Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na sve trake za trčanje!

Relaksirajuće vježbe za kraj treninga

Image

Opušteno tijelo i duh naše je prirodno stanje koje smo stekli rođenjem, dok nas tempo suvremenog života tjera da na to zaboravimo. Samo nekoliko minuta duboke opuštenosti, smanjuje umor i napetost djelotvornije nego više sati nemirna sna. U nastavku pročitajte kako otpustiti stres i koje vježbe nam pomažu u relaksaciji.

Važno je osvijestiti opuštanje

Tijelo i duh su blisko povezani, stoga ako su nam mišići opušteni i um će biti smiren. Ali u svakodnevnim stresnim situacijama, neprekidno smo bombardirani podražajima iz okoline, kada um putem živaca šalje mišićima poruku da se napnu u stanje pripravnosti.

Posljedica svega toga je da smo većinu vremena tjelesno i mentalno napeti, što dugoročno narušava cjelokupan zdravstveni status i ne dopušta našem organizmu da se revitalizira.

Zato je bitno naučiti pravilno se opustiti, jer čak i kada sjedimo na kauču kako bi se odmorili, ne znači nužno da smo se riješili napetosti.

Kako reagira organizam kada smo napeti i relaksirani

Živčani sustav je podijeljen na centralni i autonomni, dok se autonomni dalje dijeli na simpatički i parasimpatički, koji su važni kod opuštanja i odmora.

Svakodnevni stres aktivira simpatičku stranu autonomnog živčanog sustava, koja usmjerava krvotok u velike mišiće, te tijelo misli da se mora boriti protiv nečega ili pobjeći od nečega. Takvo dugoročno stanje dovodi do loše probave, slabog imuniteta, nakupljanja toksina i masnih naslaga u tijelu, a može dovesti i do raznih oboljenja organa.

Kada smo opušteni, aktivira se parasimpatički živčani sustav, krvotok cirkulira ravnomjerno po svim dijelovima tijela, te se ono obnavlja i oslobađa od toksina.

Opuštanje

Kako se kvalitetno opustiti

Da bi se u potpunosti opustili, pomaže usredotočenost na disanje. U opuštenom stanju dišemo svjesno, duboko i tijelo prima veću količinu kisika koji je važan za izmjenu tvari u organizmu i njegovo ponovno vraćanje u ravnotežu.

Dovoljno je izdvojiti samo 5 minuta u danu za sebe, kako bi postigli unutarnji mir i na trenutak pobjegli od svakodnevnih briga i obveza.

Ujedno će nas relaksirati redovito vježbanje, miran san i što češći boravak u prirodi.

U nastavku slijede vježbe za potpunu relaksaciju tijela i duha:

Položaj mrtvaca (Savasana)

Položaj mrtvaca (Savasana)

Vježba koja se na prvi pogled doima jednostavnom i beskorisnom, ali je daleko zahtjevna yoga asana koja nas uči opustiti tijelo i um.

U ležećem položaju na leđima, otvoriti ruke i noge i rotirati ih prema van. Potpuno se opustiti i usredotočiti na duboko disanje, naizmjeničnim napinjanjem i opuštanjem svakog dijela tijela od stopala prema glavi.

Kada osvijestimo osjećaj napetosti pojedinih mišića, možemo biti sigurni da smo osvijestili i opuštenost tijela.

Položaj djeteta (Balasana)

Položaj djeteta (Balasana)

Isteže leđa i uči nas da u potpunosti smanjimo napetost u ramenima i vratu.

U klečećem položaju spustiti stražnjicu na pete i čelo na podlogu. Ruke opustiti uz tijelo s dlanovima rotiranima prema stropu.

Koljena na prsima u ležećem položaju na leđima

Koljena na prsima u ležećem položaju na leđima

Idealna je za osobe kojima prethodna vježba stvara nelagodu (ne mogu dotaknuti glavom pod ili spustiti sjedne kosti na pete). Opušta i isteže donji dio leđa.

U ležećem položaju na leđima, privući koljena na prsa i dlanovima obuhvatiti potkoljenice.

Twist s koljenima u ležećem položaju na leđima

Twist s koljenima u ležećem položaju na leđima

Ležeći na leđima otvoriti ruke u T položaj, te koljena spustiti u jednu stranu. Pogledati prema suprotnoj ruci od smjera koljena.

Isto ponoviti na drugu stranu.

Objavljeno 24.03.2014.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!