Božićna akcija: iskoristi do 25% popusta na sve namaze i maslace!

Kako naučiti djecu zdravoj prehrani?

Image

Zacijelo ste već čuli kakvih sve problema znaju imati roditelji s pravilnom prehranom djece i njihovim nutritivnim navikama. Ukoliko ste roditelj, imali ste se prilike susresti s tim istim problemima odbijanja različitih vrsta hrane u jelovniku vašeg djeteta, makar na početku uvođenja određene namirnice u tek stvoreni jelovnik kada započinje nadohrana dojenčeta.

Roditelji uče djecu zdravoj prehrani

Ukoliko niste ograničeni raznoraznim zdravstvenim tegobama, poput alergija, imate na raspolaganju veliki broj namirnica bogatih hranjivim svojstvima kojima možete započeti nadohranu vašeg djeteta od samog početka, dojenačke dobi, kada se prvi puta susrećemo s različitim okusima te se na njih učimo.

Pravilna prehrana vašeg djeteta uvelike ovisi o prehrambenim navikama cijele obitelji; ukoliko se ne hranite zdravo i imate loše prehrambene navike, npr. redovito smažete vrećicu čipsa ispred tv-a ili vam idealan ručak predstavlja hrana obrađena pečenjem, ne možete očekivati od djeteta da odjedanput krene drugačijim putem, različitim od vašeg i orijentira se na zdravu prehranu.

Dakle, kad krenete uvoditi nove namirnice u prehranu vaše bebe, započinjete sa žitaricama, kašicama od voća i povrća. Najčešća greška koju tada počini većina roditelja je što dodaje razne začine, najčešće šećer i sol, zato jer dijete odbija kašice. Šećer zaboravite da uopće postoji. Beba će možda odbiti neku namirnicu, ali nemojte zato posezati za šećerom ili solju, maslacem ili masti (masnoće koje su dozvoljene u malim količinama, naravno, su maslinovo ulje i masnoće biljnog podrijetla). Tajna je u upornosti.

Nakon što je kuša nekoliko puta, naposljetku će je prihvatiti. Povrće su također generacijama mnogi od roditelja nepravedno "šikanirali" zato jer se uvriježilo mišljenje da je "normalno" da ga djeca odbijaju. Kakva zabluda! Otkrijte djeci različite okuse povrća.

Roditelji uče djecu zdravoj prehrani

Najvažnije je napomenuti da vaš stav prema hrani igra veliku ulogu u učenju djece pravilnoj prehrani. U početku će svako dijete više voljeti namirnice slatkastog okusa zato jer je i mlijeko na koje su do tada bili navikli lagano slatkasto. Tada kombinirajte namirnice sa slatkim povrćem kako bi se beba upoznala s njihovim okusom i postepeno ih prihvatila.

Kod starije dječice, koja nisu naučena na zdravu prehranu, veliku ulogu ima psihologija, složit će se mnogi roditelji. Iako, teško koji trik uspijeva. Zato je naročito bitno da su djeca tada već naučena na izvorni okus namirnica, voća i povrća.

Sve je veći broj pretile djece, svugdje u svijetu pa i kod nas, zbog sjedilačkog načina života, odnosno premalo kretanja te nepravilne prehrane koja može nanijeti ozbiljne probleme zdravlju djeteta. Pokušajte klincima hranu učiniti zanimljivijom načinom serviranja i pripreme (u raznim šarenim kombinacijama), izbacite suvišne slatkiše između obroka i nadomjestite ih voćem koje djeca vole (lubenice, jagode, breskve) ili povrćem poput mrkve ili celera koji su odlične grickalice, a gazirane i negazirane sokove pune šećera i štetnih kemijskih tvari koje uopće nisu potrebne dječjem (ni odraslom) organizmu, koje mu samo štete i kvare apetit ni ne donosite kući.

Važno je da imate podršku cijele obitelji jer je zdravu prehranu nemoguće ostvariti ako se odnekud stvore baka i djed ili teta i tetak koji će djeci uvaliti čokoladu dok vi ne gledate.

Najrizičnija skupina djece za razvijanje pretilosti je ona školske dobi zbog dostupnosti nezdrave, kalorične hrane u školama, sendvič barovima oko škole, čokoladicama i gaziranim pićima u automatima... Nažalost, na ove faktore možemo utjecati samo "kućnim odgojem" odnosno zdravim prehrambenim navikama koje smo usadili djeci.

Roditelji uče djecu zdravoj prehrani

Rijetko će koji tinejdžer umjesto sočnog mesnog sendviča punog umaka i sira odabrati vege sendvič, a u cijeloj priči taj sendvič je još i manje zlo pored svega što se na tržištu fast fooda nudi. Sugeriramo pripremu obroka kod kuće, koje će vaše dijete ponijeti u školu. Možda neka pizza pripremljena od cjelovitog brašna, sa nemasnim sirom? Pozitivna je i odluka škola da pridonese kvaliteti prehrane djece pa je uvela zdravije namirnice u pripremu školskih objeda. Ti školski objedi manje će štete učiniti ako su ostali obroci kod kuće zdravi.

Postoji rješenje koje bi pridonijelo zdravim prehrambenim navikama cijele populacije, a to su manje cijene zdrave prehrane. Kada bi se trgovcima i ugostiteljima više isplatilo pripremati hranu od zdravih namirnica, oni bi tu mogućnost bez sumnje, odmah iskoristili. Sve dok je bijeli šećer jeftiniji od meda, ječmenog slada ili smeđeg šećera, šira populacija koristit će rafinirani; sve dok je bijelo brašno jeftinije ono će se više koristiti u pripremi namirnica, a isto vrijedi i za ostale namirnice. Ovo rješenje možda neće utjecati na naše generacije, ali uvelike bi utjecalo na buduće. Tada bi se i broj pretilih smanjio.

Objavljeno 01.12.2009.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!