Medicinski fitness - povezanost korekcijskog i estetskog vježbanja (video)

Image

Pojam medicinski fitness se sve češće pojavljuje na popisu ponuda kada govorimo o načinima rekreacije. O čemu se zapravo radi ili o čemu bi se trebalo raditi?

Medicinski fitness mora obavezno sadržavati:

  • Pregled stanja vaše muskulature i (ne)funkcionalnosti mišićno-koštanog sustava
  • Utvrđivanje mišićne neravnoteže te nepravilnosti u sastavu tijela (omjer potkožnog masnog tkiva i mišićne mase)
  • Vaše želje i što vježbanjem želite postići
  • Prilagodba programa vašim željama i potrebama
  • Praćenje tranzitivnih stanja tijekom vježbanja

Zvuči vrlo jednostavno, ali smatram da je za ovakav oblik vježbanja potrebno mnogo znanja, iskustva i predanosti od strane trenera. Dobrim programom potrebno je vratiti mišiće u balans i vratiti pokret u njegov prirodni oblik. Takav program zahtijeva visoki stupanj kreativnosti trenera jer se treba koncentrirati na pokrete koji neće povećati mišićni disbalans već koji će popraviti stanje.

Često se dogodi da se zbog poslovnih obaveza ili prirode posla provede 8 i više sati dnevno sjedeći. Pojavljuje se bolan pokret iako nije bilo fizičke aktivnosti. Da biste funkcionirali naš mozak traži način da isti pokret izvedemo na neki drugi način - način koji ne boli. U tom trenutku je usvojen krivi obrazac pokreta i dolazi do mišićne neravnoteže. Takva mišićna neravnoteža odlična je podloga koja vodi do ozljeđivanja.

Slično je i kod osoba koje nakon dugotrajnog sjedenja odrade trening koji nije u skladu s  dnevnim načinom funkcioniranja. Zamislite vaša leđa i vrat koji su pod pritiskom cijeli dan, a vi odradite trening kojim ćete pojačati to stanje. Vjerojatno ćete se osjećati dobro jer ste odradili trening, ali napetost neće nestajati i postajat će sve izraženija.

Ovakav pristup problemu je strogo individualan i teško je nabrojiti vježbe koje bih preporučila. Zbog toga ću navesti primjer treninga za osobu koja sjedi u uredu 8 sati i nema ozbiljnijih posljedica i boli. Javlja se samo napetost u vratu i donjem dijelu leđa te povremen umor u nogama.

Trebalo bi napraviti trening kojim ćete istegnuti mišiće gornjeg dijela trapeza i vrata, istegnuti mišiće donjeg dijela leđa i dubokih mišića gluteusa zbog nastalog pritiska tijekom dana, ojačati mišiće između lopatica i mišiće trbuha te dobro potaknuti cirkulaciju u nogama koja je  slabija zbog cjelodnevnog sjedenja.

Medicinski fitness ne mora biti nisko – intenzivan trening već treba biti prilagođen mogućnostima i stanju pojedinca.

Trening

1. Zagrijavanje

Zagrijavanje na eliptičnom trenažeru 30 minuta u intervalima, po 2 minute višim intenzitetom te nakon toga 2 minute nižim intenzitetom. Takvim načinom zagrijavanja potaknut će se redukcija balastne mase i pozitivno utjecati na rad srca i pluća.

2. Priprema tijela za trening

Preporučam birane vježbe za mišiće trbuha uz klasične vježbe za trbuh.

Lumbalna fleksija – služi za jačanje trbuha i istezanje donjeg dijela leđa.

Istezanje dubokih mišića gluteusa i vježba za bočni dio trbuha – dugotrajno sjedenje uzrokuje pritisak na duboke mišiće gluteusa što može biti uzrok išijasu.

Istezanje vratnih mišića – ovom vježbom istežu se vratni mišići i jačaju mišići leđa koji su cijeli dan bili istegnuti.

3. Glavni dio treninga

3 vježbe za gornji dio leđa:


Budući da sila dolazi iznad glave, smanjuje se mogućnost da podižete ramena gore


Kod ove vježbe pripazite da ne podižete ramena


Vježbu izvodite dobro ako osjetite spajanje lopatica na sredini leđa i kontrakciju ispod lopatica

3 vježbe za triceps – birajte vježbe za mišiće tricepsa koje neće aktivirati prsne mišića.

3 vježbe za gluteus i stražnju stranu natkoljenice i noge – kod ovih vježbi pripazite da se ne uvijate u leđima.

4. Završni dio treninga – istezanje

Potrebno je istegnuti sve mišiće tijela, a posebnu pozornost posvetiti istezanju:

Mišića vrata:

Prsnih mišića:

Donjeg dijela leđa:

Objavljeno 18.08.2015.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!