Koja je točno razlika između obične i integralne tjestenine?

Image

Vjerojatno ste jako puno puta čuli da bi tjestenino bilo dobro izbjegavati ili jesti samo prije neke fizičke aktivnosti. Istovremeno, kada netko spomene integralnu tjesteninu, svi nekako potvrdno klimaju glavu i odobravaju u uvjerenju sa se radi o zdravoj varijanti tjestenine.

No, znate li koje su točno razlike između obične i integralne tjestenine?

tjestenina

Obična vs. Integralna tjestenina

Obična tjestenina radi se od pšeničnog brašna, baš kao integralna, no postupak izrade je nešto drugačiji. Kod obične tjestenine pšenično zrno se čisti od mekinja i klica, a kod integralnog se zrno ne obrađuje toliko što integralnoj tjestenini daje malo „grublji“ okus i teksturu.

Mekinje i klice koje su se zadržale u integralnoj tjestenini pojačavaju udio vlakana, pa ova tjestenina ima više nego dvostruko vlakana od obične ( 6,5 g naspram 3 g). upravo zbog udjela vlakana, integralna tjestenina daje dulji osjećaj sitosti te jače utječe na probavu.

Vlakna doprinose i manjoj kalorijskoj vrijednosti integralne tjestenine. Stoga, s istom količinom integralne tjestenine duže ćete se osjećati siti, a unijet ćete manje kalorija pa se ovu tjesteninu preporučuje ukoliko pazite na tjelesnu težinu ili želite izgubiti višak kilograma.

tjestenina

Mekinje i klice u integralnoj tjestenini doprinose i boljem sastavu vitamina i minerala pa ova tjestenina ima više proteina, a i proteini doprinose sitosti nakon ove tjestenine. Osim toga, integralna tjestenina je bogatija kalijem, magnezijem i fosforom.

Razlika u glikemijskom indeksu između obične i integralne tjestenine je mala: GI integralne tjestenine je 37, a obične 41.

Donosimo usporednu tablicu tjestenina Barilla Integrale Spaghetti n.5 i Barilla Spaghetti n.5 (obična tjestenina):

Nutritivna vrijednost na 100 grama Barilla Spaghetti n.5 (obična tjestenina) Barilla Integrale Spaghetti n.5 (integralna tjestenina)
Energetska vrijednost 359 kcal 350 kcal
Masti 2,0 g 2,5 g
Ugljikohidrati 70,9 g 65,7 g
Od toga šećeri 3,5 g 3,5 g
Vlakna 3,0 g 6,5 g
Proteini 12,8 g 13,0 g

Dakle, razlike između ovih vrsta tjestenine postoje, ali nisu ni prevelike. Integralna tjestenina ipak ima malu prednost i kada se poželite tjestenine, priuštite si integralnu zbog značajne razlike u udjelu vlakana.

No, i dalje imajte na umu da je tjestenina namirnica s visokim udjelom ugljikohidrata pa je jedite prije fizičke aktivnosti kada tijelu treba zaliha energije za napore koji slijede.

Objavljeno 03.06.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
5
0
Podijeli s prijateljima!