Priprema, pozor, sad: 6 razloga zašto je dobro trčati!

Image

Trčanje je jednostavno, dostupno i gotovo svatko se na neki način može baviti trčanjem, od laganog trčkaranja, do trčanja maratona. Također, trčanje je aktivnost za koju se mnogi odlučuju kad požele biti aktivniji i uključe neku fizičku aktivnost u svoju svakodnevnu rutinu.

No, osim što je potrebno samo obuti tenisice i krenuti, znate li koje su prednosti trčanja kao fizičke aktivnosti?

trcanje

1. Trčanje pozitivno utječe na zdravlje

Trčanje pozitivno utječe na opće zdravstveno stanje osobe, s naglaskom na poboljšanje aerobnog kapaciteta i kardiovaskularnog zdravlja. Upravo su kardiovaskularne bolesti prvi krivac za preuranjenu smrt u svijetu, pa je trčanje aktivnost koja doprinosi kvalitetnijem i dužem životu bez bolesti.

Osim toga, trčanje utječe na porast razina dobrog kolesterola te poboljšanje zdravlja i funkcije pluća. Uz sve navedeno, trčanje jača imunitet te snižava rizik od razvoja plaka u krvnim žilama, koji je odgovoran za razvoj bolesti poput infarkta ili moždanog udara.

2. Trčanje sprječava razvoj bolesti

Studije su pokazale da trčanje smanjuje rizik od razvoja karcinoma dojke kod žena. Također, trčanje potvrđeno može smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara.

Liječnici često savjetuju lagano trčanje osobama koje  su u ranoj fazi dijabetesa, onima koji imaju visok krvni tlak te osobama s osteoporozom. Na kraju, trčanje pomaže arterijama da vrate svoju elastičnost te jačaju srčani mišić, što značajno snižava rizik od srčanih bolesti.

3. Trčanje može doprinijeti gubitku kilograma

Trčanje je aktivnost za koju se mnogi odlučuju kad požele izgubiti višak kilograma.

U 60 minuta trčanja umjerenim tempom (oko 7 km/h), osoba teška 70 kilograma izgubi oko 560 kcal. Na taj način, te uz primjerenu prehranu, lakše se doseže kalorijski deficit koji je temelj gubitka kilograma.

trcanje

4. Trčanje doprinosi boljem mentalnom zdravlju

Nisu svi benefiti trčanja samo fizičke naravi. Trčanje je aktivnost koja značajno poboljšava mentalno zdravlje, doprinosi raspoloženju te utječe na samopouzdanje i samopoštovanje.

Postavljanjem trkačkih ciljeva te njihovim ostvarivanjem, trkač povećava osjećaj uspješnosti što mu podiže razinu životne sreće.  

5. Trčanje je oblik meditacije i način rješavanja stresa

Stres je uzročnik mnogih bolesti, kako fizičkih, tako i psihičkih te ima snažan utjecaj na raspoloženje. Dodatno, stres negativno utječe na apetit i remeti ritam i kvalitetu spavanja.

Trčanje potiče proizvodnju endorfina, hormona sreće, a nakon trčanja svi se osjećaju mirnije i staloženije te bilježe smanjenu razinu nervoze i straha. Nadalje, trčanje pomaže u otpuštanju negativne energije i misli te poboljšava razinu koncentracije i fokusa.

Na kraju, ne treba smesti ni komponentu krajolika oko trkača. Često je uživanje u zvukovima prirode jedan izvrstan način za rješavanje stresa, ali i osvještavanje prekrasnih sitnica koje nam promiču u danu. Uživanje u trenutku je snažan alat povećanja samokontrole i samosvijesti te izvrstan filter za donošenje pozitivnih životnih odluka.

trcanje

6. Trčanje je lijek za depresiju

Kada patite od depresije, zadnje što će vam pasti na pamet jest krenuti trčati, zar ne? No, upravo to biste trebali učiniti kako biste olakšali stanje. Naime, već nakon nekoliko minuta trčanja, mozak počinje otpuštati hormone koji pozitivno utječu na raspoloženje. Stoga, budući da malo koja aktivnost tako brzo počinje smanjivati simptome depresije, trčanje je svakako aktivnost koja se savjetuje osobama sklonim depresiji.

Stoga, iz svega navedenog jasno je da je trčanje aktivnost koju je svakako dobro uključiti u svoj životni ritam. Savjetujemo da se opremite kvalitetnim tenisicama i odjećom u kojoj će trčanje biti ugodno i krenete trčkarati, pa trčati. Benefite ćete osjetiti već nakon prve istrčane dionice.

Objavljeno 22.08.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!