Muay Thai - kome se preporuča tajlandski boks i koje su njegove prednosti?

Image

Kako dani postaju kraći, a vrijeme sve gore i hladnije, mnogi počinju razmišljati o dvoranskim sportovima. Borilački sportovi sve su popularniji kod nas u posljednje vrijeme, kod svih generacija i oba spola.

Naravno, zasluge za to pripisuju se svim pozitivnim učincima koje ovi sportovi imaju na zdravlje, raspoloženje, ali i samopouzdanje. Jedan od sportova koji je kod nas sve popularniji i koji privlači i mnoge djevojke je tajlandski boks ili Muay Thai.

muay thai

Što je Muay Thai?

Povijesno, Muay Thai ili tajlandski boks je borilačka vještina nastala u vrijeme seljenja naroda Thai s jugoistoka Kine prema današnjem Tajlandu.

Prema pravilima, u tajlandskom boksu dozvoljeni su udarci rukama i nogama uz uporabu koljena, laktova te držanje, guranje i bacanje (bez uporabe poluga) što i čini razliku od drugih sličnih sportova (K1, kick boxing).

Koje su prednosti Muay Thaija?

Budući da se radi o borilačkoj vještini koja zahtijeva snagu, izdržljivost, ravnotežu i koordinaciju, Muay Thai je sport koji čini značajne pomake i napredak u općem tjelesnom stanju pojedinca, razvijajući niz njegovih motoričkih sposobnosti, ali ima i pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje, samopouzdanje, samosvijest i sigurnost.

muay thai

1. Doprinosi mršavljenju

Tajlandski boks je sport koji troši značajne količine energije. Budući da se radi o sportu tijekom kojeg su aktivirane sve mišićne skupine, a koji zahtijeva i velike aerobne kapacitete, potrošnja kalorija je iznimno velika. Na taj način, Muay Thai doprinosi pojačanoj energetskoj potrošnji u danu te postizanju kalorijskog deficita, koji je jedan od preduvjeta mršavljenja.

2. Poboljšava kardiovaskularno zdravlje

Tajlandski boks je istovremeno i aerobna i anaerobna aktivnost, a njegovi aerobni zahtjevi osiguravaju značajan napredak u kardiovaskularnom zdravlju i zdravlju respiratornog sustava te aerobnom kapacitetu.

3. Povećava ukupnu jakost

Tijekom treninga tajlandskog boksa, mišići nogu su kontinuirano aktivirani, kako u zadavanju udaraca, tako i u pokretima izbjegavanja udaraca protivnika te stalnim kretnjama tijekom svih segmenata treninga. Ova vrsta aktivnosti povećava mišićnu izdržljivost, proizvodnju sile, agilnost te oblikuje noge i stražnjicu koji su kontinuirano uključeni u pokrete.

muay thai

4. Značajno utječe na jakost corea

Mišići corea i njihova jakost preduvjet su dobroga zdravlja, pravilnog držanja i prevencije ozljeda. Pod mišićima core podrazumijevamo sve mišiće trupa, a upravo su oni kontinuirano aktivirani tijekom treninga Muay Thaija, pogotovo kod različitih rotacija, a one se događaju kod svakog upućivanja udarca. Mišićima corea jednako se aktiviraju i kod udaranja i kod obrane, ali i kod klinča koji zahtijeva stabilnost i čvrstoću.  

5. Doprinosi mobilnosti u kukovima

Mobilnost u kukovima je vrlo čest problem, pogotovo kod osoba koje se slabo kreću te koje pretežno dan provode sjedeći. Muay Thai će i ovdje pomoći: radi udaranja i rada nogu, ova aktivnost povećava i doprinosi mobilnosti kukova. Dugoročno, povećana mobilnost kukova smanjuje rizik od ozljeda i razvoja bolova i bolnih stanja u ovom dijelu tijela. Nakon treninga svakako savjetujemo stezanje i rolanje na foam rolleru, što će također doprinijeti mobilnosti najvećih zglobova u ljudskom tijelu.

6. Izvrstan je lijek protiv stresa

Iako u ovom tekstu navedena kao posljednja, ovo je jedna od prednosti Muay Thaija zbog koje se mnogi odlučuju za ovaj sport. Stres na poslu ili fakultetu, u obiteljskim ili partnerskim odnosima ili bilo koje druge vrste, značajno negativno utječe na zdravlje i raspoloženje. Muay Thai, i zbog prirode sporta, i zbog zahtjeva za fokusom tijekom treninga, i zbog dopamina koji se izlučuje nakon treninga, doprinosi poboljšanju općeg mentalnog stanja i smanjenju negativnog utjecaja stresa na pojedince.

Muay Thai ne može isključiti stresore iz vašeg života, ali vam može pomoći da se s njima nosite lakše, da vas manje opterećuju te da manje vremena u danu razmišljate o njima.

srdjan spirk

Kome je namijenjen Muay Thai?

„Muay Thai je moguće trenirati u grupi, ali i uz osobnog trenera. Trening u grupi je zabavan, atraktivan i razvija se bliskost među vježbačima, koji na ovaj način uče tehnike i razvijaju vještine tajlandskog boksa s drugima koji su u sličnoj formi i stupnju znanja o ovom sportu.

Istovremeno, sve više ljudi, pogotovo onih sa stresnim poslovima, se odlučuje za rad „1 na 1“ s osobnim trenerom tajlandskog boksa. Ova vrsta treninga ima niz prednosti: daje vježbaču mogućnost brzog napredovanja, ali i osigurava potpunu posvećenost trenera vježbaču, usavršavanju njegovih vještina i ispravljanju eventualnih nedostataka te kontinuiranom radu na ostvarenju cilja. Također, ništa manje važna je i motivacija koju trener daje vježbaču, od one da ne smije propustiti trening do one da se na svakom treningu vježbač ponovo dokaže treneru.

Što se tiče ograničenja u treniranju tajlandskog boksa, njih zapravo nema. Kod nas treniraju ljudi svih generacija, od najmlađih uzrasta do osoba treće životne dobi. Također, tajlandski boks je sve popularniji među pripadnicama nježnijeg spola. Djevojke kod nas stječu kondiciju, „klešu“ svoju vitku liniju, ali i uče način kako se obraniti u nekim neugodnim situacijama.“, navodi Srđan Špirk, vlasnik i glavni trener kluba tajlandskog boksa Zagreb Yokkao Muaythai koji je ove godine proglašen najboljim centrom za Muaythai u Europi.

Objavljeno 19.09.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!