Izbacite stres - bacite se na tajlandski boks!

Image

Dosadio vam je aerobik ili teretana? Želite više adrenalina i znoja? Potražili smo rješenje za vas i našli ga u tajlandskom boksu.

Trenutno se na 'tržištu' rekreacijskih sportova bilježi svojevrsno zasićenje ponuđenim. Rekreativci, a među njima češće žene, traže nešto novo, jače, a s druge strane kompletnije. To pronalaze u raznim borilačkim vještinama i njihovim varijacijama – kick boxingu, thai bou ili pak aero kick boxingu.

Tu je i tajlandski boks, kojeg oni, koji ga još nisu upoznali, smatraju napornom i grubom tučnjavom u kojoj je cilj ozlijediti suparnika. No nije. I u to smo se uvjerili za vrijeme posjeta zagrebačkom klubu Tigar, kojeg je još početkom 90-ih u Zagrebu osnovao Branko Cikatić.

Tajlandski boks je vještina stara preko 3.000 godina, a jedino oružje koje se u njemu koristi su ruke, noge, laktovi i koljena. Povijest thai boxa povezana je s migracijama plemena Thai, koje je iz provincija Jiangxi, Sichnan i Hubei u 12. i 13. stoljeću prebjeglo u Tajland.

Stara tajlandska legenda priča o borcu Nhai-Khon-Donu, kojeg su zarobili Burmanci, a koji se uspio osloboditi boreći se goloruk s mačevima naoružanom dvanaestoricom. Još se i danas, njemu u čast, održavaju godišnji turniri.

Tajlanđani su iznimno ponosni na svoj nacionalni sport čija se popularnost može usporediti s nogometom u Europi.

Rekreativni tajlandski boks

Kako navodi Tportal, tajlandski boks prije svega izgrađuje cijelo tijelo te stavlja u ravnotežu fizičke i mentalne sposobnosti pojedinca. 'Starija populacija rekreativaca u njemu vidi kvalitetan trening kroz koji će izbaciti stres, dobro se oznojiti i uz to vježbati čitavo tijelo', priča Senad Osterman, trener u klubu Tigar, podsjećajući kako su 'borilački sportovi vrlo kompleksni, zahtijevaju veliki raspon fizičkih mogućnosti' te da se ljudi baš iz tog razloga odlučuju za takvu vrstu rekreacije.

Dobro znojenje i trošenje kalorija te istovremena izgradnja mišićne mase sve je privlačnija i nježnijem spolu. Neke djevojke zasitile su se mašina u teretanama ili skakutanja uz glazbu, neke od njih traže 'snagu' za eventualne trenutke samoobrane, dok druge jednostavno sebe vole vidjeti jakima.

Baš kao i svaki sport, i ovaj zahtjeva lagano uvođenje u treninge, naročito za početnike koji, ako to žele, mogu trenirati i pet puta tjedno. Trening se sastoji od zagrijavanja, razgibavanja, vježbanja tehnike u paru i na vreći, nakon čega slijedi kondicioni trening i rastezanje.

Zagrijavanjem se podiže temperatura tijela, odrađuju se i tzv. aerobne vježbe, pomoću kojih se potiče krvotok, cirkulacija i rad srca, a koje bi se mogle usporediti s trčanjem. Sve to u kasnijem dijelu treninga omogućava bolje korištenje mišića cijeloga tijela. 'Ako radimo rukama koristimo mišiće ruku, leđa i trbušne mišiće. Što god radimo, radimo u pokretu, a to znači da jačamo i mišiće nogu', navodi Osterman prednosti tajlandskog boksa.

Pri samom vježbanju tehnika poboljšava se fleksibilnost i pokretljivost tijela, osjećaj za ravnotežu i prostor te dolazi do olakšane koncentracije – polaznici koji su isprobali tajlandski boks kažu kako vježbajući izbacuju nakupljeni stres, izgrađuju mišićnu masu i lijepo gube na težini. I baš se zato sve više ljudi odlučuje na ovaj sport, bilo kao rekreaciju bilo da mu se posvete i profesionalno.

Ozljede na treningu

Najčešće pitanje koje postavljaju početnici, a naročito žene, jest mogu li se ozlijediti? Bit ovog sporta nije ozlijediti suparnika, a nehotične se ozljede sprečavaju nošenjem štitnika za glavu, gornji dio tijela i noge. Bitno je naglasiti da se sparing kao dio treninga u rekreativnoj grupi ne prakticira. Rekreativci uglavnom vježbaju tehnike u paru, na vreći i u prazno.

Objavljeno 05.12.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!