Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Motivacija za promjenu: Kad bih mogao imati ono što želim, kako bi to izgledalo?

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Ljudi često kažu kako nemaju motivacije za neku promjenu. Vjerojatno ste se susreli s time sami ili pogotovo ako radite s klijentima. Idemo malo proučiti riječ motivacija. Korijen te riječi je motiv. Hrvatski jezični portal definira motiv kao: “cilj, pobuda, svrha”.

Jako dobro, znači da prvo trebamo imati dobar i vrijedan cilj. Nešto što sami odredimo da je vrijedno i bitno za nas. To će nam onda dati osjećaj svrhe i pobudu da ga ganjamo. Stoga, idemo pronaći i definirati taj cilj te osvijestiti zašto nam je on bitan.

Ovo što ćete sad vidjeti je zapravo vježba koju sam razvijao za svoje klijente s kojima radim u programu mentorstva, ali mislim da može biti korisno i ostalima pa sam ju odlučio podijeliti u obliku članka.

Vizualiziraj budućnost kakvu želiš

(Ovaj proces se može provesti za razne sfere života, ali neka sad bude ograničen na područje prehrane, treninga, zdravlja, tjelesnog izgleda.) 

Kad bi stvari mogle biti onakve kakve želim, kako bi to izgledalo? Idemo stvarno probati pronaći to, definirati vrijedan cilj. Kad bih mogao imati ono što želim, da stvarno bude vrijedno uloženog truda i vremena, što bi to bilo? Ako postavljamo ciljeve za sebe kao za osobu do koje nam je stalo i kojoj želimo pomoći, koji bi to bili ciljevi?

To nisu retorička pitanja! Uzmi papir i olovku ili otvori tekstualni dokument na računalu - te stvarno odgovori na gornja pitanja. Daleko je učinkovitije ako svoja razmišljanja zapišemo negdje, tada ih pošteno artikuliramo. U glavi ona ostanu nekako neodređena i lako ih pregazi iduća misao. Zorno si predoči tu promjenu, vizualiziraj ju, zapisuj odgovore.

Nakon što odgovoriš na ta pitanja i imaš odgovore pred sobom, odgovori na sljedeći niz pitanja: Zašto mi je to bitno? Zašto su mi ti ciljevi stvarno bitni? Kad dođem do tog cilja, kako će stvari biti drugačije? Koje stvari ću moći, a da ne mogu sad?

Vitka djevojka s bučicama

Malo detaljniji pogled

Idemo se sad spustiti još razinu niže te konkretno definirati sljedeće stvari još malo detaljnije.

Jedna stvar koju bi mogao raditi bolje

Kad pogledaš svoje sadašnje stanje, s trenutnim znanjem koje imaš, koja je jedna stvar koju znaš da možeš raditi bolje? Pada li ti na pamet možda još koja?

Poboljšanje navika

Koje navike želiš usvojiti ili poboljšati? Vezano za prehranu? Vezano za fizičku aktivnost? Druge navike vezane za zdravlje? Idemo biti što više specifični.

Aktivnosti u slobodno vrijeme

Uzmi trenutak i razmisli o aktivnostima koje želiš raditi van obveza poput posla, obitelji, obrazovanja. Ako nemamo plan, većinom ćemo po inerciji samo raditi ono što nam je najlakše i najpristupačnije. Stvari poput gledanja televizije, besciljnog scrollanja po društvenim mrežama, dosta često uz usputno jedenje kad zapravo nismo ni gladni. Kao i druge slične stvari koje nam samo oduzimaju vrijeme koje možemo iskoristiti za rad na promjeni i put prema cilju.

Koje su neke aktivnosti koje želiš raditi u slobodno vrijeme? Koje su neke koje želiš raditi više nego ih radiš sad? Koje su neke nove koje bi htio uvesti? Kako one podržavaju tvoje ciljeve po pitanju zdravlja, dobrog osjećaja, izgleda?

Trčanje

Budućnost koju želiš izbjeći

Sad si pisao o budućnosti kakvu želiš imati, barem na ovom području prehrane, treninga, zdravlja. Jasno definiranje budućnosti nam može pomoći da smanjimo neizvjesnost i negativne emocije koje osjećamo. 

Imati dobro određene ciljeve također povećava šansu da osjetimo pozitivne emocije. Naime, mi ljudi doživljavamo većinu nade, i radosti, i ispunjenosti upravo dok radimo na tim vrijednim ciljevima - a ne, kao što mnogi misle, u trenutku kad ih ostvarimo. Sreća je u samim usponima, a ne na nekim zamišljenim vrhovima.

Također je jako korisno duboko zamisliti budućnost kakvu ne želimo, budućnost koju ćemo se potruditi izbjeći. Što ako ne poduzmem korake koje trebam? Što ako ne napravim promjenu? Što ako nastavim s ovakvim navikama, kamo će me to dovesti za pola godine, za godinu dana, za tri godine? Razmisli i odgovori na ta pitanja.

Ako si postavimo ta pitanja, iskreno i s namjerom da saznamo odgovor, bome ćemo ga dobiti. Svi mi znamo u kakav “pakao” nam se život može pretvoriti ako to dopustimo, sad je vrijeme da to jasno osvijestimo i napišemo pred sebe.

Definiranje ciljeva

Uzmi malo vremena i razmisli kakav te život čeka ako ne definiraš svoje ciljeve. Ako ne kreneš raditi na njima. Ako izgubiš kontrolu nad svojim lošim navikama. Zamisli kako će ti život izgledati za nekoliko mjeseci ili za par godina. Vizualiziraj jasno kako bi izgledao taj život koji želiš izbjeći.

Ovaj dio nam je jako koristan, da dobro definiramo ono što želimo izbjeći. To nam omogućava da tjeskobu od promjene, umjesto da bude ispred nas i da nas koči na mjestu - da ju stavimo iza sebe, da nas gura prema naprijed da napravimo promjenu.

Pogled cijele slike

S ovime smo napravili veliku stvar. S jedne strane imamo vrijedan cilj, budućnost kakvu želimo. Budućnost koju smo sami definirali i zamislili da bude toliko dobra - da unatoč trudu i radu koji zahtjeva - bude vrijedna toga i da nam se isplati. Možeš imati ono što želiš, samo prvo to moraš dobro definirati. Teško je pogoditi metu ako ne znaš kamo ciljaš. Zatim treba aktivno raditi na tome, korak po korak. 

I zapamti, ne trebaš ovo raditi sad, pronađi nekoga da bude kraj tebe kao tvoj mentor i podrška. Da te vodi i pomaže ti u ovome cijelim putem, to može jako puno značiti. Ti biraš kamo želiš ići, mentor te navodi svojim znanjem i iskustvom. Zajedno možete napraviti svašta te još uživati u tom procesu i usponu.

S druge strane smo pak jasno definirali ono što znamo da želimo izbjeći pod svaku cijenu. Osvijestili smo što nas čeka ako ne napravimo promjenu te ako ne počnemo raditi prema svojim ciljevima. Tako smo maknuli kočnicu koja bi nas mogla zaustavljati te nas sad još i to gura prema naprijed, kao dodatan vjetar u leđa prema promjeni.

Odredi potencijalne prepreke i njihova rješenja

Razmišljati o ostvarivanju cilja je lakše nego to stvarno provesti u praksi, to svi znamo. U stvarnosti nam se mogu ispriječiti razne prepreke na tom putu, bile one produkt našeg okruženja ili čak nas samih. Korisno je predvidjeti te poteškoće, kako bismo mogli planirati kako ih savladati. Razmotri svoje ciljeve još jednom. Zapiši sve potencijalne prepreke kojih se možeš sjetiti. Zatim, zapiši načine kako možeš savladati te prepreke.

Odgovori prvo na pitanja:

Sad kad znaš koje nas stvari čekaju naredni period, koje stvari bi nam mogle stajati na putu? Što bi nam moglo otežati ili spriječiti napredak, na koje zapreke možemo naići?

Sad kad si naveo listu stvari koje mogu stajati na putu, razmisli kako bismo se mogli pripremiti da nas ne sabotiraju. Odgovori na ova pitanja: Kako se možeš pripremiti, upravo sada, kako bismo se pobrinuli da nas te stvari ne spriječe? Što možemo napraviti da izbjegnemo te prepreke prije nego postanu problem? Ako i dođemo do njih, što možemo napraviti kako bismo smanjili njihov utjecaj?

Zaključak

Ključna stvar kod bilo koje promjene je imati dobar i vrijedan razlog. Ako ste uzeli vremena te stvarno promislili i odgovorili na ova pitanja, napravili ste jako veliku stvar. Definirali ste što želite, zašto vam je to bitno, te neke konkretne korake kako možete početi odmah raditi na tome.

Ako ste samo pročitali, imate priliku vratiti se na početak članka i stvarno provesti ovu vježbu. Čak i ako ne stignete to sada, spremite si ovaj članak i vratite se na njega kasnije. Ovo može biti jedna od najkorisnijih stvari koju ćete napraviti za sebe. 

Objavljeno 07.12.2021.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!