Datulje: znate li koliko su zdrave i kako ih konzumirati?
Prehrana

Datulje: znate li koliko su zdrave i kako ih konzumirati?

Datulja je biljka koja tisućama godina postoji u ljudskoj prehrani. Porijeklo ove biljke je u sjevernoj Africi odakle se proširila u bliskoistočne zemlje, te u malom obimu u Europu i Sjevernu Ameriku. Poznato je preko 100 sorti datulja koje se dijele u 3 različite skupine: mekane, polusuhe i suhe, a ta podjela zapravo ovisi o sadržaju glukoze, saharoze i fruktoze.

Datulje je moguće jesti samostalno, kao međuobrok, možete ih puniti različitim kremama, poput maslaca od orašastih plodova, kremastim sirom ili proteinellom. Osim toga, datulje se često koriste mljevene u različitim kolačima jer povezuju smjesu, daju kremastu strukturu i slatkoću.

Datulje pružaju široku paletu esencijalnih hranjivih tvari i vrlo su dobar izvor kalija. Sadržaj šećera u zrelim datuljama iznosi oko 80%; ostatak se sastoji od proteina, vlakana i elemenata u tragovima, uključujući bor, kobalt, bakar, fluor, magnezij, mangan, selen i cink.

datulje

Tisućama godina, datulje se koriste u prehrani, a pripisuju im se i mnogi zdravstveni benefiti, koje je znanost potvrdila.  

Poboljšavaju zdravlje kostiju

Datulje su bogate selenom, manganom, bakrom i magnezijem, mineralima koji su potrebni za održavanje zdravlja kostiju te u prevenciji koštanih oboljenja, poput osteoporoze.

Jačaju živčani sustav

Datulje su bogate kalijem, a sadrže i manju količinu natrija koji su potrebni za održavanje pravilnog funkcioniranja živčanog sustava. Kalij utječe na sniženje razina kolesterola te održava niskim rizik od nastanka srčanog udara.

Pomažu kod anemije

Osim toga što su bogate fluorom koji pomaže u održavanju zdravlja zubiju, datulje sadrže i visoke količine željeza pa se preporučuj njihova konzumacija osobama s manjkom željeza i anemijom. Osim toga, datulje dokazano pomažu i u čišćenju krvi od toksina.

Pozitivno utječu na probavu

Sa samo par pojedenih datulja koje ste prethodno namočili u vodi, značajno ćete pozitivno utjecati na probavni sustav i njegovo uredno funkcioniranje pa se ovi plodovi posebno preporučuju osobama koje pate od zatvora.

Naime, datulje imaju visok udio u vodi topivih vlakana koji su ključni u održavanju zdravog rada crijeva te neometanom prolazu hrane kroz probavni trakt.

datulje

Poboljšavaju zdravlje kože

Vitamini C i D pozitivno utječu na elastičnost kože te je održavaju mekanom i glatkom. Također, ako postoje neki kožni problemi, uključivanje datulja u prehranu pomaže u njihovom nestanku. Na kraju, datuljama se pripisuje i učinak u usporavanju starenja te sprječavanju nakupljanja melanina u organizmu.

Liječe alergije

Datulje u sebi sadrže organski sumpor, element koji se vrlo rijetko nalazi u hrani, a koji ima jako puno učinaka na zdravlje, među kojima su smanjenje alergijskih reakcija i sezonskih alergija. Stoga, redovna konzumacija datulja, potvrđeno je i studijama, može imati pozitivne učinke na smanjenje alergije, posebno se to odnosi na sezonski uvjetovane alergije.

Dižu razine energije

Visoke razine prirodnih šećera u datuljama su izvrstan izvor brze energije koja dobro dođe prije ili uslijed neke teže fizičke aktivnosti.

Smatra ih se prirodnim afrodizijakom

Studije su potvrdile da datulje doprinose povećanju seksualne izdržljivosti. Prema studiji, šaka datulja namočena u kozje mlijeko i ostavljena preko noći, a potom pojačana kardamomom u prahu i medom, pozitivno utječe na seksualne performanse: povećava seksualnu izdržljivost i smanjuje rizik od sterilnosti uzrokovane različitim seksualnim poremećajima, stoji u zaključku jedne studije.

Smatra se da su visoke razine estradiola i flavonoida zaslužne za povećanje broja i poboljšanu mobilnost sperme, ali i povećanje veličine i težine testisa kod muškaraca, pa se stoga datulje smatra prirodnim afrodizijakom za muškarce.

datulje

Smanjuju rizik od karcinoma abdomena

Studije su potvrdile da datulje u obliku tonika mogu bolje utjecati na smanjenje rizika i utjecaj karcinoma abdomena čak i od tradicionalne medicine.

Kako je ranije rečeno, datulje se mogu konzumirati na više načina. Može ih se jesti cjelovite, od njih se može napraviti pasta ili namaz ili mogu biti sastavni dio jako velikog broja slastica.

Datulje bez koštica možete kupiti u Fitness.com.hr webshopu.

S datuljama možete napraviti niz izvrsnih slastica. Evo nekoliko prijedloga: 

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Hrana i tvari koje pomažu i narušavaju zdravlje kosti x 19
    Potrebno je više od kalcija želite li zdrave kosti. Ovdje možete doznati više o tvarima koje su vam potrebne i koje trebate izbjegavati.
  • Očuvajte kosti i zglobove zdravima ! x 13
    Nedovoljna tjelovježba, prehrana siromašna hranjivim tvarima te hormonalni i genetski faktori mogu utjecati na jakost kostiju i pridonijeti njihovom slabljenju i stanjivanju – bolesti poznatoj pod naz...
  • Kalcij - mineral za izgradnju kostiju x 3
    Kalcij je jedan od najzastupljenijih minerala našeg tijela te čini čak 1-2 % tjelesne težine. 29 % tjelesnog kalcija nalazi se u skeletu, dok je ostatak pohranjen u zubima, mekim tkivima, plazmi te iz...
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 20.03.2018
Piše:
Zorana Jagodić