Prednosti grupnog vježbanja u odnosu na samostalan rad u teretani

Image

Grupni programi/treninzi prvenstveno su uvedeni, još odavna, kao tjelovježba za žene. Nije bilo prihvaćeno da u istim prostorijama vježbaju i muškarci i žene. Žene su se tako separirale i na spomen grupnog treninga prvenstveno nam je slika u glavi „grupe žena koje „nešto“ vježbaju“.

Upravo ti grupni treninzi osmišljeni su da bi se u određenom vremenskom periodu, najčešće 60 min, odradio kompletan trening. „Kompletan“ podrazumijeva aktivaciju velikog broja mišića i mišićnih skupina, bilo da je trening kondicijskog tipa, ili je usmjeren na razvoj specifične snage ili fleksibilnosti...

Preteča grupnih treninga je aerobika pod vodstvom Jane Fonde. Danas postoji veliki broj raznovrsnih programa, raznih naziva i koncepata, za koje ne možemo, na prvu, prepoznati za što su i što uopće znače.

Zumba, bokwa, military drill, power pilates, yogalates.., samo su neki od naziva tih programa. Prilagođeni su širokoj masi.., neki su smireni i polagani, neki plesnog tipa, neki teški i zahtjevni.. Uglavnom, svatko može pronaći program za sebe i svoje mogućnosti.

Grupni treninzi vođeni su od strane stručnih instruktorica i voditeljica, školovanih i educiranih upravo za taj posao. Popunjavanjem anamnestičkih upitnika voditeljice dobivaju povratnu informaciju s kime rade, je li pojedinac ima neke povrede/ozljede i smije li uopće pohađati određeni program. Tako se ljudi prate i usmjeravaju te drže „pod kontrolom“.

Grupni trening

Većina fitness centara u ponudi ima upravo spomenute grupne treninge.

Fitness podrazumijeva teretanu - trenažere, sprave, slobodne utege, šipke..

Često ljudi ne znaju što bi vježbali, a znaju da nešto trebaju vježbati ili nečime se baviti, i njihov odabir upravo je teretana. Treneri, koji su u teretani zaduženi za pomoć ljudima koji vježbaju ili tek počinju vježbati, često ne mogu imati sve ljude na oku i paziti kako oni vježbaju na određenim spravama. Upravo u takvim situacijama može doći do raznih povreda, ozljeda, istegnuća ili ruptura mišića..

Najčešća pitanja početnika u teretani su:

I, što da ja sad vježbam?

Kako to ide s tim serijama?

Koja je razlika između serija i koliko puta da tu vježbu ponavljam?

Da svaki dan radim sve te vježbe ili?

...

Teretana i rad u teretani je specifičan. Treba točno znati kako se u teretani vježba, koja sprava je za koju mišićnu skupinu, ako se radi s utezima koji mišić ili mišićna skupina se aktivira, je li vježba osnovna ili izolirajuća.., teretana je znanost i sve te sprave treba gledati s poštovanjem!

Jedna kriva vježba, jedan krivi pokret, može nam nanijeti više problema nego da uopće nismo krenuli vježbati.

Osobni trener

Upravo zbog toga, početnicima se preporuča ili osobni trener koji bi ih kroz određeno vrijeme nadzirao i naučio pravilnom vježbanju i radu ili prethodno spomenuti grupni treninzi, gdje su ljudi pod stalnim nadzorom instruktora/ica.

Inovacije u grupnim treninzima, korištenjem raznih rekvizita, girja, bicikala, trx-a, šipki.., dovele su do „evaluacije“ među muškom populacijom i odmaka od mišljenja da su grupni treninzi samo za žene!! Sve je više muškaraca na grupama, sve više muškarci kombiniraju grupne treninge s treninzima u teretani i na taj način kompletiraju i zadovoljavaju trenažni rad i aktivaciju mišića na razne načine što dovodi do boljih i bržih rezultata.

Upravo zbog toga preporučujemo grupne treninge za sve koji se još premišljaju ili ne znaju što bi vježbali!!

Prednosti grupnih treninga:

  • Trening pod stručnim vodstvom
  • Osmišljen i specifičan s obzirom na aktivaciju mišića
  • Trajanje: 60 minuta
  • Maštovit, dinamičan, zabavan
  • Motivirajuć

Preporuka za grupne treninge u Zagrebu - Fitness centar Olimp.

Objavljeno 25.04.2014.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
4
0
Podijeli s prijateljima!