Zašto su jaja "must" namirnica ako želite smršavjeti?

Image

Jaja mnogi smatraju savršenom namirnicom. Taj opis jaja zaslužuju radi svojeg sastava: bogata su proteinima, zdravim mastima i nizom esencijalnih vitamina i minerala. Radi svojeg sastava, jaja se smatra obaveznom namirnicom svih koji žele skinuti višak kilograma.

U nastavku pročitajte zašto:

1. Jaja su niskokalorična

Pojednostavljeno: smanjen unos kalorija, odnosno kalorijski deficit, najvažniji je preduvjet za pokrenuti mršavljenje. Jedno prosječno veliko jaje ima oko 78 kalorija, a nutritivno je jako bogato. Posebno bogatstvo krije se u žumanjcima. Stoga, 3 kuhana jaja sadrže manje od 240 kalorija, a većini će to biti dovoljno za kvalitetan obrok.

Dodavanjem povrća uz jaja, imate kompletan obrok koji ima manje od 300 kalorija. imajte na umu, ako jaja pečete na ulju ili maslacu, za svaku žličicu obroku dodajte još 50 kalorija.

jaja

2. Jaja su jako zasitna

Radi visokog udjela proteina, jaja su iznimno zasitna namirnica. Namirnice s visokim udjelom proteina potvrđeno smanjuju apetit te pojačavaju osjećaj sitosti te smanjuju unos hrane u sljedećem obroku, kad ih se uspoređuje s namirnicama s manje proteina.

Dodatno, prehrana bogata proteinima smanjuju emocionalno prejedanje čak za 60%, čime se pomaže izbjeći napade želje za pojedinim namirnicama ili kasnovečernje grickanje pred televizorom.

3. Jaja mogu potaknuti metabolizam

Jaja sadrže sve esencijalne aminokiseline u optimalnom omjeru.  To znači da ljudski organizma može jednostavno iskoristiti proteine iz jaja za održavanje i metabolizam. Studije pokazuju da prehrana bogata proteinima podiže stopu metabolizma za 80-1000 kcal na dan kroz proces koji se naziva termički efekt hrane.

Radi se o energiji potrebnoj tijelu da metabolizira hranu, a koja je već za proteine nego za ugljikohidrate i masti.

Dakle, namirnice bogate proteinima, poput jaja povećavaju ukupnu dnevnu potrošnju kalorija.

4. Jaja su izvrsna za doručak

Jaja za doručak su izvrsno rješenje u procesu mršavljenja. Niz se studija bavio usporedbom unosa jaja za doručak i drugih namirnica u procesu mršavljenja. U usporedbi s pecivom, jaja povećavaju osjećaj sitosti te dovode do smanjenog unosa kalorija u narednim satima.

Jaja za doručak pokazuju veću razinu sitosti, nižu razinu gladi kad se pojavi, ali i stabilniju razinu šećera u krvi i inzulinski odgovor te nižu razinu hormona gladi, grelina.

Studija koju su proveli Fallaize i sur. pokazala je da muškarci koji su za doručak pojeli jaja neplanski u ostatku dana unesu 270-470 kalorija manje u ostalim obrocima, od onih koji su jeli nešto drugo za doručak.

jaja

5. Jaja su jeftina i jednostavno se pripremaju

Iznimno je jednostavno jaja uključiti u prehranu, a njihova priprema je jako jednostavna. Doslovno, već nakon par minuta, možete imati gotovo obrok.

Kako god napravite jaja, ona će biti ukusna: kuhana, na oko, na kajganu…

Pročitajte: 40 recepata za pripremu jaja (30 slanih i 10 slatkih)

Zaključak

Uključivanje jaja u redovnu, svakodnevnu prehranu jedan je od nužnih koraka u procesu mršavljenja. Jaja daju duži osjećaj sitosti i doprinose smanjenom unosu hrane i kalorija, što je preduvjet za postizanje kalorijskog deficita.

Dodatno, jaja su izvrstan izvor vitamina i minerala koji često nedostaju u prehrani. Njihova jednostavna priprema, čini ih savršenim obrokom pa svaki dan započnite jajima.

jaja

Reference:

Fallaize R, Wilson L, Gray J, Morgan LM, Griffin BA. Variation in the effects of three different breakfast meals on subjective satiety and subsequent intake of energy at lunch and evening meal. Eur J Nutr. 2013;52(4):1353-1359.

Objavljeno 31.08.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!