BESPLATNA DOSTAVA za svu fitness opremu - iskoristi super pogodnost

Kako izbjeći i kako liječiti žuljeve?

Image

Iako žuljevi nisu pretjerano opasna stanja, oni su dovoljno problematični da radi njih ne možete nastaviti trening ili utrku.

Također, ako dobijete žulj na mjestima poput pete, a ništa ne promijenite u načinu trčanja ili obući, žulj će te iznova i iznova ponavljati i stvarati vam kontinuirane probleme.

Koji je najčešći uzrok žuljeva?

Žuljevi se obično javljaju na stopalima ili nogama, a uzrokovani su trenjem cipela ili odjeće koje se događa na istom području dulje vrijeme.

Na mjestu trljanja vanjski sloj kože odvaja se od unutarnjih slojeva, a prostor između slojeva ispunjava se tekućinom, kako nastaje žulj, odnosno bolni mjehurić ispunjen vodom.

stopalo

Kako spriječiti nastanak žuljeva?

Najbolji način za sprječavanje razvoja žuljeva ispunjenih vodom je provjeriti pristaju li odjeća i obuća dobro. Ako kupujete novi par cipela ili tenisica, postupno ih nosite u kratkim šetnjama ili na kraćem trčanju prije nego ih koristite na dulje vrijeme.

Nošenje dobro podstavljenih čarapa, s dobrim upijajućim svojstvima, spriječit će da se stopala navlaže znojem i ublažit će trenje između tvrde površine cipela i kože.

Kako biste spriječili trljanje obuće ili odjeće s kožom koje dovodi do nastanka žuljeva, dermatolozi savjetuju pratiti sljedeće savjete:

  • Zaštitite stopala – kako biste spriječili nastanak žuljeva po stopalima, uvijek nosite primjerene čarape od materijala koji će stopalo držati suhim. Također, uvijek budite sigurni da vam obuća pristaje savršeno i brojem i modelom, kako biste spriječili trljanja. Obuća ne smije biti ni prevelika ni premala.
  • Nosite primjerenu odjeću – tijekom fizičke aktivnosti, nosite odjeću koja će odvoditi vlagu od znoja dalje od vašeg tijela i tijelo držati suhim. Izbjegavajte odjeću napravljenu od pamuka, jer ovaj materijal zadržava vlažnost i potiče trenje, glavni uzročnik razvoja žuljeva. Također, odjeća neka bude prozračna i primjerene veličine.
  • Razmislite o mekanim bandažama – na problematičnim područjima, poput stopala ili butina, razmislite o mekanim bandažama koje će spriječiti trenje materijala i kože.
  • Nanesite puder na kritična područja – već s običnim baby puderom možete napraviti mnogo da spriječite trljanje kože i materijala pa ga nanesite na kritična područja.
  • Nanesite lubrikant - kako biste spriječili razvoj žuljeva između nožnih prstiju, najčešće kod trčanja, prije aktivnosti između prsta nanesite lubrikant kako biste izbjegli trljanje i smetnje.
  • Zaustavite aktivnost - ako osjetite bolove ili nelagodu ili zamijetite crvenilo na mjestu trenja – spriječite razvoj žulja dok još stignete pa nekih od ranije nanesenih savjeta spriječite njegov daljnji razvoj.

zulj

Kako tretirati žuljeve kad se razviju?

Kad se žulj pojavi, najbolje je prekriti ga flasterom kako biste spriječili pogoršanje. Kad se žulj potpuno razvije i plik se ispuni tekućinom, nemojte ga bušiti i ispuštati nekupljenu tekućinu kako biste spriječili moguću infekciju.

U slučaju pojave crvenila i razvoja infekcije oko i na žulju, svakako se posavjetujte s liječnikom kako biste spriječili daljnje komplikacije, koje mogu dovesti do infekcija kože ili krvi.

Kako će u nekom trenutku sigurno doći do pucanja žulja, područje žulja uvijek održavajte čistim i prekrivenim. Također, kad se žulj sasuši i stvori se nova koža, nemojte je trgati jer time sprječavate puni oporavak žulja i rane koja je s njime nastala.

Žuljevi se najčešće sami zaliječe kroz 5-7 dana.

Objavljeno 04.09.2021.

Posjeti nas u Fitness.com.hr trgovinama i na webshopu

U fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu i na webshopu možeš pronaći sve proizvode za ostvarenje svoje super forme. Na jednom mjestu pronađi najveću ponudu fitness opreme i dodataka prehrani!


Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!