OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Vodič za kupovinu: Kako odabrati traku za trčanje

Image

Traka za trčanje jedan je od najtraženijih aerobnih trenažera u posljednjim godinama, no znate li na što sve trebate misliti prilikom odabira trake za svoj dom?

Kod kupnje trake za trčanje treba voditi računa o više faktora. Među njima su prostor, karakteristike same trake i financijski izdatak. Također, prilikom kupnje treba voditi računa o tome koliko je traka glasna te hoće li njezin rad uznemiravati vaše susjede.

traka

Kako bismo vam olakšali kupnju trake za trčanje koja će najbolje zadovoljiti sve vaše uvjete donosimo najvažnije karakteristike na koje trebate obratiti pozornost:

1. Motor

Srce sprave i glavni pokretački dio. Motor preko remena pokreće "tepih" ili trkaću podlogu sprave. Ovisno o jačini motora, koja je izražena u konjskim snagama (HP ili KS), traka će ići brže ili sporije. Na motoru jačine 1,5 HP - 2 HP može se postići brzina od 12-14 km/h no to mu je vrhunac te će motor raditi punom snagom, a time biti i bučniji.  Najčešće jeftinije sprave imaju slabije motore, dok one kvalitetnije i skuplje imaju jače motore.

Motori od 5 HP - 6 HP su snažni motori te njima brzina od 12 km/h ne predstavlja neki problem te će motor puno lakše pokretati traku tom brzinom te pritom biti i tiši. Također, jači motori će vam omogućiti i teže treninge (veća brzina, sprint, trčanje s nagibom itd.).

Ukoliko vam traka za trčanje služi za hodanje odaberite trake do 2 HP, za jogging 2,5 - 3,0 HP te za trčanje iznad 3,0 HP. Ukoliko ste teži, na te vrijednosti dodajte još 0,5 HP jer ne želite da vam motor radi punim kapacitetom, radi duljeg vijeka trajanja motora.

Uz motorne trake za trčanje, tu su i one mehaničke koje nemaju motor te se pokreću na način da vježbač odguruje tepih nogama pritom se držeći za prednje ručke na spravi. To su i najjeftiniji i najjednostavniji oblici traka za trčanje, no nekima sasvim dovoljni.

traka za trcanje

2. Tehnologija ublaživanja udarca

Trčanje u prirodi i na cesti podrazumijeva tvrdu podlogu po kojoj trčimo. To znači i veći stres i udarac na naše zglobove, tetive i mišiće. Treningom se ojačavaju te tjelesne strukture no impakt koje trčanje ostavlja na njih je neizbježan. Stoga su se proizvođači traka za trčanje dosjetili da na razne načine ublaže te udarce na tetive i zglobne strukture te raznim sustavima za ublažavanje udarca nadopunili trake za trčanje. Ti sustavi se nalaze ispod daske po kojoj trčimo te u prosjeku smanjuju ili ublažuju udarac za 15-25%.

Sustavi su razni, od opruga, do guma pa sve do posebnih tehnologija čvrste pjene posebno osmišljene za trake za trčanje. Pozicije tih ublaživača udarca su osmišljene na način da se naprijed stave deblje postave kako bi ublažili inicijalni udarac koraka, te na stražnjoj strani tanja postava kako bi omogućila čvršću podlogu radije boljeg i stabilnijeg potiska.

Većina traka za trčanje imaju kombinaciju opruga i guma koje vrlo efikasno ublaže udarac, smanjuju buku prilikom trčanja te čuvaju spravu ali i vaše tijelo. U kombinaciji sa dobrim parom tenisica, rizik od ozljeda se znatno smanjuje.

traka za trcanje

3. Dužina i širina tepiha

Veličina, tj. vanjske dimenzije sprave (dužina i širina) određuju i dužinu i širinu tepiha po kojem trčimo. U pravilu širina tepiha za trčanje je oko 40-50 cm za hodanje i lagani jogging dok je za trkače predviđena nešto veća širina od 50-55 cm.

Nije nužno da tepih mora biti širok da bi se moglo trčati na traci za trčanje, ionako trčimo pravocrtno te nam noga ide ispred noge, i stojimo u mjestu. No, kod užih tepiha manje je manevarskog prostora u slučaju pogreške u trčanju (ako se netko zanese na stranu malo).

Dužina tepiha ovisi o tome trčite li ili hodate i o vašoj visini (jer viši ljudi imaju i dulji korak). Preporučena dužina tepiha je za hodače minimalno oko 125-130 cm, za trkače minimalno 140 cm te za više ljude minimalno 150 cm.

traka

4. Specifikacije kompjutera

Standardni kompjuteri vježbaču pružaju uvid i kontrolu parametara treninga kao što su brzina, nagib,  prijeđena udaljenost, otkucaji srca, potrošnja kalorija te vrijeme vježbanja. Sve to možete pratiti preko standardnih LCD ekrana kompjutera te kontrolirati preko tipki ili na naprednijim kompjuterima preko touch sistema.

Tipke se mogu nalaziti na samoj upravljačkoj ploči ispred vježbača ili na ručkama sa strane. Skuplje sprave nude mogućnosti kao što su unaprijed postavljeni programi treninga, kreiranje individualnih profila vježbača sukladno visini, masi i dobi vježbača te treninge po zonama. Individualni programi vam olakšavaju rad na vašoj spravi.

Odabirom svoj profila već su unesene sve vrijednosti te na taj način možete odmah krenuti sa željenim programom rada kojeg također možete pratiti jer je zabilježen u memoriji kompjutera. Mjerenje otkucaja srca se izvodi na dva načina: preko senzornih pločica postavljenih na ručke kod kontrolne ploče (koje imaju gotovo sve trake za trčanje) ili preko pojasa za mjerenje pulsa koji ide oko prsa te bežično se spaja s trakom za trčanje s kojom je kompatibilan (to je posebno navedeno kod sprava koje imaju tu mogućnost). Ovaj drugi način je puno precizniji i jednostavniji pošto se ne morate držati za ručke na traci.

traka za trcanje

5. Aplikacije i povezivost

Novije i skuplje trake za trčanje nude mogućnost spajanja tableta sa spravom preko bluetooth veze ili kabelom. Spajanjem tableta (Android ili iOS sustavi) otvaraju se brojne mogućnosti koje potiču vježbača na trening.  Tada vaš trening prelazi na viši nivo pošto svoje trening možete pratiti i bilježiti, voditi statistike, uspoređivati online sa drugim vježbačima. Sve što vam je potrebno je wifi mreža.

Tada vam se otvaraju mogućnosti instaliranja posebnih aplikacija preko kojih si možete downloadati/skinuti veliki broj video treninga u kojem virtualno sudjelujete u treningu sa osobnim trenerom bilo to jedan na jedan ili grupni trening, videi u kojima se virtualno krećete kroz razne atraktivne destinacije u svijetu.

U tim videima vas vodi njihov trener te su ti videi posebno snimani za te aplikacije i krajnje korisnike. To daje dodatnu motivaciju te je napredak puno brži i zagarantiran. Usporedbom svojih rezultata sa drugim vježbačima ili samo sa svojim prijašnjim rezultatima možete točno vidjeti koliko ste napredovali u svom treningu te si postaviti buduće ciljeve.

traka

6. Težina sprave i nosivost

Trake za trčanje su u pravilu teške sprave zbog svoje veličine, težine same konstrukcije te težine motora. Što je teža sprava to je i čvršća konstrukcija te je sama sprava puno stabilnija, no to za sobom nosi i odgovarajuću cijenu. Kod težih traka za trčanje svakako se preporuča gumena podloga za sprave kako bi se očuvala podloga u stanu (pločice, parket, laminat…) te ublažila buka ukoliko ste u stanu.

Nosivost sprave također govori o njenoj kvaliteti. Jeftiniji modeli traka za trčanje imaju maksimalnu nosivost od 100 do 120 kg, dok skuplji modeli traka za trčanje imaju i veću maksimalnu nosivost (od 150 do 200 kg) te jače motore koje mogu pratiti taj napor koju masa korisnika predstavlja.

Ne predlaže se testiranje samih granica nosivosti sprave, npr 150 kg jer tada motor radi punim kapacitetom i pod maksimalnim opterećenjem te nije isto ako osoba od 150 kg radi na spravi od 150 kg nosivosti ili osoba od 80 kg koja radi na istoj spravi.

7. Brzina

Brzina kojom sprave mogu ići ovisi o modelu i proizvođaču. Trake za trčanje nižeg cjenovnog ranga najčešće imaju maksimalnu brzinu kretanja od 12-16 km/h te tada motor radi punim kapacitetom što dugoročno gledano nije povoljno za spravu.

Skuplje trake za trčanje nude mogućnost brzine kretanja i do 24 km/h, te kretanje od 16 km/h ne predstavlja veliki napor za motor te produljuje njegov vijek trajanja.

traka

8. Nagib

Jedna od najzanimljivijih karakteristika trake za trčanje koja vam omogućava simuliranje trčanja po uzbrdici. Nagib se mjeri u postotku te se kreće od, naravno, potpuno vodoravne pozicije pa sve do 15% i više. Taj podatak se obavezno nalazi u specifikacijama pojedine trake za trčanje.

Za one naprednije napravljene su i trake za trčanje s ekstremnim nagibima do čak 40% koje simuliraju trčanje uz vrlo strme uzbrdice te zahtijevaju dobru kondicijsku spremu. Trčanje s nagibom dodatno aktivira vašu muskulaturu i mišiće koji su slabije aktivni kod trčanja po vodoravnoj površini.

Svakako se predlaže da se kod odabira trake za trčanje konzultirate sa stručnom osobom koja će vas moći pravilno savjetovati sukladno vašim prostornim, financijskim ali i kondicijskim mogućnostima. Kupovina trake je velik korak, ali zasigurno dobra odluka ka poboljšanju općeg zdravstvenog stanja koje nosi dobra kondicijska pripremljenost.

Najveći izbor traka za trčanje pogledajte na Fitness.com.hr webshopu. Za sva eventualna pitanja i nedoumice obratite nam se e-mailom na adresu [email protected].

Objavljeno 28.06.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!