Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Kako ostvariti cilj: Naše okruženje i sustavi su puno bitniji od snage volje!

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Jedna od najvećih grešaka koju vidim kod ljudi koji žele napraviti promjenu je to da se oslanjaju na snagu volje. Ovdje prvenstveno mislim na svijet prehrane i treninga, jer to je moje područje, ali odnosi se i puno šire. Snaga volje i motivacija su super… dok ih imamo. Kad toga ponestane, a u jednom trenu sigurno bude, što onda?

Tu na scenu stupaju naša okolina i sustavi. Okolina ima jako velik utjecaj, veći nego što smo svjesni. Na primjer, ako imamo neku hranu pri ruci, kad-tad ćemo je pojesti. Idemo se potruditi da to onda bude hrana koja nam pomaže doći do cilja, a ne ona koja nas udaljava od njega.

Sustavi nam pomažu da donosimo dobre odluke i provodimo ih u praksi. Također uklanjaju iz jednadžbe puno truda i snage volje za koje mislimo da su potrebni kako bismo nešto napravili.

Zašto da se borimo sa samima sobom kad si možemo pomoći? Umjesto da na silu plivamo uzvodno, idemo si tako posložiti stvari da možemo lagano ploviti prema cilju.

Ostatak članka je koncipiran kao niz stvarnih situacija koje sam imao s klijentima te kako smo ih riješili. Siguran sam da ću vam ovdje dati ideje kako da pristupite problemima s kojima se možda i sami susrećete.

hrana

Primjeri iz prakse koji mogu pomoći i vama

Ne piješ dovoljno vode? Nabavi si neku bocu za vodu koja ti se sviđa i uvijek ju imaj punu kraj sebe. Kad ideš iz kuće, ubaci ju u torbu/ruksak. Kad radiš na računalu, imaj ju na stolu kraj sebe gdje ju vidiš. I recimo kad se ustaneš da odeš na zahod, ponesi ju sa sobom i opet ju napuni.

Jedeš grickalice i slatkiše kad si doma, iako znaš da ti to sabotira napredak? Makni ih od tamo. Ako živiš sam, nemoj ih ni kupiti i donijeti u kuću. Ako živiš s drugim ljudima koji ih jedu, zamoli ih da ti pomognu. Umjesto da keksi i čips stoje na stolu, neka budu u ormaru gdje ih ne vidiš. Možda čak neka ih sakriju negdje da ne dođeš u napast, i to je opcija.

Isto tako, ne jedeš dovoljno povrća i voća? Kupi razne opcije koje voliš i imaj ih pri ruci. I neka barem nešto od njih bude brzo dostupno kad te uhvati glad. Smrznuto povrće je super i jedem ga često, ali smrznuta brokula u zamrzivaču ti neće puno pomoći ako dođeš doma jako gladna. Neka se nađe neka jabuka na kuhinjskom stolu, staklenka cikle u ormaru, svježa paprika i rajčica u frižideru spremne za konzumaciju, i sl.

Kupuješ u dućanu impulzivno stvari koje znaš da trebaš manje jesti? Idi u dućan sit nakon poštenog obroka, a ne gladan i živčan. Imaj i spremnu listu što ćeš kupiti te se dogovori sa sobom da ćeš se držati toga. To ne znači da na listi ne smije uopće biti slatkiša/grickalica, jer uvijek ima prostora i za to. Samo neka to bude ona količina koja ti se uklapa u tjedni jelovnik, ako je recimo kupovina na tjednoj bazi.

Ideš na neku zabavu/druženje i znaš da jedino što tamo ima za popiti su alkoholna pića ili sokovi puni šećera? Ponesi sa sobom stvari poput gazirane vode ili pića sa sladilima. Tako ćeš imati za popiti nešto "zabavnije" od vode, a možeš ponijeti i malo više toga kao dobar gost pa možda još nekome bude odgovaralo.

hrana

Znaš da ne hodaš dovoljno tijekom dana/tjedna? Probaj neke od sljedećih stvari. Počni slušati dobru audioknjigu koja te jako zanima, ali dogovori se sa sobom da ćeš je slušati samo kad odeš u šetnju, a ne doma dok ležiš na krevetu. To će ti dati dodatni poticaj da se veseliš odlasku u šetnju. Ne mora to biti audioknjiga, može biti neki podcast ili predavanja, ima toliko izbora koliko do kraja života ne možemo poslušati. Još jedna opcija je ako imaš za obaviti neke pozive, recimo možda se dugo nisi čula s prijateljicom – ponesi slušalice i telefoniraj u šetnji.

Većina druženja s prijateljima se svede na to da samo sjedite te pijete i jedete? Pričaj s njima o svojim ciljevima i istražite duge opcije za druženje. Možete odabrati neku strukturiranu aktivnost ili jednostavno otiđite prošetati. Meni je ovo jedan od apsolutnih favorita koje prakticiram redovito, šetnja i razgovor.  

Na poslu nemaš puno izbora pa jedeš gluposti? Ovdje isto imaš nekoliko opcija koje možeš probati pa izaberi onu koja ti najviše odgovara. Pripremi unaprijed kvalitetan obrok i ponesi ga sa sobom. Istraži koje dobre opcije možeš uzeti u menzi ili naručiti da ti dostave. Pronađi gdje ti je blizu supermarket s gotovom hranom i tamo kupi dobar obrok.

Ovo su samo neki od primjera s kojima sam se susreo u radu s klijentima te koristio osobno, ali nadam se da ste dobili ideje za stvari koje možete isprobati kod sebe.

hrana

Zaključak

Okolina i sustavi, ovdje leži ključ. To je ono na što diktira naše postupke u dosta slučajeva. Snaga volje je super, ali kad smo umorni ili rastreseni – na autopilotu ćemo odabrati ono što nam je u tom trenu najjednostavnije.

Upravo iz tog razloga ne smijemo previše ovisiti o volji. Idemo se potruditi da nam željeni postupci budu lako dostupni, a istovremeno si otežamo postupke koje ne želimo. Stvorimo si okolinu i sustave koji nas guraju u smjeru u kojem želimo ići.

Objavljeno 29.01.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!