Program treninga Sylvester Stallone-a za ulogu u filmu "Plaćenici"
Lifestyle

Program treninga Sylvester Stallone-a za ulogu u filmu "Plaćenici"

Sylvester Stallone, jedan od najvećih Hollywoodskih akcijskih heroja, već je mnogo puta dokazao da jako dobro zna što radi, međutim ono što je pokazao u svojem posljednjem akcijskom filmu Expendables nadmašuje sva očekivanja. Iako su mu 64 godine svojim fizičkim izgledom i dalje nadmašuje svoje puno mlađe kolege.

Zadnjih 4 desetljeća Sylvester Stallone nas je na malim ekranima uvijek iznova očaravao svojim nevjerojatnim izgledom i vrhunskom formom. No ono što nam mali ekrani ne mogu dočarati jesu vrhunske pripreme i znoj koji su potrebni da bi nas na malim ekranima zaista ostavio bez daha.

Jedini način da štetite svome tijelu je da ga ne koristite! Ovo je samo jedna u nizu poznati rečenica Jacka LaLannea, legende koja je u svijetu poznatija kao otac modernog fitnessa te tvorac najdugovječnije televizijske emisije posvećene vježbanju, dok ga u Hrvatskoj pamtimo ponajviše po reklami za sokovnik.

Sylvester Stallone

Stalone se prije svake uloge mjesecima priprema kako fizički, tako i psihički, kako bi u potpunosti dočarao lik kojeg predstavlja. Ako ima ulogu boksača pokazat će potpuno izdefiniran trbuh i jaka ramena. Ako pak glumi vozača kamiona pojavit će se na setu lošeg držanja te od sunca izgorene lijeve ruke. No potrebno je puno volje i rada da bi se željeni rezultati zaista i ostvarili.

U ekskluzivnom intervjuu kojeg je dao prije premijere filma "Plaćenici" Stalone govori o tome kako se pripremao za taj film te kako je pristupao cijelim pripremama budući da su postojale naznake da je to možda njegov posljednji film.

Kada je riječ o fizičkoj pripremi svaki glumac ima vlastiti recept kako tijelo dovesti u vrhunsku formu. Stallone kaže kako se za ovaj posljednji film pripremao 3 mjeseca pod palicom iskusnog Hollywoodskog trenera Gunnara Pettersona s kojim surađuje već 9 godina. Osim što je organizam trebalo vrhunski pripremiti za sve pokrete koje će u filmu morati izvoditi-skokove, borbe, borilačke poteze, padove - što samo po sebi nije bilo lagano, vježbe su trebale imati i terapeutski učinak kako bi se lokomotorni aparat u najkraćem roku mogao oporaviti od trauma dobivenih treningom.

Pripreme su krenule s 2 treninga dnevno, jednim ujutro i jednim popodne. Sly kaže kako bi obično radili 3-4 različite vježbe za svaku mišićnu grupu, 8-12 ponavljanja, 3-4 serije, sve do točke kad doslovno ne bi počeo padati s nogu. U njegovim godinama, bez obzira na prethodno iskustvo i sportski staž, potrebno je puno pažnje posvetiti prilagodbi treninga kako bi se izbjegla i najmanja mogućnost trauma i ozljeda.

Sylvester Stallone

Na pitanje o ozljedama Stallone kaže kako u 40 godina sportskog staža nekad negdje mora puknuti. No s vremenom naučiš slušati svoje tijelo i trening prilagoditi vlastitim mogućnostima. Treba u svakom trenutku biti svjestan koliko opterećenje tijelo može podnijeti i koliko daleko možete ići. S godinama je polako potrebno pomiriti se i s činjenicom da ne možete uvijek sve što ste mogli u mladosti. Na snimanju filma Plaćenici Sly je prilikom jedne borbe slomio vrat te je hitno prevezen u bolnicu.

Kada je o prehrani riječ, Stallone je za ulogu u ovom filmu morao sa 82 kg doći na 80, što se svakako ne čini puno, međutim kad vam je postotak masnog tkiva u organizmu 5-6%, 2 kg se zaista primjećuju, posebno na ekranu. Da bi u tome uspio glumac je 5 dana u tjednu prakticirao prehranu sa vrlo malim udjelom masnoća koja je vrlo monotona, ali za nagradu bi se od petka navečer do nedjelje popodne prejedao i trpao u sebe sve što bi mu došlo pod ruku. Time bi u 2 dana nabio i 3 kile, no do utorka bi se uz rigorozan trening to sve opet istopilo.

Primjer treninga:

3-4 serije

  1. Čučanj-skok-zgib (6/8/10 ponavljanja)-nakon što izvede seriju ove kompleksne vježbe radi još isti broj ponavljana klasičnih zgibova.
  2. Čučnjevi s opterećenjem (8-15 ponavljanja)
  3. Slijeganje ramenima s opterećenjem (8-15 ponavljanja)
  4. Absolo 5/5/10, 5/5/15, 5/5/20 (5 s lijevom rukom, 5 s desnom, 10/15/20 s obje ruke)
  5. Fleksija podlaktice (5/5/5)
  6. Hamer pregib (6-7 ponavljanja)

2-3 serije

  1. Čučanj-hammer biceps pregib s girjama (6-19 ponavljanja)
  2. Roll-out na rukometnoj lopti u svim smjerovima (8-12 ponavljanja)
  3. Namatanje utega u predručenju (do otkaza)
  4. Veslanje u pretklonu s girjom stojeći na sanduku za pliometriju (6-8 ponavljanja sa svakom rukom)
  5. Podizanje nogu iz visećeg položaja (12-20 ponavljana)
  6. Podizanje na prste+slijeganje ramenima (prvo radi podizanje na prste i nakon toga radi slijeganje ramenima sa istom težinom sa rukama na bokovima i stisnutim listovima)- (15,18,20 / 8-12 ponavljanja)

Kako su se Sly i ostali glumci pripremali za svoje uloge pogledate u sljedećim video prilozima

 

Film Plaćenici sa svojom zvjezdanom glumačkom postavom svojevremeno je postao pravi hit te dobio mnoge pozitive kritike. Stoga su se Stallone i ostatak ekipe već bacili na snimanje novog nastavka koji nas u kinima očekuje u kolovozu 2012g.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 01.01.2016
Piše:
Mirjana Kolac, prof. kineziologije