njih.

Ne dopustite da vaša velika lopta skuplja prašinu u kutu sobe. Pravo je vrijeme da je uklopite u trening jer vam pruža niz korisnih vježbi za čvrsto tijelo i zdravu kralježnicu.

Objavljeno 12.06.2014.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!