Kick boks - vrlo dobar izbor za vraćanje u kondiciju

Image

Odlučili ste se aktivno baviti sportom koji će vam razviti snagu, dati kondiciju, naučiti vas samokontroli i ojačati vam koncentraciju? Odgovaraju li vam agresivniji sportovi (po tempu i dinamici treniranja); preferirate borilačke vještine, a želite odabrati sport koji objedinjuje boks, taekwondo, karate i daje vam slobodu udaraca, no nije žestok poput tailandskog boksa koji dozvoljava gotovo sve udarce, za vas je idealan kick boks.

U današnje vrijeme, kada smo preopterećeni stresom i svakodnevnim obavezama, intenzivan trening kakav zahtjeva kick boks kao borilačka vještina i njegova raznolikost sadržaja (za razliku od aerobika, koji je odličan aerobni i kondicijski trening ili npr. joge, koja se temelji na opuštanju i vježbama disanja) pruža ujedinjene vježbe za izgradnju kondicije i snage, a tehnički dio, vježbanje udaraca, gradi preciznost i koncentraciju. Ujedno, upravo zadavanje udaraca punom snagom odličan je "ispušni ventil" u rješavanju stresa.

Trening kick boksa za početnike sastoji se od treninga dva puta tjedno od po dva sata (ovisi i o klubu) vježbi zagrijavanja, istezanja, tehnike udaraca, dok se sparing vježba kasnije kad se savladaju tehnike borbe.

Zagrijavanje se najčešće sastoji od polusatnog do četrdeset minutnog trčanja i hodanja, petnaest minutnog preskakanja užeta, a zatim slijede vježbe istezanja. Nakon tog prvog dijela treninga koji služi zagrijavanju i stjecanju kondicije, slijedi vježbanje tehnike. Tehnike se najbolje vježbaju uzastopnim ponavljanjem udaraca (najbolje pred ogledalom) u prazno, a zatim na vreći. Tijekom tog dijela trener ispravlja nepravilne udarce (mogu rezultirati ozljedama) i pokazuje kako pravilno izvesti udarac. Nakon mnogobrojnih ponavljanja može se pristupiti u sparing. Sparing se u početku izvodi polako; u većini borilačkih sportova udarci se vježbaju najprije sporo, kako bi se naučili pravilno izvesti, a tek kada ih učenik pravilno izvede, počinje se vježbati brzina. Nakon sparinga izvode se vježbe za jačanje pojedinih skupina mišića (trbušnjaci, sklekovi, sklopke) u nekoliko serija te naposljetku, vježbe istezanja i opuštanja mišića.

S vremenom trening postaje učestaliji tjedno (vrhunski borci treniraju svaki dan). Radi se selekcija rekreativaca i natjecatelja te se treninzi izvode sukladno s time. Natjecatelji intenzivnije od rekreativaca provode sparinge i vježbaju tehnike, a provode se i različiti treninzi ovisno o disciplini.

Semi contact (polu kontakt) je disciplina u kojoj su najbitnija tehnika, brzina i preciznost udarca. Dozvoljeni su udarci u prednji dio glave i prednji dio trupa .

Light contact (lagani kontakt) je sličan semi contactu, kao što i naziv govori, udarci su lakši, a razlika je u bodovanju na natjecanjima.

Sportaši koji su se posvetili full contactu (potpuni kontakt) na treninzima, pored tehnike i brzine, moraju vježbati i snagu jer je ona presudna za jačinu udaraca.

Low contact (low kick) podrazumijeva i udarce nogama, stoga se na treningu vježbaju tehnike udaraca nogama; njihova snaga i brzina.

Trening kick boksa obuhvaća vježbanje izdržljivosti, snage, eksplozivnosti i pravilne tehnike. Svaki sparing trening i borba sa protivnicima uključuje upotrebu zaštitne opreme; kacigu koja štiti tjeme, uši i zatiljak, štitnik za zube, štitnik za prsa (za žene), štitnik za genitalije, rukavice i papuče.

Za razliku od tajlandskog boksa u kojemu se udarci izvode šakama, rukama, nogama, laktovima i koljenima te udarcima iz klinča, u kick boksu se oni izvode samo i jedino šakama i nogama.

Ukoliko vam se kick boks i tai boks čine preagresivnima za vas te vam više odgovara rekreacijski trening, idealan sport kojem se možete posvetiti je tae-bo; kombinacija pokreta borilačkih vještina i aerobika uz pratnju glazbe kao borba protiv zamišljenog protivnika, u kojoj, dakako, nema natjecanja i rangiranja.

Kick boks je idealan sport za osobe natjecateljskog duha, koje žele napredovati, vidjeti rezultate, koji su spremni širiti granice svoje izdržljivosti, a prije svega naučiti se boriti. Naravno, niti jednu borilačku vještinu ne treba koristiti izvan ringa jer borilačke vještine nas prije svega uče samokontroli, a najveće su pobjede upravo one nad samima sobom.

Objavljeno 25.02.2008.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
36
4
Podijeli s prijateljima!