Zanemariva bol ili ozbiljan problem? 5 simptoma na koje trebate obratiti pažnju

Image

U većini situacija razumijemo znakove upozorenja koje nam daje naše tijelo. No sljedećih 5 znakova većina vježbača često previdi i ne potraži liječničku pomoć na vrijeme.

Znakovi upozorenja

Poslužit ćemo se primjerom mlade, zdrave i aktivne žene. Dogodila joj se sasvim neuobičajena stvar tokom pješačenja – srce joj je lagano počelo poskakivati. Zaključila je da nije ništa ozbiljno, ipak je bila u dobroj fizičkoj kondiciji i naponu snage te nastavila. No, sljedeće se jutro situacija nije popravila, puls je još uvijek bio nepravilan i zahvaljujući brzoj liječničkoj intervenciji isključen je srčani udar kao uzrok. Problem je zapravo bio u štitnjači.

Neka nam ovaj primjer posluži svima kao dokaz koliko ozbiljne posljedice mogu biti ignoriramo li znakove upozorenja koje nam daje naše tijelo.

Čak i ako vježbate i dobro poznajete svoje tijelo možete krivo protumačiti znakove. U biti, "mlade, fit žene često ih ignoriraju", kaže dr. Ed Laskowski, kodirektor Mayo Clinic’s Sports Medicine Centra u Rohesteru. Neke boljke i simptomi ozbiljniji su nego što biste u prvu ruku pomislili.

Simptom: Nenamjerni gubitak težine

Scenarij: Iako niste unijeli promjene u rutinu kilogrami samo nestaju.

Vi mislite: Jeeeej! Napokon sam prešla plato.

Gubitak težine

Stručno mišljenje: Vi ste možda oduševljeni naglo nestalim kilogramima, ali "neobjašnjivi nagli gubitak na težini nosi i razloge za brigu", upozorava Steve Rosenbaum, predavač na Baylor College of Medicine u Houstonu. Jedna od mogućnosti je dijabetes, tip 1 ili 2 i problem leži u tome što četvrtina oboljelih od ove bolesti nisu niti svjesni svog stanja. Pošto se iznenadni dobitak na težini često izdvaja kako simptom dijabetesa, mnogi zanemare drugu stranu medalje. U ovom slučaju tijelo gubi sposobnost pretvaranja hrane u energiju i počinje koristiti zalihe. Uz nagli gubitak na težini dolazi rizik i od dijabetične kome ili čak smrti.

Što učiniti: Postoje neke predispozicije za razvoj bolesti, kao što su pretilost i povijest bolesti u obitelji, no svatko može oboliti od nje. Stoga, primijetite li da ste naglo počeli gubiti na težini 5-10 kg ili 10% ukupne težine u roku od mjesec dana odmah se obratite liječniku.

Također, ako primijetite da ste stalno žedni i gladni, konstantno umorni ili često morate mokriti napravite hemoglobin A1c krvni test da biste ustanovili imate li dijabetes. U slučaju da rezultat bude pozitivan vaš će vam liječnik propisati režim prehrane, tjelovježbe i lijekove koji će vam pomoći da kontrolirate stanje.

Simptom: Bol u leđima

Scenarij: Nova vježba za trbušne mišiće podarila vam je čvrst trbuh i dosadnu bol u leđima.

Vi mislite: To je zbog nove rutine, proći će.

Bol u leđima

Stručno mišljenje: Nova rutina mogla bi nejednako razvijati vaše trbušne mišiće, kaže Marty Jaramillo, vlasnik New York City I.C.E. Sports Therapy i fitness savjetnik. Vježbe za core postale su iznimno popularne i da zadovolje potrebe klijenta mnogi instruktori prenaglase vježbe samo za taj dio tijela. Rezultat su oslabljeni postranični i stražnji mišići, koji drže kralježnicu. "Neravnoteža hrani samu sebe", kaže Jaramillo. Kompenzirate korištenjem jačih prednjih mišića i situacija se vrti u krug sve dok se ne ozlijedite.

Što učiniti: Puno stvari može uzrokovati bol u leđima stoga obratite pozornost na tjelovježbe koje izvodite. U principu biste trebali provoditi jednaku količinu vremena (jednak broj setova i ponavljanja) vježbajući sve mišiće (prednje, po strani, stražnje). Ako ste se previše usredotočili na prednje mišiće Jaramillo preporučuje vježbe na dasci i njene varijacije da razradite i ostale mišiće. Pomoći će vam i trbušnjaci koji sadrže element okretanja (rotacije) (ne morate prestati izvoditi trbušnjake, osim ako ne osjetite bol). Trebat će 6-8 tjedana da se središnji dio tijela ujednači i kad se to dogodi "osjetit ćete kako su vam se poboljšale ravnoteža, držanje, stamina i izdržljivost", kaže Jaramillo.

Simptom: Suhi kašalj

Scenarij: Počnete kašljati tokom kardio rutine – svaki put oko 20 minuta nakon početka vježbe.

Vi mislite: Svo to disanje na usta, treba mi boca vode.

Stručno mišljenje: Mogli biste imati astmu koju također nazivamo reaktivni poremećaj disanja (RAD). "Uz RAD obično povezujemo hripanje (teško disanje), ali suhi, konstantan kašalj za vrijeme vježbanja također može biti jedan od simptoma", kaže Elizabeth Paras, fizijatrica na hitnoj pomoći u New Yorku. U stvari, kašalj za vrijeme vježbanja kada se vaša pluća naprežu može biti i jedini simptom. Još nije otkriven jedinstveni uzrok RAD-a, ali iritacija dišnih putova putem pasivnog pušenja ili plijesni igraju veliku ulogu. Ako poremećaj ne liječite to vam može onemogućiti izvođenje vježbi do kraja ili ,gore, poslati vas soptajući na EKG.

Što učiniti: Počnite liječiti taj kašalj. "Ako se to uvijek događa kada krenete trčati, primjerice 3 km, ili kada vaš puls dostigne 160 u minuti, kažite si kako to najvjerojatnije nije slučajno te biste trebali otići liječniku kako bi napravili neinvazivni test pluća", kaže dr. Paras. Ako imate astmu, dobit ćete lijek protiv alergije koji sadrži antihistaminike kako bi kontrolirao vaše simptome ili ako vaše stanje to zahtjeva inhalator koji će vam pomoći kontrolirati problem i pružiti vam potrebnu snagu kada budete vježbali.

Simptom: Napetost u koljenu

Scenarij: Yoga je učinila čuda za vaš stres, ali stalno vas zateže u stražnjem dijelu koljena.

Vi mislite: Moram se više istezati prije početka sata.

Napetost u koljenuStručno mišljenje: U stvari, možda je upravo svo to istezanje uzrokovalo popuštanje u zglobovima. Ženski mišići i ligamenti ne drže zglobove jednako sigurno kao što to čine muški mišići. "Preistezanje bi onda bilo prelagano", kaže Jaramillo. Kao rezultat preistezanja vaši mišići i ligamenti mogu stradati te se tako stavljate u rizičnu situaciju i izlažete još većoj povredi.

Što učiniti: Obratite pozornost na kojem mjestu vas boli kada se istežete. "Trebali biste osjećati u cijelom području mišića", kaže Jaramillo. Ako je bol samo u koljenu onda ste najvjerojatnije pretjerali. Dobra vijest je što vam možda neće trebati doktor. Samo budite pažljivi kada se istežete i pazite da ne gurate koljeno preko prirodne granice, kako savjetuje dr. Laskowski. Niste sigurni što te ozlijede znače? Sportski fizioterapeut vam može dati smjernice jednako kao i vježbe kako bi vam pomogao da učvrstite mišiće i ligamente. Dobar savjet kako poboljšati stabilizaciju koljena: sjednite na pod s ispruženim nogama i nagnite vaše tijelo prema naprijed istežući i leđa i koljena.

Simptom: Bol u prsima

Scenarij: Trčite zadnji kilometar i osjetite čudno peckanje u prsima.

Vi mislite: Vježbam. Moje srce samo jako lupa.

Stručno mišljenje: Pa i nije tako. Sada znamo da kad žena doživi srčani udar ponekad ne proživi klasičnu bol u prsima. "Trčanje je kao medicinski test stresa", kaže dr. Paras. Ako vas srce konstantno boli za vrijeme vaše rutine, možda ćete pasti test.

Bol u prsimaŠto učiniti: Nemojte brzati s naglim zaključcima. Dr. Rosenbuam preporučuje da rukom pritisnete područje gdje vas boli. Ako vas boli i na dodir najvjerojatnije ste oštetili mišić prsnog koša. To se može dogoditi u više navrata: ako pristisak napravite nepravilno ili se nešto izokrene. Dva ili tri dana odmora i topla kupka i bit ćete dobro. No ako ne možete napraviti pravilan pritisak na područje gdje vas boli ili ako se bol nastavi i jakog je intenziteta onda morate prestati s onim što radite, ili ako osjećate vrtoglavicu i ne možete doći do daha uzmite aspirin i odmah otiđite na EKG.

Objavljeno 26.04.2011.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
39
2
Podijeli s prijateljima!