Kako da vam fitness postane "stil života"?

Image

Bez obzira jeste li početnik u vježbačkom svijetu ili vježbate dulje vremena, gotovo je sigurno da ste se sreli sa sintagmom "fitness nije sport, to je način života!" No, što točno taj izraz znači i kako fitness od obične tjelesne aktivnosti koju provodimo par puta tjedno, postane način života? Znači li to konstantno gladovanje, prehrana puna dosadnih obroka i zapostavljanje svega nauštrb redovitosti u treningu? Naravno da ne!

Prije svega, fitness u širem značenju riječi, u smislu dobre tjelesne i psihičke forme i kondicije, nije kratkoročan događaj ili plan koji se može realizirati u 1 ili 3 mjeseca te koji, nakon protoka toga vremena, može biti završen. Upravo suprotno, postizanje fitnessa u širem značenju riječi jest dug i težak put koji zahtijeva strpljenje i snažnu mentalnu disciplinu, ali može biti realiziran na način kojim se ne remete uobičajene dnevne aktivnosti.

Stoga, predlažemo da slijedite nekoliko uputa kojima ćete fitness kao aktivnost uspješno inkorporirati u svoj svakodnevni život i prihvatiti ga kao način života, poboljšavajući kvalitetu svojeg života.

hrana dijeta

Osmislite plan za uspjeh

Mnogi se kreću baviti fitnessom s jasnim ciljem što žele postići, poput primjerice plana "želim skinuti 15 kilograma". No, ono što je bitnije jest plan kako će taj cilj biti ostvaren. Jasno je da nije dovoljno platiti članarinu i fitness centru i početi bez plana vježbati na spravama ili u grupnim programima.

Za osmišljavanje plana realizacije vašeg cilja vam je potrebno znanje o vježbanju, prehrani i svim segmentima koji su potrebni da bi cilj bio kvalitetno i za zdravlje sigurno - realiziran. Naravno da ne očekujemo da posjedujete to znanje, ali postoje stručnjaci kojima je preporučljivo da se obratite kako bi vam pomogli u osmišljavanju plana i vođenju vašeg treninga i prehrane prema vašem cilju.

Zaboravite da programi koji se reklamiraju naslovima "5 minuta vježbanja do savršene stražnjice" zaista donose rezultate. Zar mislite da bi itko imao problema s pretilosti da je zaista sve to tako lako?

Kada dobijete informacije od stručne osobe, potrudite se uživati u treninzima i prehrani koju vam je zadao. Ako niste motivirani vježbati sami, pozovite prijatelja da vam se pridruži. Ponekad je trening uz partnera dodatna motivacija koja će vas potaknuti da ustrajete u svom naumu.

Kad govorimo i prehrani, obrok u kojem stoji "150 g piletine i 150 g povrća", ne znači da trebate jesti bljutavo kuhano meso i zelenu salatu bez začina. Na internetu su dostupne tisuće ideja kako zdrave namirnice pripremiti na zanimljiv, ukusan i jednostavan način, a rezultat će biti obroci kojima ćete se radovati. Dodatno, osvijestite činjenicu da ovakvim obrocima ne samo da doprinosite realizaciji svojeg cilja, već i dugoročno činite dobro za svoje zdravlje.

istezanje

Uživajte u svojem treningu

Kako je ranije rečeno, trening mora biti zabava. U suprotnom, vrlo brzo će vam dosaditi i odustajanje će biti neizbježno. Stoga, birajte trening prema vlastitom interesu, a ne prema onome što vam drugi savjetuju. Ako ste više tip za grupne programe, pronađite grupu za sebe i krenite. Ako vam se više sviđa vježbanje u teretani, pronađite kvalitetan fitness centar i krenite s treninzima ondje.

Također, nemojte misliti da fitness podrazumijeva sate i sate provedene na orbitreku ili traci za trčanje. Naime, ako želite raditi kardio trening, možete ga odraditi i tako da odradite kružni intervalni trening, ali isto tako, formu možete postići i bez kardio treninga. Da, dobro ste pročitali. Moguće je postići kvalitetnu tjelesnu formu bez aerobne aktivnosti. I ovdje će vam stručna osoba biti od velike pomoći, tako što će osmisliti trening tako da ne morate raditi one vrste aktivnosti koje ne volite.

Osim toga, kardio trening može biti i odlazak na planinu s prijateljima, vožnja biciklom ili rolanje po lijepo vremenu što dakle, primarno bude druženje s dragim ljudima, a tek potom i - odrađen trening.

meditacija

Nemojte brinuti

Ok, pronašli ste program za sebe i krenuli. I to je to? Hm, pa vrlo često nije. Naime, mnogi će nakon par tjedana ipak shvatiti da odabrani trening (više) ne zadovoljava njihove želje ili, mnogo češće - pogled u ogledalo će pokazati da rezultati još uvijek nisu vidljivi!

Dakle, vratimo se na početak teksta gdje je napisano "postizanje fitnessa u širem značenju riječi jest dug i težak put"! Zaista smo to i mislili! Nitko ozbiljan i stručan vam NIKADA neće reći da će plan koji ste si zacrtali biti jednostavno realizirati te da će rezultati doći "za koji mjesec". To je jednostavno, nemoguće! Dakle, odustajanje zaista nije opcija, ako ste zaista odlučili ostvariti svoj cilj. Osim toga, stres koji si stvarate nezadovoljstvom, predomišljanjem i nesigurnošću, dodatno vam otežava put. Naime, kortizol, hormon stresa, jedan je od najvećih neprijatelja vaše dobre forme.

Stoga, smirite se. Ako je potrebno, razgovarajte sa svojim trenerom o problemima s kojima ste se suočili i nastavite slijediti njegove upute. Rezultati dolaze korak po korak, ali dolaze. Nemojte sumnjati u sebe. Budite redoviti u treningu, slijedite prehrambene upute koje ste dobili i budite svjesni da tim malim koracima činite dobro svojem organizmu i polako, kockicu po kockicu, slažete piramidu kojoj je na vrhu vaš cilj.

trcanje

Razmišljajte dugoročno

Uvijek i svima cilj mora biti jednak: Želim se osjećati dobro i biti zdrav! Na tom putu si zadajete manje, kratkoročne ciljeve koji podupiru realizaciju ovoga, glavnog. Naravno da za realizaciju ovoga glavnog cilja morate od prvoga dana početi poduzimati neke korake kojima ćete se riješiti loših životnih navika i početi usvajati one bolje i zdravije.

Budite svjesni da je to isto učinila i svaka osoba koju ste negdje vidjeli i čijoj se formi divite. Nitko nikada nije postigao super formu tako što je povremeno pazio što jede i povremeno odradio trening. Tajna je uvijek u ustrajnosti!

S tim u vezi, riješite se svih negativnih misli o sebi, poput "ja nisam sportski tip da bih to mogao postići!". Nitko od vas ne očekuje da postanete profesionalni sportaš, ali sposobnosti koje su potrebne za aktivno bavljenje sportom zasigurno imate. Stoga, umjesto citirane rečenice, radije mantrajte "ja to mogu jer ja to želim!". Zapamtite da je vaša glava ili vaš najbolji prijatelj ili najveći neprijatelj, sami odlučujete.

Dosezanje fitnessa kao načina života je dug i težak put na kojem ćete zacijelo ponekad zastati, pokleknuti, posumnjati u sebe. Bitno je da shvatite što je uzrokovalo to posrtanje, riješite problem koji eventualno imate, te nastavite dalje. Vrlo je čest slučaj da osoba koja primjerice u utorak pojede nešto što nije u dijeti, ostatak tjedna provede jedući nedozvoljene namirnice pod objašnjenjem "i tako sam već napravio loše tim prvim obrokom."

Usporedimo tu situaciju sa sličnim primjerom. Zamislite da zapnete koljenom za rub stola. Osjetit ćete bol. Zastat ćete i pričekati da bol prođe pa sljedeći put pripaziti da se ponovo ne udarite, zar ne? Pretpostavljamo da ipak nećete narednih dana namjerno udarati istim koljenom u rub stola jer ste već jednom udarili, pa je svejedno hoćete li udariti još par puta, zar ne? Razmišljajte tako i o dijeti.

salata rajčica

U prvim mjesecima ćete se privikavati na nove navike i zacijelo će biti trenutaka u kojima će vam biti jako teško. Nakon šest mjeseci redovnog vježbanja i provođenja propisane prehrane može se reći da ste ustrajni u svojoj odluci da realizirate prve, kratkoročne ciljeve. Kako mjeseci budu odmicali, trening i prehrana će biti nešto o čemu ćete prestati razmišljati.

Neće vam trebati podsjetnici što trebate kupiti u supermarketu, a što ne smijete, neće jedva čekati godišnji odmor jer će to značiti da nema ni treninga, nećete sanjati kako jedete neki junk food... Istovremeno, i dalje ćete imati život, radit ćete stvari koje vas vesele, družit ćete se s prijateljima na možda malo drugačije načine nego prije, ali ništa manje kvalitetno. A ono što je najvažnije, osjećat ćete se bolje i biti ćete zdraviji.

Eto, to znači da vam je fitness postao način života! Nije loše, zar ne?

Objavljeno 03.07.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
28
0
Podijeli s prijateljima!