Intervju s pobjednicima izazova - FIT u 90 dana!

Image

Prije samog intervjua pogledati ćemo fotografije prije i poslije natjecanja kako bismo mogli ustanoviti što su oni zaista postigli u tih, nimalo lakih, 90 dana!

Ann prije natjecanja:

Ann prije natjecanja

Ann poslije natjecanja (nakon 90 dana):

Ann poslije natjecanja (nakon 90 dana)

Avatar prije natjecanja:

Avatar prije natjecanja

Avatar poslije natjecanja (nakon 90 dana):

Avatar poslije natjecanja (nakon 90 dana)

1. Kako to da si se odlučio / la prijaviti na fitness.com.hr izazov "FIT u 90 dana"? Što te motiviralo?

Ann: S obzirom da već godinama radim na svojem tijelu, znala sam da će me natjecanje "natjerati" da budem dosljednija. To mi je bila primarna motivacija za prijavu.

Avatar: Pošto sam se htio riješiti viška kilograma, tražio sam savjete na raznim forumima i stranicama te sve je to bilo loše objašnjeno pa arogantna ponašanja i odgovori na neka pitanja i tako... Dopisivanjem s Iluvatarom saznajem za to natjecanje i tako me on nagovorio na to jer svejedno sam trebao srediti svoje tijelo, a ovo bi mi bila dobra motivacija kroz ta tri mjeseca.

2. Kako ti je sve izgledalo u početku i da li si mislio / la da ćeš izdržati 90 dana žestokog treninga?

Ann: Program treninga je bio sličan onome što sam do tada radila, pa to nije predstavljalo problem, ali nije bilo lako prebaciti se na novi jelovnik, koji je zapravo vrlo jednoličan (a raznolikost je inače moj ključ dosljednosti) i koji je iziskivao dodatan trud i organizaciju. Taj dio me je "preplašio" na početku. Sada mi je to normalna rutina.

Avatar: U početku je to bilo sve lijepo, prva tri tjedna prehrana je funkcionirala odlično, ni jedan "junk" se nije desio, UH su bili svedeni na minimum. Kasnije se već znao zalomiti "junk" te poneki kolač poslije treninga s utezima. Iskreno nadao sam se da ću popustiti, ali želja da maknem višak kilograma je bila puno veća te da sredim svoje tijelo za plažu. :)

3. Kako si se hranio/la i trenirao/la prije FIT izazova?

Ann: Moja prehrana je i prije FIT izazova bila clean (puno povrća, voća, žitarica, mahunarki, ribe... dakle, neprocesirana hrana, bez "bijelih" namirnica (šećer, brašno, tjestenina..), ali neorganizirana i neredovita, te sam radi te neredovitosti ipak znala posegnuti i za lošom hranom sa jednostavnim UH. A također...tu i tamo pržena i/ili pirjana hrana, dok je sada u pitanju bilo isključivo sve kuhano, a izvor masnoća isključivo sirovo maslinovo ulje (i laneno).

Avatar: Uh, to je već teško za napisat jer je prehrana bila puna UH s malo proteina i kvalitetnih masti te s malo povrća! Mogu vam opisat od koji se namirnica sastojao moj jelovnik prije natjecanja. Znači čim sam se ustao morao sam pojest nešto slatko, a tek je onda bio pravi obrok npr tost, kuhane hrenovke, pečena jaja, domaće sušene kobasice uz puno kruha cca 4 šnite. U međuobroku sam znao pojesti 100 grama kikirikija, 2-3 jabuke i popiti bar pola litre Coca Cole. Ručak je bio obilan, bilo što da se našlo na stolu ja bi to kao lud jeo. Poslije ručka tu oko 3 sata sam jeo sve živo što mi je palo pod ruku, od slatkiša, kolača, grickalica uz serije te puno gaziranih sokova. Večera također opet sendviči (tost), pečena jaja, jogurt, hrenovke, kobasice te uz gledanje večernjih filmova grickalice i gazirani sokovi. Šta reći nego strašno, imam sreće da se nisam i više udebljao. ;)

4. Opiši nam svoj plan treninga i prehrane koji ti je odredio trener (prikaz jelovnika + trening za bar tjedan dana)

Ann: Nisam dobila tjedni jelovnik za svaki dan drugačiji, nego manje više hrana se svodila na sljedeće:

Doručak – zobene pahuljice sa proteinima,
Užina- jogurt, 2 rižina krekera,
Ručak – pileća prsa sa integralnom rižom i zelenim povrćem,
Užina – bademi,
Večera – filet oslića sa zelenim povrćem i maslinovim uljem,
Kasna večera– tuna (ili losos u salamuri) sa zelenim mahunama, PWM – protein shake sa grožđanim šećerom, 1h prije spavanja – jogurt/zrnati sir.

Nije bilo jednostavno radi jednoličnosti. Ali nisam ni na tren bila gladna, dapače, ovo je bilo i previše hrane za mene i često ne bih uspjela sve to pojesti u jednom danu. To je zapravo više od 2300 kcal dnevno.

TRENING je bio kružni:

15 min kardia
1. Ekstenzija nožna
2. Fleksija nožna
3. Hiperekstenzija /donji dio leđa/
4. Lat mašina –široki hvat-povlačenje na prsa/
5.Odručenje bučicama/leptir mašina /prsa/ biceps pregib bučicama/ potisak na triceps sajli (uski hvat)/
Trbušnjaci po želji /
20 min. kardia u fat burning zoni (za mene 135 bpm)

Pred kraj smo se prebacili na ABC trening... Dakle po danima A noge/ramena, B ruke, C prsa/leđa... uvijek kardio na početku i kraju, te trbušnjaci svaki dan nakon zagrijavanja.

Avatar: Plan prehrane:

Doručak- zobene 100 grama + voće (banana, jabuka, naranča i sl.) + whey
Međuobrok 1. – posni sir 200 grama + povrće
Ručak- 200 grama mesa + salata i feta integralnog kruha
Međuobrok 2. – 100 grama mesa+ salata i feta integralnog kruha
Večera- posni sir 200 grama + 3 jajeta

Trening:

1.Deadlift, Stražnji čučanj, Bench press
2.Iskoraci
3.Veslanje u pretklonu
4.Potisak bučicama s klupe
5.Stojeći potisci s bučicama
6.Biceps pregib

Trening utezima sam imao 3x tjedno, sve je bilo isto osim što su se izmjenjivali mrtvo dizanje, stražnji čučanj, bench press.

5. Na čemu je najviše inzistirao tvoj trener / trenerica i da li si zadovoljan/na komunikacijom s njim/om te postignutim ciljem?

Ann: Trenerica je bila izvrsna! Direktna, jasna, motivirajuća... a znala sam pročitati i oštre mejlove ponekad. I to ne zato što zabušavam, već zato što pretjerujem (npr. kada bi u istom danu vozila bicikl 30-ak km.. pa kasnije i trening). Ovom sam prilikom shvatila da se zaista besprijekorno mogu držati savjeta ako imam potpuno povjerenje u nečije znanje i iskustvo, a to je bio slučaj sa trenericom Martinom.

Sa postignutim ciljem sam zadovoljna u odnosu na uloženo, napredak je tu, ali nisam zadovoljna u smislu da tu sada stajem i mislim da je ok. Bolje je, ali nije odlično. A ja želim da bude... (odlično).

Avatar: Illy je najviše inzistirao na prehrani jer je ona najvećim dijelom zaslužna za moju transformaciju, a opet treninge sam morao odrađivati i ne preskakati osim kad bi bio bolestan ili nešto važno spriječen. S komunikacijom sam zadovoljan makar mi je žao što više puta nismo odradili trening s utezima, ali vjerujem da smo više bili u kontaktu od ostalih kandidata :). Cilj je ostvaren tako da sam zadovoljan jer nisam mislio da ću srediti tijelo za tri mjeseca. :)

6. Da li je bilo "zabušavanja" u ovom periodu od 90 dana? Ako da, zašto...

Ann: Nažalost, da, bilo je. Pa... više elemenata. Jedan su povremeni napadaji žudnje za čokoladom i slatkim okusima. I drugi element su dani ili čak tjedni kada radi posla nisam jela dovoljno, niti vježbala i nažalost, isto koliko se brzo napreduje, toliko se i nazaduje. U tim periodima bi gubila na kilaži (i mišićima) i čvrstoći... i onda opet sve ispočetka. Da sam puna 3 mjeseca slijedila sve upute trenerice, vjerujem da bi rezultat bio stvarno čudesan! Ali za to je ipak potreban potpuni fokus samo na to, što nisam svo vrijeme uspijevala.

Avatar: Hm… zabušavanje mislim da nije bilo vremena za to, ali eto možda se koji put znalo desiti da sam ljenčario kad sam odrađivao trening s utezima tj. radio velike pauze jer sam bio umoran od napornog dana. ;)

7. Nabroji 3 stvari koje su ti se najviše svidjele tijekom izazova?

Ann: Dostupnost svim informacijama putem trenerice... pronalazak formule koja zaista funkcionira i koju samo trebam slijediti za rezultate... i također zanimljiva škola o vlastitom tijelu gdje sam shvatila da više nije uvijek i bolje... i da pretjerivanje ne vodi ničemu i nije podržano od trenera (do tada sam mislila da je i da treneri u principu stoje pored tebe sa bičem i tjeraju te preko tvojih granica). Svidjelo mi se što sam pronašla prehranu s kojom imam odličnu energiju tijekom cijelog dana i sa kojom se izvrsno osjećam.

Avatar: To su:

- povezivanje s drugim ljudima i upoznavanje
- pravilan način života (pravilna prehrana te vježbanje)
- odricanje od starih navika što je bio najveći problem!

8. Što ti je bilo najteže tijekom izazova "FIT u 90 dana" – odricanja, velike promjene ili?

Ann: Najteže mi je bilo imati više ciljeva odjednom. Moji ostali privatni ciljevi često su se kosili sa ovim. S obzirom da sam prilični radoholičar, ovdje bi uslijedila grižnja savjesti kod postupka zanemarivanja svog tijela (vježba, jelovnik, redovit san), pa sam vodila unutarnje borbe sama sa sobom ponekad, oko prioriteta. Kasnije shvatiš da te borbe troše više vremena, nego sam odlazak u teretanu.

Nije mi bilo teško u društvu npr. izbjegavati hranu koju ne želim. Zapravo, kad vidiš kako napreduješ i izgledaš sve bolje, žao ti je to ugroziti. Isto tako i obrnuto, nažalost, kad ti se čini da ne napreduješ, skloni smo još više pokvariti. Zato je pozitivna slika o samom sebi toliko važna jer osim što nam daje dobar osjećaj, motivira nas za dalje i bolje.

Avatar: Najteže mi je bilo krenut jer sam znao da sam početnik te da trebam sve promijeniti kako bi uspio nešto napraviti na tom natjecanju. Teško se bilo odviknut starih navika jer ipak one su mi bile svakidašnjica kad se radilo o prehrani, a o treninzima ne moram ni pričat jer nikada do natjecanja nisam dizao utege osim što sam kod kuće znao raditi biceps pregib bučicom.

9. Imaš kakav prijedlog za sljedeći FIT izazov ako bi ga organizirali?

Ann: Ja bih zapravo preporučila Izazov od 2 mjeseca. 3 mjeseca je jako velik zalogaj i potrebno je tisuće puta ponovno pronaći motivaciju za dalje. Mislim da bi rezultati čak bili viši (u 2 nego u 3) kad znaš da trebaš dati maximum u kraćem periodu koji si možeš zamisliti i isplanirati. Vidim da je većina natjecatelja u posljednjem mjesece izgubila končiće i svi smo više pokvarili nego napravili u posljednjem mjesecu. Možda je za rekreativce zaista maximum mjesec, dva rigoroznog režima :).

Avatar: Moj prijedlog bi bio da se to malo bolje organizira te da se svaki kandidat nađe sa svojim fitness trenerom kako bi se izbjegle nesuglasice kao što je to sad bilo ( naravno da trener izmjeri svog kandidata te da ga uslika u opuštenom stanju).

10. Što bi preporučio / la ljudima koji bi htjeli doći u formu sad u ovom kratkom periodu prije mora?

Ann: Preporučila bih im da počnu SADA raditi kako bi sljedećeg ljeta bili stvarno spremni za plažu, haha. (To zapravo mislim za sebe sada.. sljedeće godine ću biti stvaaarno u formi) Zapravo je vrlo jednostavno... preporučila bih im da pročitaju sve blogove i tekstove na fitness.com.hr forumu i vide sa kojom uputom se osjećaju najbolje i započnu to slijediti i rezultati neće izostati!

Avatar: Preporučio bih im jednog od fitness trenera kako bi ih uveli u plan prehrane i plan treninga, a ako to ne bi htjeli onda bi im dao par savjeta u vezi prehrane jer prehrana je vrlo važna kad se želimo riješiti viška kilograma + kardio trening te trening s utezima. :) Trenutno kad me netko pita kako si uspio u par mjeseci riješiti 10 kg odgovorim mu red, rad i disciplina jer bez toga nema uspjeha a to su pravilna prehrana, trening i odricanje od starih navika. :)

11. Koji su ti daljnji planovi – nastavljaš i dalje žestoko ili?

Ann: Trenutni plan mi je potpuno se opustiti na svim životnim područjima, pa i na ovom. Dakle... neću se držati režima prehrane, no zadržat ću fizičku aktivnost koliko i u obliku u kojem poželim (vjerojatno bicikl i plivanje)... Dakle, potpuni reset sustava na sljedeća 2 tjedna. Znam da će BF porasti za koji %, ali svjesna sam da je put do „tijela iz sna“ dugogodišnji proces i ok sam s tim. Nakon toga nastavljam full žestoko! :)

Avatar: Planovi su jednostavni, želim nastaviti s definicijom jer se odlično osjećam s ovom kilažom, pun sam snage i motivacije za daljnji napredak. Povećao sam težine nakon natjecanja tako da idemo žestoko s treninzima, nema više odustajanja i želim druge potaknut da krenu mojim putem jer ovo je nešto što čovjeka može ispuniti a ne svakodnevno prežderavanje i izležavanje. ;)

Sve ostale informacije o našim pobjednicima možete pogledati u njihovim temama na forumu; Ann i Avatar.

O cijelom izazovu i samom sistemu izazova možete pročitati u odgovarajućem dijelu foruma; Natjecanje - FIT u 90 dana!

Objavljeno 22.06.2010.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!