Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

9 zdravstvenih prednosti igranja tenisa

Image

Igranje tenisa, kao i bilo koja druga fizička aktivnost, dobro je za ljudsko zdravlje. No, kao aktivnost koja zahtijeva aktivaciju svih mišićnih skupina, ali i niz drugih tjelesnih karakteristika, tenis je sport koji savjetujemo svim generacijama.

U nastavku vam donosimo 9 zdravstvenih (i fizičkih i mentalnih) prednosti igranja tenisa:

1. Doprinosi kardiovaskularnom zdravlju

Bilo koja vrsta aerobne aktivnosti jača srčani mišić. Skok za savršeni smeč, trčanje po terenu i hvatanje protivnikove loptice sve su aktivnosti koje podižu srčane otkucaje, a time i disanje postaje brže i teže. To osigurava pojačano dopremanje kisika krvotokom, te jači kardiovaskularni sustav.

Studija koju su proveli Oja i sur. pokazala je da osobe koje igraju tenis imaju 59% manji rizik od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti i 47% smanjen rizik od preuranjene smrti od bilo koje druge bolesti u usporedbi s osobama koje se ne bave sportom.

tenis

2. Olakšava proces gubitka viška kilograma

Kardio aktivnost ne samo da čuva srce već i može doprinijeti mršavljenju, ako vam je to cilj. Studija koju su proveli Donnelly i sur. pokazala je da su pretile osobe koje su dodale 5 puta tjedno aerobnu aktivnost u svoju svakodnevnu rutinu zabilježile značajan gubitak kilograma nakon 10 mjeseci, čak i kad nisu unijeli nikakve promjene u način prehrane.

Ovisno o težini i načinu / intenzitetu igre, u sat vremena igranja tenisa može se potrošiti 550-750 kcal. U kombinaciji s pravilnom prehranom, tenis može biti izvrsna formula za mršavljenje.

3. Povećava opseg pokreta u zglobovima

Velik raspon pokreta u tenisu, od servisa, voleja, forhenda, bekenda i drugih udaraca značajno doprinose povećanju opsega pokreta u zglobovima. Ovi dinamički pokreti koji potiču istezanje doprinose pravilnom radu zglobova, ali i jačanju mišića i tetiva.

Prije svakog sata tenisa posebno je dobro se zagrijati, posebno zglobove poput ramena, laktova, koljena i torakalnog dijela kralježnice.

4. Poboljšava ravnotežu

Dobra ravnoteža je neophodna u tenisu. Zbog naglih promjena smjera i čestih ostajanja na jednoj nozi u udarcu loptice, tenis je sport koji doprinosi poboljšanju ravnoteže i koordinacije.

5. Smanjuje rizik od osteoporoze

Osteoporoza se javlja kad stvaranje nove kosti ne može pratiti propadanje stare, što dovodi do lomljivosti i loše kvalitete kostiju. Iako se čini da bi aktivnost mogla doprinijeti frakturama, stvarnost je dijametralno suprotna: fizičke aktivnosti preveniraju osteoporozu, posebno aktivnosti koje potiču rast snage.

tenis

6. Potiče agilnost

Budući da se u tenisu stalno mijenja smjer te igrač pokriva teren lijevo-desno, naprijed-nazad, gore-dolje te dijagonalno uz stalna ubrzavanja i usporavanja, ovaj sport doprinosi agilnosti te uči mozak da se brzo adaptira na nove situacije i izazove.

7. Jača motoričku kontrolu

Motorička kontrola je sposobnost i svjesnost stabilizacije jednog dijela tijela uz pokrete drugog dijela tijela. U tenisu je motorička kontrola potrebna za svaki udarac loptice, ali i istovremenu stabilizaciju tijela i kukova, kako igrač ne bi pao.

Tenis ne samo da poboljšava koordinaciju u rukama i nogama, već i u rotacijama, zaustavljanjima i naglim kretanjima se stabilizira core i održava tijelo stabilnim.

8. Povećava izloženost suncu (vitamin D)

Osiguravanje dostatnih količina vitamina D važno je radi zdravlja imunološkog sustava, poboljšanog srčanog zdravlja i smanjenog rizika od karcinoma. Igranje tenisa na otvorenome omogućava izlaganje suncu i sintetiziranje vitamina D.

9. Osigurava društvenu interakciju (uz održavanje distance)

Na kraju, ali ništa manje važno, tenis je sport u kojem održavate veze s prijateljima ili igračkim partnerima. Ovo druženje održava mentalno zdravlje te smanjuje rizik od depresije, pogotovo među starijim osobama.

Stoga, ako ste u mogućnosti odaberite tenis za svoju tjelesnu aktivnost, kako biste uživali u svim benefitima ovog prekrasnog sporta.

tenis

Reference:

  1. Oja P, Kelly P, Pedisic Z, et al. Associations of specific types of sports and exercise with all-cause and cardiovascular-disease mortality: a cohort study of 80 306 British adults. British Journal of Sports Medicine 2017;51:812-817.
  2. Donnelly JE, Honas JJ, Smith BK, et al. Aerobic exercise alone results in clinically significant weight loss for men and women: midwest exercise trial 2. Obesity (Silver Spring). 2013;21(3):E219-E228.

Objavljeno 08.10.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!