Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Kineziterapeutski vodič za trenere: 5 testova koje morate napraviti prije prvog treninga!

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Trener/ica si? Radiš individualno s klijentima? Osim znanja o tehnici pokreta, funkcionalnim sposobnostima, zonama rada i ostalom, kineziterapija je područje koje bi ti moglo neizmjerno pomoći u radu i smanjiti rizik od ozljeda za klijenta.

Uobičajeni postupak kada novi klijent dođe na individualni trening je da ga se testira. Testiranje može biti na osnovi njegovih/njenih sposobnosti, ali i na osnovi izgleda. Upravo radi toga se koriste inicijalni testovi sposobnosti bilo to na ergometrima, trčanje ili izdržaj u planku. Potrebno je zapisati inicijalno stanje klijenta kako bi se mogao pratiti napredak i prilagođavati trening za vrijeme ciklusa treniranja.

Osim toga ukoliko klijent ima želju za estetskim mijenjanjem tijela super će poslužiti metar s kojim se izmjere širine udova ili trupa; vaga koja mjeri mišićnu masu, masno tkivo i ostalo ili kaliper koji mjeri masne nabore. Nakon inicijalnog testiranja i mjerenja mase tijela i omjera mišića i masti trener dobiva prilično dobru ideju što dalje – kakve pokrete uvesti u trening u kakvom intenzitetu i volumenu.

Ipak, o klijentu se može još puno saznati ako bi otvorili temu kineziterapije. S informacijama koje bi trener saznao za vrijeme testova mobilnosti, testova za disfunkcije tijela i ostalo bi od početka mogao uvesti korektivne vježbe u program treninga i na taj način poboljšati tehniku izvođenja npr čučnja ili pressa iznad glave i sigurno smanjiti mogućnost od ozljede.

Testovi

Testova ima mnogo. Toliko mnogo da ako biste ih krenuli sve odrađivati cijeli prvi mjesec treninga biste mogli samo testirati vašeg klijenta. To naravno nije cilj tako da će u ovom članku biti navedeni svi bazični testovi koji trenera mogu usmjeriti na daljnje testiranje ako je ono potrebno.

Što to znači? To znači da ako imate klijenta koji svaki test naveden ovdje prođe bez problema osim jednog, npr. testa za dorzifleksiju gležnja, onda nije potrebno davati klijentu dodatne testove za mobilnost ramena ako se ne žali na bol u tom području, nego bi se trebalo pobliže posvetiti gležnju.

Test 1.

test

Test za dorzifleksiju gležnja je do detalja objašnjen u ranije napisanom članku. Ukratko, dok je klijent okrenut licem i kukovima prema zidu stavlja svoje puno stopalo do zida kako bi ostvario kontakt zida i vrhova nožnih prstiju, nakon toga pokušava koljenom dotaknuti zid bez da se peta stopala odiže od poda.

Takav test ponavlja i udaljuje nogu od zida malo po malo sve dok ne dođe do udaljenosti gdje se peta odiže od zida. Posljednja udaljenost stopala gdje je i dalje puno stopalo bilo u kontaktu s podom a kontakt između koljena i zida se ostvario je rezultat testa.

Uobičajeno je da jedna i druga noga nemaju isti rezultat tako da su i vježbe za balans između dvije noge također pokazane u članku. Rezultat koji je 40% dužine stopala je uspješni test, manje od toga nam ukazuje na problem mobilnosti gležnja.

Test 2.

thomas test

Thomas test je opće poznati test za procjenu stanja mišića natkoljenice i fleksora kuka jer kroz veoma jednostavan postupak možemo vidjeti koliko su kvadricepsi i hip fleksori izduženi ili skraćeni.

Test se izvodi tako da klijent legne na leđa na povišeni ležaj/klupu tako da mu potkoljenice vise s ruba ležaja. Privuče jednu nogu koja je flektirana u koljenu sebi do prsa dok druga i dalje visi s ležaja. Ako se noga koja je ostala visjeti podigne s ležaja, ispravi se u koljenu, odvoje se donja leđa od površine ili se trtica odvoji od ležaja onda postoji skraćenje već navedenih mišića.

Test 3.

test

McCarthy test je također veoma lagan za izvođenje te nije potrebna dodatna oprema za testiranje. Klijent legne na leđa na ležaj/površinu tako da su mu noge ispružene u kontaktu s podom. Primi se rukama za potkoljenicu noge koja je flektirana u koljenu i pokuša je dovući sebi do prsa.

Ako to nije moguće ili osjeća takozvanu kočnicu/štipanje u kuku potrebno je napraviti daljnje testove ili čak terapiju za sindrom sraza (hip impingement).

Test 4.

test

Vježba Wall slides može služiti kao veoma jednostavan test za procjenu hiperlordoze/kifoze i mobilnosti ramenog pojasa sve u jednom.

Klijent se u blagom čučnju nasloni leđima na zid i pokuša ostvariti kontakt trtice, cijele kralježnice i glave s zidom. Ako je to uspio radi kontakt zida i laktova u visini ramena i pokušava dovesti podlakticu u kontakt sa zidom. Nakon toga s veoma sporim pokretima pruža svoje ruke u položaj iznad glave bez da gubi kontakt leđa koji je prijašnje ostvaren. U uspješnom testu klijent bi trebao zadržati kontakt zida i trtice, kralježnice, glave, laktova i ruku.

Test 5.

test

Shoulder Impingement test treneru govori postoji li oštećenje u ramenu u tipu burzitisa, tendinopatije ili tendinitisa. Ako klijentu testirate desno rame onda desni dlan stavi na lijevo rame i podigne lakat prema licu. Ako postoji bol onda je test pozitivan na Hip Impingement.

Objavljeno 08.09.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!