Otkrivamo tajnu: 10 namirnica za koje niste ni znali da su krcate šećerom

Image

Kad odete u pekaru ili slastičarnicu znate da ste iz nje izašli „bogatiji“ za nekoliko stotina kalorija, baš kao i kad se odlučite „počastiti“ nekim junk foodom u obliku brze hrane. Neće vas zaustaviti ni informacije o kalorijama i nutrijentima koje su ispisane na papirnatim „tacnicama“. Znate što radite i nema spasa.

No, kad vam netko kaže da postoji i niz namirnica koje možda svakodnevno jedete, a koje su također prave kalorijske bombe, onda ćete možda zastati i pitati: „A koje to?“. E pa evo koje:

1. Voće u limenci (različiti kompoti)

Vjerujemo se da ste svjesni da nije sve u čemu ima komada voća ujedno i zdravo. Limenke s različitim kompotima od voća su bez iznimke, krcati dodanim šećerima i različitim konzervansima. Ako ste se zaželjeli kompota od nekog voća, kupite svježe voće, skuhajte ga i po želji dodajte stevije. Inače, zaboravite na ovu namirnicu, ako želite održati vitku liniju.

2. Voćni jogurti

Nemojte uspoređivati nutritivnu vrijednost malomasnog jogurta i nekog voćnog. Naime, te svije namirnice gotovo da nemaju ništa zajedničko, osim imena. Dok je klasičan jogurt bogat mliječnim proteinima i kalcijem, njegove voćne varijante imaju čak do 20 g šećera u posudici. Osim šećera koji ove jogurte svrstava u kalorijski iznimno bogate obroke, bogati su i bojama, aromama i umjetnim sladilima. Naravno, „voće“ koje je dodano je najčešće u obliku arome ili voćnog soka. Na kraju, voćni jogurti često sadrže i fruktozno-glukozni sirup koji se smatra jednim od najnezdravijih sastojaka suvremenoj prehrani.

3. Voćni sokovi

Došli ste s prijateljima u kafić, oni su navalili na pivu, a vi ćete popiti sok jer „izbjegavate alkohol u kojem ima puno šećera“. Nažalost, moramo vas obavijestiti da mu, po količini šećera, sok koji ste odabrali, vjerojatno može parirati! Ne, to ne znači da se i vi trebate odlučiti za pivu – samo radije odaberite nezaslađenu limunadu. Naime, voćno sokovi su gotovo redovito puni dodanih šećera, a udio voća je vrlo malen. Stoga, radije birajte neke zdravije varijante.

4. Ledeni čaj

Ako se zove „čaj“ ne znači da je zdravo. Mnogi će, kad su žedni, a trebaju nešto osvježavajuće posegnuti upravo za ledenim čajem jer ga smatraju zdravijom varijantom od zaslađenog soka. No, ledeni čaj je jedan pravi depo dodanih šećera – u boci ledenog čaja ćete dobiti i do 60 g šećera. Dakle, ako baš jako volite ledeni čaj, sami skuhajte čaj, dodajte mu steviju i ohladite ga. Možete dodati i limun za dodatni okus.

5. Sušeno voće

Sušeno voće ima neke pozitivne strane: bogato je vlaknima, vitaminima i mineralima. No, krcato je i šećerima. Primjera radi, u samo 5 datulja ima oko 30 g šećera. Dakle, ovo nije namirnica za koju ćemo reći da je potpuno izbacite iz prerane, ali savjetujemo da je jedete rijetko i u kontroliranim količinama. Također, nije baš najbolji odabir sušeno voće jesti za večeru. Ubacite par sušenih brusnica u doručak i na taj način zadovoljite želju za slatkim.

6. Musli

Za kupovne muslije se može reći da su sve samo ne zdravi. Dakle, ako pročitate da za doručak trebate jesti „žitarice“ onda to ne podrazumijeva „čokoladne jastučiće sa žitaricama u medu“. Žitarice su: zob, proso, heljda… Musli koje možete kupiti u supermarketima su krcati dodanim šećerima, glukozno-fruktoznim sirupom, različitim umjetnim aromama i konzervansima, i njihovim odabirom dan nikako niste započeli zdravim obrokom.

7. Gotovi umaci od rajčice

Rajčica je iznimno zdravo povrće koje mnogi svakodnevno koriste u prehrani. Svojim nutritivnim sastavom je se svrstava u namirnice koje imaju niz benefita za naše zdravlje. No, to ne znači da je sve što na policama supermarketa ima u sebi rajčicu, ujedno i zdravo. Među takvim proizvodima prednjače gotovi umaci od rajčice koji se često miješaju s tjesteninom. Ok, priznajemo, sadrže rajčicu, ali uz nju, sadrže i visok udio šećera koji su neprijatelj vaše forme i vitke linije. Dakle, rajčica je dobrodošla na tanjuru, ali kupovni umaci su nešto što biste trebali zaobići.

8. Energetski napitci

Energetski napitci nisu namijenjeni pijuckanju dok čekate javni prijevoz. Kako im i ime kaže, oni služe za nadomještanje energije te elektrolita sportašima u sportovima izdržljivosti poput biciklizma, trčanja i slično. Ako ovaj napitak pijuckate jer vam je fin, budite spremni da ste unijeli i veliku količinu šećera u samo nekoliko decilitara napitka. Dakle, osim ako ste upravo odradili ili baš radite trening visokog intenziteta i trajanja, zaobilazite energetske napitke jer vam nisu potrebni.

9. Proteinske čokoladice

Da, one su fine i imaju dobar udio proteina. No, što sadrže te čokoladice osim proteina? Vrlo često, udio šećera u proteinskim čokoladicama se penje i do 40%. Stoga, umjesto proteinskih čokoladica, posegnite za orašastim plodovima. A ako se baš želite zasladiti, onda proteinsku čokoladicu pojedite nakon dobrog treninga, tada će tijelo iskoristiti šećere, a neće ih pohraniti u masnoće.

10. Dresinzi za salate

Ako vam je dosadilo salatu začinjavati samo uljem i octom, onda kupovina gotovih dresinga nije najbolje rješenje. Naime, uz druge sastojke, oni su uvijek jako obogaćeni šećerom koji je skriveni neprijatelj vaše forme i dijetalnog režima prehrane. Umjesto kupovnih dresinga loše kvalitete, napravite sami dresing: pomiješajte jogurt, začinsko bilje i malo limuna i dobit ćete zdravo osvježenje za vašu sezonsku salatu.

Dakle, kad kupujete, bez obzira radi li se o piću ili hrani, pogledajte deklaraciju. Često upravo ovakve namirnice, za koje podrazumijevamo da su zdrave, mogu biti kamen spoticanja našeg gubljenja viška kilograma i dobre forme. Stoga, čitajte i birajte samo najbolje za sebe!

Objavljeno 12.06.2015.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!