Mlijeko i bodybuilding – idu li zajedno ?

Image

Iako 90% voda, mlijeko od naših malih nogu ima važnu ulogu u životu. Prvo piće koje smo popili bilo je mlijeko, prva hrana od koje smo rasli bilo je – mlijeko.

Sami počeci bodybuildinga vezani su uz mlijeko kao vrlo važnu kariku prehrane uz meso i jaja. Vrlo jeftini proteinski napitak još i danas je nezamjenjiv u sportskoj prehrani, no možda je malo podcjenjen i potisnut u stranu nakon velikog buma proteinskih pripravaka.

Mlijeko od 1.5 % masti, sadrži u jednoj litri do 37 grama proteina, 15 grama masti i 48 grama ugljikohidrata i oko 400 kalorija.Protein u mlijeku je jedna trećina whey, a ostalo casein, što su dva najkvalitetnija proteina čije molekule najbolje prolaze stijenke stanica mišićnih vlakana, a imaju najbolji lanac aminokiselina, što znači maksimalnu iskoristivost. Najbolje od svega što ćemo za sve to izdvojiti jedva 5 kn, koji proteinski pripravak se s time može mjeriti !?

Ako pijemo 2-3 litre mlijeka dnevno, zadovoljit ćemo veliki dio dnevnih potreba za proteinom (1.5 – 3 grama po kilogramu tjelesne težine), a isto tako unijet ćemo i dosta tekućine tj. vode koja igra važnu ulogu u životu svakog čovjeka, a posebice bodybuildera.

Mlijeko sadrži i potrebne vitamine (A,D,E) i minerale kao npr. kalcij čija uloga u izgradnji i održavanju čvrstoće kostiju je svima poznata.Osim toga, kalcij ima važnu ulogu u izgradnji imuniteta tijela, smanjivanju posljedica alergije i relaksaciji i opuštanju mišića.

Ne zaboravimo ni laktoferin, mali peptid koji je također važan u jačanju imuniteta (sadrži ga i majčino mlijeko), čak neke studije pokazuju da reducira pojavu raka i ima veliku funkciju u probavnom traktu, a poznat je i kao anti-oksidans.

Velika čaša mlijeka prije spavanja poznato je sredstvo za miran san, a ujutro za dobar početak dana. Zato ne propustimo iskoristiti veliki dar prirode MLIJEKO.

Objavljeno 08.10.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
20
4
Podijeli s prijateljima!