Metode intervalnog treninga - vremenski setovi

Image

Vremenski setovi su metoda koju koristim većinom kada je prostor, vrijeme i potrebni rekviziti limitirajući faktor prilikom planiranja treninga.

Trening se radi na način da se oformi 8-10 stanica na kojima se radi u intervalima od 30 sekundi rada i 30 sekundi odmora nakon čega slijedi promjena stanice.

Vremenski setovi su po principu vrlo slični kružnom obliku rada, međutim razlikuju se jer jedina pauza (30 sekundi) je između vježbi te nakon odrađenog seta nema odmora već se ide na sljedeći set. Na ovaj način rada ovisno o broju, rasporedu i intenzitetu vježbi može se odraditi intervalni trening u trajanju do 30 minuta.

Skok

Prateći srčani puls tijekom treninga primjećuje se da puls ne pada ispod hipotetske granice od 60 % maksimalnog srčanog pulsa iznad koje razvijamo aerobne kapacitete te se zaključuje da i ovakvim radom indirektno radimo na podizanju aerobnih kapaciteta.

Ovakav sustav treninga je izuzetno efikasan i primjenjiv u programima sa ciljem smanjivanja potkožnog masnog tkiva kao svojevrstan odmak od klasičnog programa koji se bazira na dugotrajnom aerobnom treningu i staničnom radu na trenažerima.

U nastavku je prikaz jednog funkcionalnog intervalnog treninga koji često koristim zbog jednostavnosti primjene, malog broja rekvizita, mogućnosti izvedbe na ograničenom prostoru i sa većim brojem vježbača.

Slični koncepti su mogući i u radu sa većim opterećenjima (šipka, bućice) ali opterećenje se treba smanjiti u odnosu na metodu kompleksa zbog većeg broja ponavljanja i vremenskog trajanja treninga.

Ukoliko imate bilo kakvo pitanje vezano za članak - slobodno ga postavite u komentarima ili direktno autoru preko stranice Sajkoperformance.

Objavljeno 27.08.2012.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!