Intervju s dugogodišnjom trenericom i uspješnom natjecateljicom Martinom Lepčin

Image

(Martina Lepčin)
Martina Lepčin Martina Lepčin

1. Kako izgledaju tvoji počeci u fitness, body – building svijetu?

Bilo je to još u prošlom stoljeću, smiješno zvuči, ali živa istina. U teretanu sam prvi puta ušla sa svojih nepunih 16 godina. Cijeli svoj život sam zaljubljenik u sport tako da je rad sa utezima bilo samo pitanje vremena. U to vrijeme cure su bile malo čudna pojava u teretani, i ako su vježbale, utezi nisu bili teži od 2kg. Naravno čast izuzecima.

Prve upute što i kako vježbati / jesti dobila sam od par “velikih“ dečki koji su se u to vrijeme spremali za natjecanje. Dan, danas sam im zahvalna za to. Kasnije su došla prva natjecanja i definitivno moja spoznaja da je to..to!!

2. Što te je privuklo natjecateljskom fitnessu?

Što me je privuklo? Puno toga.. Iskreno dok nisam 1998g. po prvi puta vidjela kako izgleda fitness natjecanje na VHS traci nisam imala pojma što je to?? Samo su mi ljudi oko mene govorili – “ej zašto ne probaš..tebi bi to dobro išlo!?”

Natjecateljski fitness je kompleksna disciplina,uz ocjenjivanja simetrije, proporcije, musculature tijela postoji i rutina u kojoj natjecateljica pokazuje što može sa svojim tijelom tj. pokazuje koliko je snažna, fleksibilna, motorički sposobna.Taj dio je meni najdraži..nažalost djevojke se trenutno u Hrvatskoj ne natječu u ovoj disciplini jer je prezahtjevna i naporna te se odlučuju na kategoriju body fitnessa po IFBB pravilima.

Body-fitness je također vrlo lijepa kategorija, zahtjeva nježniju muskulaturu nego u body-building kategoriji. Naglasak je na skladnom, atletski razvijenom ženskom tijelu te je osim same figure bitan način prezentacije te stajling svake natjecateljice.

Martina Lepčin

3. Postoje li predrasude okoline prema atletski građenim ženama i kako si se nosila sa time?

Nažalost predrasude postoje uvijek prema nečemu što nije često. Osobno pamtim više simpatičnih trenutaka nego ružnih. Volim bodybuilderice i iskreno im se divim.. Totalno mi je cool vidjeti mišićavu ženu koja šeta plažom, a ostale žene okreću očima dok muškarci ih promatraju u čudu i misle si svoje.

Kod nas je nažalost prihvatljivije vidjeti anoreksičnu osobu ili onu pretilu.

Veseli me jako to što postoji portal kao što je fitness.com.hr. koji ljudima na neki način približava fitness i body-building kao stil života pa se također nadam da će pobornika biti sve više.

4. Koji su 5 najsvjetlijih trenutaka tvoje dosadašnje karijere?

Martina Lepčin s medaljamaTeško mi se odlučiti za 5. Navesti ću one koji su mi posebno u srcu. Moje prvo natjecanje 1998g.- I Hvatsko prvenstvo u sklopu tadašnje HUBBF.

Prošlo je više godina da se odlučim ponovo natjecati, put me je odnio u smjeru WFF (Svjetske Fitness Federacije) i na natjecanja sam putovala van Hrvatske. 2006 g. osvajam Europski Kup u Rigi, fitness i apsolutnu kategoriju, zatim postajem Europska prvakinja u fitness atletic kategoriji..te iste godine postajem vice prvakinja svijeta u fitness kategoriji na Pro-World natjecanju u Vilniusu.

Ima još mnogo rezultata i medalja za spomenuti, ali nema smisla da dužim.

Moj definitivno naj trenutak u životu je rođenje moje kćerkice Rubi. Malena ima 4 mj. i skoro svaki dan je u fitnessu..hehehe..željezo se kuje dok je vruće.

OPASNE STVARI

5. Možeš li u kratko objasniti kako izgledaju pripreme za neko vrhunsko fitness ili bb natjecanje?

Hmm..u kratko? Bojim se jako teško.

Puno rada, znoja, odricanja i muke! Trening po 2, nekada i 3 puta dnevno. Striktno određena prehrana van i unutar sezone natjecanja. Veliki financijski ulozi! S obzirom da velika većina ljudi misli da su ljudi koji se bavi bb čudaci i da ništa drugo u životu ne rade, mogu samo reći da žive u zabludi. U natjecateljskom bb i fitnesu su mnogi zaposleni ljudi, full time mame i tate, ljudi o kojima bi se dalo svašta zanimljivo čuti i napisati.

Martina Lepčin

6. Nabroji 5 faktora koji su ekstremno bitni ako želimo vrhunske rezultate?

1. Prehrana prilagođena cilju
2. Trening
3. Dopunska prehrana za sportaše
4. Odlučnost i dosljednost!!
5. Hmmm…dobra mjuza na i-podu! ;))

7. Kako izgleda jedan tvoj dnevni/ tjedni jelovnik?

Trenutno se postupno pokušavam riješiti kilograma dobivenih u trudnoći tako da mi se obroci sastoje od zobenih pahuljica, pilećeg i purećeg filea, tune u vodi, bjelanjaka i puno zelenog povrća.

8. Koliko smatraš suplemente bitnima i koji su “must have”?

Suplementi su definitivno potrebni kod svakog aktivnog natjecateljskog sporta. Ono što je meni “zakon” je dobra dnevna doza multi minerala i vitamina, izolat whey proteina, kombinirani mliječno-jajčani protein, glutamin i kreatin.

Suplementi su nešto na čemu ne treba štedjeti, kod njih definitivno cijena odgovara kvaliteti.

9. Nabroji 3 najomiljenije vježbe i objasni zašto su ti NAJ?

1.Biceps pregib bučicama….razlog..hmm..dobar “pump”
2.Čučanj - iskorak ( šetnja cijelom dvoranom) …pogađa kompletnu nogu i mišiće stražnjice..zakon.
3. Deadlift (mrtvo dizanje) ..razlog..pa eto, neka svatko proba pa će vrlo živo saznati razlog!

10. Kako izgleda tvoj trening - izdvoji nam ono što smatraš najbitnijim?

Trenutno sam u fazi psiho-fizičke pripreme za početak ozbiljnog treninga. Nažalost trudnoću sam doslovce provela u krevetu i povratak u staru rutinu prehrane i treninga zahtjeva puno truda. Mislim da ću u jesen opet krenuti onako pravo. Planiram krenuti sa kružnim treningom i dosta kardia.

Ono što smatram bitno kod treninga je to da svi trening moraju isključivo prilagoditi sebi i svom trenutnom inicijalnom stanju organizma. To znači da skidanje s neta nekog treninga po kojem radi neki vrhunski sportaš i nije baš pametan potez početniku u teretani. Moja preporuka svima je da se konzultiraju sa profi trenerima, da ulože u izradu osobnog treninga – jelovnika.

11. Ima li puno ljudi u bb i fitness svijetu koji koriste nedopuštene supstance te što misliš o tome?

Kao prvo htjela bih napomenuti da je problem dopinga prisutan u cijelom natjecateljskom sportu tako da me osobno jako ljuti direktno povezivanje bb sa njime.

Doping je u sportu prisutan od početka Olimpijskih igara i nažalost biti će tu još dugo. Body building je mnogo više od toga, ružne komentare mogu izreći samo one osobe koje baš i ne raspolažu sa prevelikim znanjem o bb kao sportu i koliko on zahtjeva truda, predanosti i upornosti.

ČILANJE

12. Jesi li ikada nekoga istukla? :)

Hahaha..naravno da, DA! Jednog Denisa u osnovnoj školi.

13. Čestitamo na bebici, da li si trenirala u trudnoći i kako se namjeravaš vratiti u formu nakon porođaja?

Zahvaljujem na čestitci.

Nažalost već sam spomenula da sam strogo mirovala u trudnoći, tako da mi je najveća fizička aktivnost bilo štrikanje dekica i sl. stvari za moju curicu. Iskreno planirala sam vježbati u trudnoći i veliki pobornik sam toga. U formu se vraćam polako, pazim na prehranu i veselim se skorom početku treniranja.

Već i sada provodim dosta vremena u svojoj teretani pa se nadam da će se kroz kojih pola godine do godinu - rezultati i vidjeti.

14. Dopustiš si ponekad ćevape, čips i Coca-Colu?

Ćevape..o daa.. jedem ih bez kruha ili lepinje..obično sa morem povrća sa strane.. Coca –cola zero ili light..običnu nikada nisam voljela…a čipsa se iskreno ni ne sjetim. Zato mi sladoled vrlo često padne na pamet!

15. Što voliš raditi dok ne treniraš?

Uglavnom vrijeme provodim sa svojom obitelji, prijateljima na 2 i 4 noge…volim raditi svoj posao, putovati sa suprugom ..ma rekao bi moj frend..volim sve što vole mladi..haha.

16. Martina, ima li još nešto što bi željela reći našim FITovcima?

Mislim da većina onih koji prate rad na fitness.com.hr portalu znaju koji je recept za uspjeh! Nekolicina je sudjelovala na fitness izazovu i mislim da mogu zorno posvjedočiti što znači 3mj. biti dosljedan sebi i koliko predanosti treba da se postignu vrhunski rezultati. Onima koju su sudjelovali želim iskreno i od srca čestitati na odličnim rezultatima, a sve druge pozvati da nam se pridruže u nekom nadolazećem izazovu.

Objavljeno 30.06.2010.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!