Znate li koja je uloga stopala u treningu?
Vježbe

Znate li koja je uloga stopala u treningu?

U fitnesu često razgovaramo o brojnim segmentima tijela i njihovom oblikovanju i funkcionalnosti kroz trening. No, u tom kontekstu o stopalima se rijetko ili nimalo ne govori. Ako uzmemo u obzir da se većina pokreta, pa tako i treninga, odvija u stojećem položaju, dakle s osloncem na stopalima, onda se zaključak o važnosti stopala nameće sam od sebe – stopalima, kao glavnom inicijatoru pokreta, u treningu trebamo pristupiti kao i svakom drugom dijelu tijela.

Iako među stručnjacima i znanstvenicima postoje oprečna mišljenja u kakvoj obući bi trebali vježbati, jedno je sigurno – suvremeni čovjek, a osobito žene, provodi većinu vremena u obući koja onemogućava pravilnu funkciju stopala te su ona danas posebno ugroženi dio tijela.

Stopala

Osim što se stopalima oslanjamo na podlogu kada stojimo, ona služe i kao svojevrstan amortizer ostatku tijela. Kao što znamo, naš koštano-mišićni sustav sastoji se od aktivnih (mišići) i pasivnih struktura (kosti, zglobovi). Mišići razvijaju i prenose silu kroz tijelo te ako ne funkcioniraju na pravilan način, opterećenje se prenosi na pasivne strukture te posljedično dolazi do njihova oštećenja.

U stopalima pronalazimo više od 100 mišića koji stoje na prvoj liniji obrane kod udara tijela o podlogu koji se događaju pri skokovima, odrazima, trčanjima….Kada u mišićima stopala postoji problem, on se poput vala širi na ostatak tijela uzrokujući mnoge tegobe koje na prvi pogled ne bi nikada povezali sa stopalima. Primjerice, bol ili disfunkcija u koljenu, kuku, kralježnici ili čak u vrlo udaljenom ramenu mogu biti povezani sa disfunkcijom stopala.

Stopala

Zbog stopala mogu trpjeti i vaše sportske performanse bez obzira kojim oblikom treninga se bavite. Biomehani-ka ljudskog kretanja složen je i međuzavisan sustav dijelova od kojih se sastoji. Da, zbog stopala može patiti vaš čučanj, mrtvo dizanje ili rameni potisak. Imate li problema sa savladavanjem tehnike pojedine vježbe ili pak trenažnim progresijama u smislu opterećenja, najprije provjerite svoja stopala.

Jedna od najčešćih pogrešaka koja se javlja u treningu a tiče se stopala jest nepravilno raspoređivanje oslonačnih točaka ili jednostavnije rečeno – ne raspoređujemo masu svog tijela ravnomjerno na 3 točke: peta, baza palca i baza malog prsta. Ako svoje stopalo zamislimo kao trokolicu, prilikom vožnje sva tri kotača bi tre-bala biti približno jednako opterećena. Ukoliko bi jedan od kotača bio podignut ili ukošen, ostali kotači bi se morali prilagoditi nadomještajući jednu oslonačku točku. Time se stres i rizik za njih znatno povećava. Jednako je i sa stopalima.

Stopala

Ako ne koristimo pravilno tri točke oslonca, ostale dvije će patiti, prenaprezati se, grčiti te uzrokovati ranije spomenut lanac problema duž cijelog tijela. Koristite 3 oslonačne točke, očuvajte svoj uzdužni svod postojanim i stabilnim. Tako vaše stopalo postaje stabilnije i snažnije te bolji čuvar ostatka tijela. Jednom kada osvijestimo ulogu stopala u našem treningu i naučimo ih postavljati u ispravan položaj, svi stavovi i pokreti će biti poboljšani jer kreću sa stabilne platforme.

Stopala su osnova naše ravnoteže i stabilnosti a njihov razvoj čest je trenažni cilj i kod rekreativaca i kod profe-sionalnih sportaša. Trenirati ravnotežu i stabilnost ne vodeći računa o stopalima, vrijeme je pa tako i novac bačen u vjetar.

Reebok Speed TR tenisica pruža dovoljnu razinu stabilnosti i fleksibilnosti za vaše stopalo kada je to po-trebno što je čini najsvestranijom tenisicom na tržištu. Vodeći svjetski treneri vrlo često posebno naglašavaju ulogu visine pete na sportskoj obući iz razloga što visoka peta često može smanjiti mobilnost gležnja koja nam je vrlo važna kako u dizanju utega tako i u trčanju. Posebno ojačana peta na Speed TR tenisici je visine samo 3 mm kako bi vaši čučnjevi bili efikasni i sigurni, a gležnjevi zdravi.

Reebok Speed TR tenisice dostupne su po cijeni od 749,00 kuna u maloprodajnoj mreži Reebok partnera: FitZone by PolleoSport - Arena Zagreb, Intersport, Ferivi, #One Joker Split, Top Sport i Sport & Moda.

 

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Zašto je dobro trenirati bos? x 10
    Trčanje bez obuće jače angažira mišiće stopala i listova, što ublažuje udar tijela s podlogom, čineći cijelu radnju puno prirodnijom.
  • Uloga i važnost asistencije prilikom vježbanja sa utezima x 3
    Često smo u fitness centrima svjedoci nepravilne asistencije prilikom izvođenja različitih vježbi. Pogotovo se to dešava kada osobe rade sa velikim težinama. Zbog toga je vrlo bitno da imamo nekog kra...
  • Da li znamo kako naš mišić radi tijekom treninga ? x 15
    Veoma je lako zaključiti da je fitness sport zasnovan na mišićima i sve u vezi njih. Umaramo ih, hranimo, odmaramo, pa opet sve ovo ponovo. Kao što znate, svaki od ovih faktora mora se kombinirati kak...
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 21.03.2018
Piše:
Sponzorirani članak