Osobni trener odgovara na pitanja - tema: vježbe, discipline i mršavljenje - 2.dio

Image

Nastavljamo s idejom koju smo pokrenuli. Osobni trener Dalibor Petrinić odgovara na najčešća pitanja koja muče vježbače. Prethodnih 10 pitanja pogledajte ovdje. Nastavljamo sa sljedećim pitanjima o mršavljenju, vježbama, mentalnoj snazi - pročitajte:

11. Koliki je omjer važnosti prehrane i treninga kod mršavljenja?

Pa za veliku većinu ljudi, rekao bih da je omjer 50-50, što znači da je pravilna prehrana isto bitna kao i pravilan trening.

Dalibor Petrinić12. Ako bi morali izabrati samo jednu metodu mršavljenja, što bi nam bilo bolje izabrati; samo dijetu ili samo kvalitetan trening?

Definitivno samo dobar trening bi bilo učinkovitije, jer sa kvalitetnim treningom izgrađujemo mišiće, ubrzavamo metabolizam i brže sagorijevamo kalorije čak i kada spavamo, a sa dijetom samo gubimo vodu i mišiće i usporavamo metabolizam, jer tijelo počne razgrađivati mišiće jer ne dobiva dovoljno energije kroz hranu.

13. Ako bi morali raditi samo jednu vježbu do kraja života, koja bi to vježba bila?

Mrtvo dizanje. Ta vježba radi gotovo sve mišiće u tijelu, osim ramena, i što je vrlo bitno povezana je sa svakodnevnim životom, jer cijeli život nešto podižemo s poda, i najčešće ozljede kralježnice potječu upravo od nepravilne tehnike dizanja stvari sa poda. Vezano uz to svima savjetujem da im varijacije te vježbe budu osnovni dio svakog treninga, bez obzira šta im je cilj!

14. Što misliš o aerobiku?

Šta to još postoji? Ozbiljno ljudi, pod hitno izađite iz kamenog doba vježbanja i pređite u sadašnjost, ili bolje rečeno, za većinu vas budućnost! Nemojte me krivo shvatiti, između kauča i aerobika, odaberite aerobik, ali ako vam je cilj mršavljenje i mišićavo tijelo, onda nemojte gubiti vrijeme na aerobik.

Razumijem da većina vas voli druženje, muziku, ples i znojenje koje doživite na satu aerobika, ali to možete doživjeti i subotom kad izađete u svoj omiljeni kafić ili disko. Ako pričamo o rezultatima i efektivnosti, aerobik je prošlost, što su dokazala i brojna istraživanja posljednjih godina. Ali ako se samo želite zabaviti i oznojiti, samo nastavite. Molim vas, nemojte se onda čuditi zašto vam tijelo izgleda isto zadnjih par godina.

Dalibor Petrinić15. Koje sprave odobravaš za treniranje?

Concept 2 – veslački ergometar. Sjajna sprava koja jača većinu mišića na tijelu, a pogotovo dobro djeluje na povećanje aerobnih kapaciteta. Traka isto može proći, ali samo za intervale šprinteva i hodanja. Nikakvo brzo hodanje ili sat vremena jogginga, ako vam je cilj sagorijevanje masti. Drugo sve je manje-više bačen novac, što se rezultata tiče.

16. Kriza je u cijelom svijetu, a pogotovo tu u Hrvatskoj, imaš li kakvih savjeta za ljude koji nemaju novaca za teretanu?

Ako ima volje ima i načina. Ja osobno sam svoje tijelo izgradio vježbama poput zgibova, sklekova, čučnjeva, skokova, trbušnjaka itd. Nema isprika, može se izgraditi zavidno tijelo ne izlazeći iz kuće. Pitanje je samo koliko to jako želite!

17. Svi pričaju o fizičkoj snazi, ali malo tko spominje mentalnu snagu kad se radi o treningu, možeš li nam reći svoje mišljenje o tome?

Naravno. Da, zanimljivo je koliko ljudi znam da su jaki u jednom ili drugom polju, ali samo par je jako u oboje. Šta će vam jako tijelo, ako vam je um slab? Isto tako, što će vam jak um ako vam je tijelo slabo? Imam par klijenata koji si već prije početka treninga utuve u glavu da će im biti težak trening, i normalno da im je onda težak. Slabost uma pogotovo dolazi do izražaja kod mojih treninga jer su dosta naporni i nakon nekog vremena tijelo počne odustajati i onda se vidi prava snaga uma; dali ćete stati? Ili ćete se tjerati da idete dalje? Kao što kaže uzrečica slavnog američkog ragbi trenera: umor nas svih čini kukavicama! Da zaključim; ako niste jaki u glavi, teško da možete biti i u tijelu!

18. Što misliš o jogi?

Sjajna stvar, preporučam svima, barem dva puta tjedno u dane između treninga sa utezima bi bilo najidealnije!

19. Da se nadovežemo na to pitanje, koliko je bitna fleksibilnost?

Fleksibilnost je vrlo bitna i mislim da je 90% ljudi toliko kruto da ne mogu dotaknuti nožne prste kad se sagnu bez da saviju koljena. Istezanje na kraju treninga je bitno koliko i zagrijavanje, ali svi jedva čekaju da završe s treningom pa se u biti još više zategnu, a ne istegnu na kraju treninga s brzinskim istezanjem. Dobro istezanje mora trajati barem 10 min!

20. Može li se vježbama isključivo sa tijelom nabiti mišićna masa?

Pogledajte gimnastičare pa mi recite što mislite!

Dalibor Petrinić je osnivač i vlasnik Extreme fitnessa u Rijeci, detaljnije informacije i odgovore na pitanja možete dobiti na webu: www.extremefitness.hr

Objavljeno 12.10.2010.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!