Besplatna dostava za sve rekvizite i fitness sprave! Iskoristi super priliku

5 jednostavnih životnih navika da budete sretniji i zdraviji

Image

Sreća je odavno prestala biti jednostavan pojam. U modernim vremenima u kojima životima mnogih dominira stres, a i sve veći je broj kroničnih bolesti među svim uzrastima, sreća postaje životni ideal, ali i tema mnogih istraživanja i znanstvenih studija.

Znanost o sreći bavi se samim osjećajem sreće, ali i preporukama kako se svakodnevno dovesti do većeg osjećaja sreće. U nastavku vam donosimo 5 jednostavnih i znanstveno potvrđenih preporuka kako da stvorite sretniji i zdraviji život, svakodnevno:

1. Nabrojite 3 stvari zbog kojih se svakodnevno osjećate zahvalnima

sreca

Zapisivanje tri pozitivne stvari o vašem danu mogu imati značajan utjecaj na prekvalifikaciju vašeg mozga kako biste osjećali više zahvalnosti i, kao rezultat toga, osjećali se sretnijima. Uparivanje ove prakse s drugom navikom, poput pranja zuba, može poboljšati vašu svijest i olakšati pamćenje svakodnevnog obavljanja.

Postati svjesniji stvari zbog kojih osjećate zahvalnost - čak i sitnice poput jutarnje šalice kave ili poziva prijatelja - sjajan je način da si pomognete usredotočiti se na pozitivne stvari u svom životu, a ne na stvari koje možda opažate da nedostaju.

2. Pokrenite se

Ljudi koji su tjelesno aktivni čak i u manjim količinama vremena tjedno (150 minuta ili manje) imaju manje šanse za razvoj depresije. Dodatno, mogućnosti za dodavanje aktivnosti vašem danu su bezbrojne. Izvedite na primjer psa u šetnju ili idite na igralište i odradite trening na spravama i prečama.

Vježbajte vježbe za mobilnost dok gledate svoju omiljenu televizijsku emisiju. Pronađite stepenice i krenite njima umjesto liftom. Odite na bazen ili okopavajte vrt, što god napravili bit će dobro. Poanta je pokrenuti se, kad god i gdje god možete.

3. Provodite vrijeme u prirodi i resetirajte se

priroda

Kao što će i svaki uređaj poboljšano raditi nakon što ga resetirate, jednako je i s ljudskim organizmom. Preporučuje se svakodnevno se na neko vrijeme odmaknuti od mobitela, društvenih mreža i tehnologije, što je posebno važno za one koji osjećaju umor i stres od prekomjernog rada na računalu ili mobitelu. Ako ovo „isključivanje“ odradite odlaskom u prirodu, učinili ste još bolje!

Provođenje vremena u prirodi važno je za podizanje raspoloženja i smanjenje stresa. Na primjer, istraživanje koje su proveli Aspinall i sur. pokazalo je da ljudi koji su šetali urbanim zelenim prostorom pokazuju manje frustracija, angažiranosti i uzbuđenja dok su bili na zelenim površinama. Stoga izađite vani bez ikakvih tehnologija. Mogućnosti su bezbrojne. Šetnja vrtom. Odlazak na planinarenje. Trčanje po livadi. Vožnja kanua... Osluškujte i upijajte, dopuštajući da vas priroda i njezini umirujući učinci očiste i smire.

4. Vodite brigu o bližnjima

Djela dobrote čine nas sretnijima, a trošenje vremena na brigu o drugima izvrstan je način da povećate razinu sreće. Primjerice, potvrđeno je da trošenje vremena i novca na sebe nije tako ispunjavajuće kao usredotočenje vremena i novca na druge ljude. Dodatno, oni koji volontiraju više, skloniji su većem i češćem osjećaju sreće i ispunjenja od onih koji ne volontiraju.

Čisti altruizam – čin koji želite učiniti sam od sebe, bez da se osjećate dužnim učiniti ga - ima dugotrajne učinke na razinu sreće. Odite u trgovinu po namirnice starijoj susjedi, odnesite gotovo ručak ženi koja je nedavno rodila i olakšajte joj dan. Ako volite prirodu, zasadite par drveća. Pošaljite prijatelju njegovu omiljenu knjigu. Iznesite smeće susjedima. Pošaljite poruku podrške osobi kojoj je to sad potrebno. Vrijeme provedeno pomažući drugima uvijek je dobro provedeno vrijeme.

5. Meditirajte

meditacija

Suvremeni zapadnjački način života podrazumijeva pristup u kojem želite u što manjem vremenu odraditi što više poslova, a to gotovo redovno dovodi do povećane razine stresa i anksioznosti. Meditacija je način da disanjem doprinesemo smirenju živčanog sustava.

Kada pravilno dišete, dijafragma stimulira vagusni živac, što vam pomaže da se povežete s parasimpatičkim sustavom. Samo 10 minuta dnevno može početi mijenjati obrasce vašeg mozga.

Iako se započinjanje prakse meditacije može osjećati izazovno, evo nekoliko ideja o tome kako započeti: Započnite dan u tišini, prije nego što na telefonu provjerite ima li novih e-mailova ili poruka.

Pronađite udobnu stolicu ili izađite van i pronađite mirno mjesto na kojem možete zastati i osvijestiti dah. Zatvorite oči i brojte udahe 10 minuta.

Također, na pametnim telefonima možete pronaći mnogo korisnih aplikacija koje će vam pomoći u vođenju vaše meditacijske prakse, što može biti posebno korisno za početnike. Iako učenje meditacije zahtijeva disciplinu i vježbu, ne treba puno vremena i ne morate to raditi savršeno da biste iskoristili pozitivne učinke meditacije.

Reference:

Aspinall P, Mavros P, Coyne R, et al. The urban brain: analysing outdoor physical activity with mobile EEG. British Journal of Sports Medicine 2015;49:272-276.

 

Objavljeno 23.10.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!